Penang Route 6

Penang Route 6 Shop

klik kan ye

Thursday, July 5, 2012

Remy Ishak Tersinggung Tuduhan Pukul Tiz Zaqyah


Tiz Zaqyah (kiri) masih menjadi kekasih Remy Ishak.
KUALA LUMPUR: Pelakon Remy Ishak melahirkan rasa sedih dan tersinggung dengan tuduhan terbaru kononnya dia bersikap panas baran sehingga telah memukul kekasihnya pelakon Tiz Zaqyah, 24.
Remy, 30, berkata, tuduhan itu benar-benar membuatkannya kecil hati kerana ia telah memberi gambaran buruk mengenai sikapnya yang sebelum ini pernah dikaitkan dengan insiden serupa.
“Saya tidak pernah bersikap kasar kepada Tiz. Itu semua tidak benar. Saya agak sedih dan kecil hati apabila ada pihak yang membuat tuduhan itu. Tetapi saya sabar kerana saya tahu, sebagai artis, macam-macam usikan yang akan saya terima.
“Tuduhan ini saya anggap sebagai “tuduhan nakal”. Saya kuat untuk menempuh semua ujian-ujian itu,” katanya kepada mStar Online selepas previu filem 29 Februari untuk editor-editor hiburan di Pavillion di sini, Rabu.
Remy diminta mengulas tuduhan terbaru kononnya dia bersikap kasar terhadap Tiz yang kononnya tidak memberi perhatian terhadap Remy. Hubungan mereka juga dilaporkan sudah musnah.
Mengulas mengenai dakwaan itu Remy berkata, dia tidak gemar untuk bercakap mengenainya kerana bimbang banyak persepsi negatif yang akan dibangkitkan oleh orang ramai.
Malah dia sebaliknya tidak keberatan untuk memberitahu hubungannya dengan Tiz masih lagi berjalan dengan baik tanpa sebarang masalah.
“Dakwaan mengatakan kami sudah putus hubungan itu pun tidak benar. Kami masih lagi berkawan macam biasa. Tapi saya tak nafikan, adat orang bercinta mestilah ada juga masalah-masalah kecil yang berlaku,” katanya.
Dalam pada itu kata Remy, isu berkenaan timbul apabila dia telah menulis satu luahan menerusi Twitter miliknya sehingga ada pihak yang salah membuat tafsiran terhadap maksud luahan tersebut.
Katanya, ia ditulis ketika fikirannya berada dalam berkecamuk dan mengakui agak menyesal dengan sikap tersebut.
“Masa saya tulis itu, saya mungkin stres. Jadi, macam-macam ayatlah yang keluar tetapi saya tidak bermaksud apa-apa. Mungkin orang yang salah tafsir. Apa-apa pun selepas ini saya akan lebih berhati-hari lagi untuk menulis sesuatu,” katanya.
Sementara itu mengani tiga buah lagu nyanyiannya menerusi filem 29 Februari Remy berkata, ia mengambil masa empat hari untuk dirakamkan dan tidak menghadapi masalah ketika proses berkenaan.
Malah pelakon ini juga turut berterima kasih kepada Edry Abdul Halim kerana memberi peluang tersebut yang disifatkan sebagai sesuatu yang amat istimewa.
“Saya berharap peminat akan menyukai lagu nyanyian saya itu,” katanya.
Filem 29 Februari bakal menemui penonton pada 30 Ogos depan.