Home

Nuff

klik kan ye

Saturday, June 30, 2012

Apa nak jadi ni : Dibunuh angkara tolak lamaran


MAYAT Yoga ditutup dengan plastik di tingkat sembilan Apartmen Mesra Prima, Kampung Ampang Campuran, Selangor selepas dibakar malam kelmarin.



AMPANG JAYA - Seorang gadis yang baru dua minggu mengikat tali pertunangan dibunuh kejam apabila dia diserang sebelum dibakar hidup-hidup di depan pintu rumahnya di tingkat sembilan Apartmen Mesra Prima, Kampung Ampang Campuran di sini kelmarin.
Dalam kejadian menyayat hati pada pukul 9.30 malam itu, mangsa P. Yoga Ambiga, 27, seorang kerani sebuah bank di Medan Pasar, Kuala Lumpur mati dalam keadaan seluruh badannya bertukar putih akibat melecur seratus peratus.
Mangsa cuba diselamatkan oleh jiran namun gagal. Sebelum diserang, Yoga yang membawa bungkusan makanan mahu membuka pintu rumah tetapi terlebih dahulu diserang dan dibakar oleh tiga suspek.
Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Superintendan Md. Nazri Zawawi berkata, selepas diserang dari belakang, sekumpulan suspek terus menyimbah sejenis cecair dipercayai minyak tanah ke badan mangsa sebelum mencucuh api.
"Tidak sampai lima minit badan mangsa hangus terbakar. Mangsa sempat menjerit namun jiran-jiran gagal menyelamatkan mangsa kerana badannya terbakar sepenuhnya," kata beliau ketika dihubungi.
Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Tuesday, June 26, 2012

Ini yang diTakuti oleh gadis : Dinodai dalam tidur



Hiasan je

KAJANG: Kejadian seorang wanita yang mendakwa menjadi mangsa rogol di rumahnya di Taman Tenaga di sini, Khamis lalu, mencetuskan tanda tanya berikutan berlaku tanpa disedari mangsa yang tidur.
Difahamkan, mangsa yang terjaga kira-kira jam 8 pagi terkejut apabila mendapati dirinya dalam keadaan bogel manakala dada dipenuhi cecair pekat keputihan dipercayai air mani.
Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Ab Rashid Ab Wahab berkata, mangsa yang berusia 20-an dikatakan tinggal bersendirian di rumah berkenaan dan tidak bertemu sesiapa malam sebelum kejadian.

“Mangsa sendiri tidak tahu punca ditinggalkan dalam keadaan begitu kerana pada malam kejadian, dia mendakwa terus pulang ke rumah selepas tamat bekerja,” katanya.

Katanya, mangsa memberitahu ketika terjaga, seluruh badannya sakit dan keletihan selain sakit kepala menyebabkannya terus ke klinik berhampiran mendapatkan rawatan. Hmetro

Monday, June 25, 2012

Empat penari bikini dicekup



contoh Baju je

KUALA LUMPUR – Hajat empat gadis Melayu untuk meraih bayaran RM300 setiap seorang bagi mempersembahkan tarian bikini di sebuah kelab malam di Jalan Doraisamy di sini semalam berakhir dengan mereka dicekup Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).
Ketika serbuan pada pukul 12 tengah malam, empat penari yang berketurunan Melayu dan beragama Islam berusia 18 hingga 22 tahun itu bersedia untuk menari dengan berpakaian bikini di atas pentas di kelab itu.
Ketua penari yang dikenali sebagai Baby, 22, berkata, mereka sampai ke kelab malam tersebut pada pukul 10.30 malam selepas menerima tawaran mempersembahkan tarian di kelab itu.
“Kami akan menari secara bebas selama 10 minit dengan pakaian bikini dan setiap seorang akan dibayar RM300.
“Ketika menari, kami tidak membenarkan pelanggan menyentuh atau melakukan perkara tidak senonoh terhadap kami,” katanya ketika ditemui di sini semalam.
Dakwa Baby, sebelum ini mereka telah banyak menerima jemputan mengadakan tarian di kelab malam ini tetapi terkejut kerana kali ini, kami diminta berpakaian seksi ketika mengadakan persembahan.
Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Sunday, June 24, 2012

Ambooiiiiiii : 44 ahli parlimen Zimbabwe bersunat, Boleh kurangkan risiko HIV / Aids..jom baca


SEORANG doktor (kiri) bersedia untuk menjalankan prosedur berkhatan ke atas seorang ahli parlimen di dalam sebuah klinik sementara yang didirikan di luar bangunan Parlimen di Harare, Zimbabwe kelmarin.


HARARE - Seramai 44 orang ahli parlimen Zimbabwe mengambil bahagian dalam majlis bersunat secara beramai-ramai semalam sebagai sebahagian daripada kempen kesedaran HIV/AIDS.
Dalam satu perpaduan politik yang jarang berlaku, ahli parlimen daripada parti ZANU-PF pimpinan Presiden Robert Mugabe dan ahli parti pembangkang MDC berbual-bual ketika mereka beratur di luar sebuah klinik sementara yang didirikan di luar bangunan parlimen.
Pengerusi Ahli Parlimen menentang Aids, Blessing Chebundo memberitahu tindakan itu dibuat bagi menggalakkan rakyat untuk turut bersunat. Chebundo merupakan individu pertama menjalani prosedur yang mengambil masa selama sepuluh minit itu.
Pengarah Unit Aids dan TB, Kementerian Kesihatan dan Kebajikan Kanak-Kanak Zimbawe, Dr. Owen Mugurungi memuji semua ahli parlimen yang terlibat.
Penyelidikan UNAids dan Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) menyatakan bersunat boleh mengurangkan risiko penyebaran HIV dan Aids sehingga 60 peratus.
Lebih sejuta penduduk Zimbabwe dikatakan HIV positif dengan sekitar 500,000 orang menerima rawatan anti-retroviral. - Agensi

Friday, June 22, 2012

Panas !!! Emak sanggup lacurkan anaknya untuk wang



Emak jadi ibu ayam


GEORGETOWN: Ibu durjana. Itu gelaran paling sesuai untuk seorang wanita yang menjadikan dua anak gadisnya berusia 16 dan 17 tahun sebagai hamba seks dengan melacurkan mereka sejak dua bulan lalu dengan alasan untuk menampung kehidupan.
Perbuatan terkutuk wanita berusia 35 tahun itu terbongkar apabila dia bersama teman lelakinya yang juga orang tengah dalam memperdagangkan tubuh dua beradik terbabit, dicekup dalam Ops Noda di sebuah hotel di Bayan Lepas, dekat sini, awal pagi semalam.
Difahamkan, wanita itu sebelum ini pernah ditahan dan ditempatkan di sebuah pusat pemulihan akhlak kerana melakukan perkara sama, namun dia dibebaskan Disember tahun lalu.

Nyata, dia rupa-rupanya masih belum insaf dan kali ini bersekongkol dengan teman lelakinya berusia 27 tahun untuk melacurkan dua anaknya dengan menjadikan hotel berkenaan sebagai lokasi mencari pelanggan.

 akhbar Harian Metro 

Thursday, June 21, 2012

Bekas Presiden Mesir : Hosni Mubarak nazak


BEKAS Presiden Mesir Honi Mubarak ditolak di atas pengusung beroda semasa tiba di sebuah mahkamah di Kaherah pada 28 Januari lalu.


KAHERAH - Bekas Presiden Mesir, Hosni Mubarak (gambar kecil) berada dalam keadaan koma dan terpaksa bergantung kepada mesin sokongan hayat di sebuah hospital di sini selepas diserang strok di penjara, kata sumber perubatan dan ketenteraan yang menafikan beliau sudah meninggal dunia.
Keadaan kesihatan bekas pemimpin tersebut menjadi tidak menentu selepas situasi di Mesir semakin tegang apabila kedua-dua calon pilihan raya Presiden, Mohammed Mursi dan Ahmed Shafiq mendakwa memperoleh kemenangan manakala pemerintah tentera masih belum melepaskan kuasa mereka.
"Mubarak belum mati. Dia dalam keadaan koma dan doktor masih cuba untuk menyelamatkannya," menurut sumber berkenaan.

Wednesday, June 20, 2012

Ha !! Inilah dia wjah Gadis didakwa kelar leher ibu sendiri

NOR HASLINDA (kanan) dan sepupunya berjalan keluar dari Mahkamah Sesyen, Kuala Pilah semalam.

KUALA PILAH - Perbuatan seorang gadis berusia 17 tahun yang tergamak mengelar leher ibu sendiri dengan sebilah pisau memakan diri apabila dia dan sepupunya dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam atas tuduhan cuba membunuh wanita itu.

Bagaimanapun, gadis itu bersama sepupunya, Nor Haslinda Mohd. Yunus, 26, mengaku tidak bersalah di hadapan Hakim Azura Alwi.

Mengikut pertuduhan, kedua-dua tertuduh didakwa secara bersama menggelar leher seorang wanita, Azizah Isa, 50, dengan sebilah pisau sehingga menyebabkan kecederaan pada mangsa selepas berlaku perselisihan faham. Kosmo

Mereka didakwa melakukan kesalahan itu di depan pasar Gemencheh, Tampin dekat sini pada pukul 5.15 petang, 11 Jun lalu.

Kedua-dua tertuduh yang berasal dari Tampin itu didakwa mengikut Seksyen 307 Kanun Keseksaan yang boleh dihukum penjara sehingga 20 tahun.

Monday, June 18, 2012

Tergamak Suami : cucuh mata isteri hingga melecur



INILAH rumah di Kampung Kedai Buloh, Jalan Pantai Cahaya Bulan, Kota Bharu tempat Rohana dicederakan oleh suaminya.

KOTA BHARU – Seorang lelaki yang tergamak memukul isterinya menggunakan kerusi dan mencucuh mata kiri mangsa dengan api hingga melecur menerima balasan apabila dihukum penjara setahun oleh Mahkamah Majistret di sini semalam.

Majistret Muhamad Hafiz Mohd. Noor mengarahkan tertuduh, Wan Mustafa Mamat, 40, menjalani hukuman tersebut selepas lelaki itu mengaku bersalah mencederakan isterinya, Rohana Abdullah, 40.

Mengikut pertuduhan, Wan Mustafa didakwa mencederakan Rohana menggunakan kerusi dan wang kertas RM1 yang dibakar di rumah pasangan itu di Kampung Kedai Buloh, Jalan Pantai Cahaya Bulan di sini pada pukul 9.30 malam 2 Februari lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga tiga tahun atau denda atau sebat atau mana-mana dua daripadanya jika sabit kesalahan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Sunday, June 17, 2012

Fulamak..Aksi Ngeri la..Aksi rentasi Niagara Falls



AKSI Wallenda ketika berjalan di atas tali kabel merentasi air terjun Niagara dari bahagian Amerika Syarikat hingga ke bahagian Kanada, malam semalam.
AIR TERJUN NIAGARA (New York): Ahli akrobat ternama Nik Wallenda semalam menyelesaikan perjalanan pertamanya merentasi air terjun Niagara lebih daripada satu abad, dalam aksi berani melepasi angin kencang dan tempias air untuk mencatat detik bersejarah di dunia.

Puluhan ribu pengunjung membanjiri kedua-dua belah kawasan air terjun Niagara yang terletak di dua negara, Amerika Syarikat dan Kanada bagi menyaksikan Wallenda, 33, melakukan aksi berbahaya penuh debaran itu.

Perjalanannya di atas tali kabel sejauh 550 meter dan berketinggian 60 meter di atas limpahan air terjun yang terbesar di Amerika Utara itu mengambil masa 25 minit, kurang daripada waktu jangkaan iaitu 35 hingga 40 minit. Dia melompat turun dari tali kabel itu di bahagian Kanada kira-kira jam 10.40 malam waktu tempatan.

Acara lagak ngeri itu disiarkan stesen televisyen AS, ABC dengan waktu siaran tertunda lima minit.

Dengan bantuan galah panjang untuk mengimbangkan badan, Wallenda yang basah kuyup akibat tempias air begitu berhati-hati mengatur langkah di sepanjang tali kabel berkenaan.

Ahli akrobat itu turut membawa radio dua hala dan fon telinga baginya berkomunikasi dengan bapanya, Terry Troffer.

“Ya Tuhan, ia cukup hebat, amat tenang. Saya rasa sangat segar,” katanya sebaik dia memulakan perjalanannya.

Dia kemudian melaporkan tubuhnya sudah basah kuyup selepas terkena tempias air.

“Melawan angin bukannya mudah. Tangan saya kebas seperti sudah tiada rasa,” katanya kepada bapa sebelum diberi kata-kata semangat supaya meneruskan perjalanannya.

Penonton bersorak kegembiraan sebaik Wallenda selamat sampai ke bahagian penamat di Kanada.

Ketika sidang akhbar sebelum memulakan perjalanan, Wallenda berkata, dia sangat teruja untuk merealisasikan impian yang disimpannya sejak kecil itu.

Menurutnya, aksi lagak ngeri yang akan dilakukan pada masa depan ialah berjalan merentasi Grand Canyon di Arizona pula.- AFP/Reuters

Saturday, June 16, 2012

Jenayah Menjadi jadi : Jurutol ditembak, dirompak RM2,000



ANGGOTA polis memeriksa kesan tembakan pada motosikal yang dinaiki dua jurutol yang ditembak berhampiran Plaza Tol Seremban kelmarin.

SEREMBAN - Dek kerana duit RM2,000, dua jurutol Projek Lebuhraya Utara Selatan (PLUS) cedera ditembak sebelum disamun perompak berhampiran Plaza Tol Seremban susur keluar ke arah utara di sini kelmarin.

Semasa kejadian pukul 9.57 malam itu, mangsa Nurijah Rosli, 24, dan Mohd. Haffiz Zamri, 26, menaiki sebuah motosikal dari Plaza Tol Seremban susur masuk ke Seremban dari arah utara menuju ke pejabat syarikat itu.

Pejabat PLUS itu terletak berhampiran persimpangan susur keluar ke arah utara.

Ketua Polis Daerah Seremban, Asisten Komisioner Saiful Azly Kamaruddin berkata, semasa itu kedua-dua mangsa dalam perjalanan menghantar wang kutipan harian berjumlah RM2,000 ke pejabat PLUS itu yang terletak kira-kira 200 meter dari Plaza Tol Seremban.

Menurut beliau, ketika kedua-dua mangsa mahu membelok masuk ke kawasan pejabat PLUS, tiba-tiba muncul sebuah kereta Proton Wira memintas motosikal ditunggangi dua mangsa.

"Seorang lelaki di dalam kereta itu yang bersenjatakan pump gun melepaskan tiga das tembakan ke arah kedua-dua jurutol menyebabkan mereka terjatuh.

"Suspek kemudian merampas beg kecil mengandungi wang yang dipegang salah seorang mangsa," kata beliau dengan memberitahu kereta tersebut kemudian dipandu laju ke arah Sendayan.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Friday, June 15, 2012

Sakit nak jumpa bomoh, kemudian di rogol pula



NORAZANNI di Mahkamah Sesyen Kota Bharu semalam.

KOTA BHARU – Seorang bomoh muda dijatuhi hukuman penjara 15 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam setelah didapati bersalah merogol gadis yang dirawat di rumah mangsa pada Mac tahun lalu.

Hakim Azman Mustapha menjatuhkan hukuman tersebut ke atas tertuduh, Norazanni Nordin, 31, yang semasa kejadian merupakan seorang askar selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes tanpa keraguan munasabah.

Norazanni didakwa melakukan perbuatan tersebut di dalam bilik di sebuah rumah di hadapan sebuah sekolah di Machang pada pukul 9.30 malam, 18 Mac tahun lalu.

Tertuduh dari Sungai Petani, Kedah didakwa mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebat jika disabitkan kesalahan.

Semasa kejadian, Norazanni dijemput keluarga mangsa ke rumah mereka bagi merawat mangsa yang mengalami kemurungan dan meracau-racau.KOSMO

Thursday, June 14, 2012

(Gambar ). Jom Berbasikal Bersama Ustaz Azhar Idrus

Teruja (gambar ). Berbasikal Bersama Ustaz Azhar Idrus: Wa Caya la Ustaz


Ustaz Sedang Test power kut...warming up


Ustaz Bergambar Kenangan Dengan Peserta Cycling





Ustaz Bergambar Kenangan Dengan Peserta Cycling




Azhar Pekena Teh tarik..

Terima kasih Kepada yang ambil gambar.. Di Ambil Dari FB Ustaz Azhar Idrus..

Wednesday, June 13, 2012

Harimau Malaya Menyerlah Tewaskan Singapura 2-0



SHAKIR (dua dari kiri) diasak pemain pertahanan Singapura pada aksi persahabatan di Stadium Shah Alam malam tadi. Harimau Malaya menang 2-0.

BADI yang sering membelenggu skuad bola sepak kebangsaan setiap kali berdepan Singapura akhirnya ternoktah apabila menang 2-0 dalam aksi persahabatan kedua di Stadium Shah Alam malam tadi.

Percaturan pengendali Harimau Malaya, Datuk K. Rajagobal menyenaraikan Ahmad Shakir Md. Ali dalam kesebelasan utama negara berbanding peledak berbisa, Mohd. Safee Sali malam tadi ternyata menjadi apabila penyerang Negeri Sembilan itu menjaringkan gol pembukaan negara seawal minit ke-18.

Pasukan pelawat yang kembali mengatur gerakan begitupun kecewa apabila rembatan deras Aleksandar Duric berjaya ditepis penjaga gol negara, Khairul Fahmi Che Mat tiga minit kemudian.

Sorakan lebih 25,000 penyokong tuan rumah kembali bergema sebaik rembatan deras Azamuddin Akil menerjah jaring pada minit ke-30, namun ia dibatalkan pengadil dari Thailand, Tee Ti Chai gara- gara ofsaid.

Harimau Malaya yang semakin garang sebaik babak kedua bersambung akhirnya berjaya menggandakan jaringan apabila sepakan percuma kapten, Safiq Rahim terus melepasi jangkauan penjaga gol Singapura, Mohamed Hyrulnizam Jumaat pada minit ke-62.

Malah, skuad kendalian Radojko Avramovic juga dilihat semakin tertekan apabila terpaksa beraksi dengan 10 pemain selepas Mustafic Fahrudin dilayangkan kad merah gara-gara mengasari Norshahrul Idlan Talaha.

Pemain gantian, Shahurain Abu Samah nyaris menambah derita pasukan pelawat, namun jaringannya pada minit ke-70 dibatalkan kerana bola terlebih dahulu dikesan terkena tangan sebelum dia dilayang kan kad kuning oleh Ti Chai.

Keputusan 2-0 kekal sehingga perlawanan tamat.

Kedua-dua pasukan sebelum ini sekadar seri 2-2 dalam aksi persahabatan pertama di Stadium Jalan Besar, Singapura, Jumaat lepas.

Untuk rekod, kali terakhir skuad negara menewaskan pasukan jiran itu ialah pada 12 Julai 2004 di Stadium Cheras, Kuala Lumpur apabila Malaysia yang ketika itu dikendalikan Alan Harris turut menang 2-0.

Malah, Harimau Malaya juga ditunjukkan jalan keluar oleh Singapura apabila tewas menerusi agregat 4-6 pada pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014, Julai tahun lepas.

Tuesday, June 12, 2012

Umpan kad prabayar kemudian rogol gadis





AMPANG JAYA - Taktik seorang kerani penghantar surat dan ejen insurans mengumpan kad prabayar tambah nilai untuk mendapatkan imbuhan seks daripada dua gadis bawah umur memakan diri apabila masing-masing dihukum penjara 15 tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam.

Hakim Roszianayati Ahmad menyabitkan tertuduh Aidil Rashid, 38, dan Lee Kwong Mun, 36, atas dua tuduhan rogol setiap seorang selepas mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes prima facie.

Beliau mengarahkan hukuman mereka berjalan serentak mulai semalam.

Aidil didakwa merogol gadis pertama berusia 14 tahun antara Mei dan Jun 2010 di sebuah rumah pangsapuri di Lembah Jaya di sini pada pukul 3 dan 3.30 petang dan mengulangi perbuatan serupa terhadap mangsa kedua berusia 13 tahun antara April dan Jun 2010 di tempat sama.

Kwong Mun juga didakwa merogol kedua-dua gadis yang sama di pangsapuri tersebut antara Ogos 2009 dan Jun 2010 dan pada Mei 2010 pukul 9 dan 9.30 malam.

Kedua-dua tertuduh tinggal berjiran di kawasan itu.

Monday, June 11, 2012

Remaja mengaku intai isteri jiran

KUALA TERENGGANU:

Tindakan seorang remaja bawah umur mengintai isteri jirannya mandi membawa padah apabila perbuatannya itu disedari mangsa sebelum dia dicekup suami wanita terbabit. Akibat perbuatan itu, tertuduh berusia 16 tahun berasal dari Kota Bharu, Kelantan dihadapkan ke Mahkamah Majistret, di sini, semalam, mengikut Seksyen 15(1)(c) Akta Kesalahan Kecil 1955.

Tertuduh mengangguk faham ketika pertuduhan dibacakan sebelum mengaku salah di hadapan Majistret Abdul Hayyi Salim. Mengikut pertuduhan, tertuduh yang tidak bersekolah didakwa melakukan kesalahan mengintai mangsa berusia 27 tahun yang sedang mandi di sebuah rumah di Kampung Tanjung, Lorong Haji Mat Tauke, di sini, kira-kira jam 6 pagi pada 26 Januari lalu.

Bagi kesalahan itu, tertuduh yang didakwa mengikut Seksyen 15(1)(c) Akta Kesalahan Kecil 1955 berdepan hukuman penjara tidak melebihi setahun atau denda tidak melebihi RM1,000 atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. Abdul Hayyi kemudian menetapkan 24 Julai depan sebagai tarikh sebutan semula kes untuk hukuman dan perintah sementara menunggu laporan akhlak tertuduh daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat. Mahkamah juga membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM500 dengan seorang penjamin. Pendakwaan dijalankan Pegawai Pendakwa, Inspektor Nurulbadriah Mohamed Esa di hadapan Majistret Abdul Hayyi Salim manakala tertuduh diwakili peguam Mohd Hayyatuddin Muhamad.

Sunday, June 10, 2012

Fulamak !!! Sengaja tayang coli merah!..Dosa tau!!!



ASYIK-ASYIK cerita sama sampaikan naik berbuih mulut CAK. Jari jemari ni pun dah naik lenguh menegur artis tak tahu malu yang suka sangat menayang badan. Entah apalah yang dibanggakan sangat pun CAK tak faham. Terbaru, apabila kisah pelakon yang bakal mendirikan rumah tangga tidak lama lagi sengaja cari publisiti murahan. Dalam satu sesi fotografi, dia dengan selamba mengenakan pakaian jarang sehingga menampakkan coli merah terang 'tang! tang!'. Sampaikan ada beberapa orang di situ bagai nak tersembul bijik mata menengok 'barang baik'. Ishh.. Apalah tak tahu malu! Nak dikatakan dia tak sedar pakaiannya jarang, mustahil sebab sah-sah baju tu boleh dibuat menjaring ikan.

Mungkin juga pelakon itu sengaja pakai macam tu sebab nak jaring 'ikan-ikan' besar. Yalah, walaupun bergelar tunangan orang, rezeki menangkap ikan besar masih terbuka luas! Maaflah sebab CAK bergurau kasar. CAK sebenarnya sudah lama perhatikan gelagat artis ni sejak dulu. Lepas satu demi satu kontroversi dicetusnya, ingatkan bila dah bergelar tunang orang sudah insaf, rupa-rupanya masih macam tu jugak! CAK harap sebelum melangkah ke gerbang perkahwinan tak lama lagi, artis ini berubah dan elakkanlah kontroversi yang boleh mengaibkan dirinya dan bakal suami. Bukan apa, lepas ni suami awak yang nak kena tanggung dosa isteri! Renung-renungkanlah ye!

Saturday, June 9, 2012

Guru rogol murid dipenjara 28 bulan



REAKSI Tone Pulou selepas dijatuhkan hukuman penjara di Samoa Amerika. PAGO PAGO, Samoa Amerika - Seorang bekas guru di sini dijatuhkan hukuman penjara 28 bulan kerana merogol murid berumur 13 tahun sehingga menyebabkannya mengandung. Tertuduh, Tone Pulou dijatuhi hukuman kelmarin oleh sebuah mahkamah tinggi di Samoa Amerika. Dia mengaku bersalah atas kesalahan merogol.

Hakim Lyle Richmond berkata, Pulou boleh memohon pelepasan untuk bekerja pada bila-bila masa dalam tempoh dia dipenjarakan. Sebaik sahaja bekerja, Pulou diarah membayar AS$100 (RM318) sebulan sebagai nafkah kepada anaknya itu. Dia juga diarah supaya tidak berhubung dengan mangsa dan keluarganya. Pulou juga perlu mendaftar sebagai pesalah seks, mengambil ujian HIV dan membayar balik kepada kerajaan wilayah sebanyak AS$5,600 (RM17,861) sebagai kos ekstradisi. Dia ditangkap di Honolulu pada Oktober tahun lalu selepas dikehendaki oleh pihak berkuasa sejak Ogos 2010. - Agensi

Friday, June 8, 2012

Ujian buat Ferrari..supaya lebih mantap


MONTREAL – Pendahulu keseluruhan, Fernando Alonso menegaskan perlumbaan Formula Satu (F1) Grand Prix (GP) Kanada yang akan bermula hari ini sangat penting buat Ferrari. Pemandu Sepanyol itu berkata, perlumbaan di Litar Montreal itu bakal menjadi penentu keupayaan pasukan tersebut dalam usaha memburu kejuaraan dunia musim ini. Pasukan yang berpangkalan di Itali itu bergelut dengan prestasi tidak menentu pada sesi ujian pramusim lalu dan ketinggalan jauh di belakang pencabar lain pada perlumbaan pembukaan tahun ini.
Situasi itu memberi petanda bahawa Ferrari masih belum bersedia sepenuhnya untuk menghadapi perlumbaan musim ini. Bagaimanapun, segala-galanya berubah selepas Ferrari melakukan beberapa pembaharuan pada jentera, F2012 menjelang GP Sepanyol bulan lalu. Perubahan tersebut memberikan keputusan yang positif apabila Ferrari berjaya menaiki podium sebanyak dua kali berturut-turut iaitu pada GP Sepanyol dan GP Monaco menerusi Alonso.

Sebelum itu, Alonso mencipta kejutan apabila muncul juara GP Malaysia pada Mac lalu. ALONSO yakin Ferrari akan menampilkan aksi yang kompetitif pada GP Kanada hujung minggu ini. Malah, pemandu berusia 30 tahun itu kini mendahului kategori pemandu selepas mengumpul 76 mata, tiga mata meninggalkan juara dunia dua kali, Sebastian Vettel dari Red Bull Racing.

Meskipun mengakui bahawa perlumbaan di Litar Montreal akan menjadi cabaran paling besar buat Ferrari musim ini, Alonso yakin pasukan itu telah melakukan yang terbaik untuk kekal kompetitif. “Saya fikir, kami (Ferrari) telah meningkatkan kemampuan jentera sejak awal musim ini. GP Kanada menjadi cabaran paling baik untuk menguji sejauh mana kemampuan sebenar jentera kami. “Saya harap, jentera Ferrari sangat kompetitif pada perlumbaan minggu ini kerana ia amat penting buat kami. Bukan sahaja untuk perlumbaan di Kanada tetapi untuk saingan seterusnya. “Memang sukar untuk meramalkan sejauh mana kemampuan jentera kami kerana musim ini menyaksikan beberapa pasukan bergelut dengan prestasi tidak menentu. “Begitupun, saya tidak nampak alasan mengapa kami tidak boleh menjadi kompetitif di Kanada dan bersaing bagi memburu tempat teratas,” kata Alonso. – AFP

Thursday, June 7, 2012

Hebat : Ternak lebah madu atas bumbung hotel

CHEF Waldorf Astoria, Josh Bierman memeriksa lebah madu yang diternak di atas bumbung hotel berkenaan kelmarin. NEW YORK, Amerika Syarikat (AS) - Sebuah hotel mewah menternak lebih 20,000 ekor lebah madu di atas bumbung bangunan berkenaan di sini. Waldorf-Astoria yang merupakan hotel pilihan pemimpin AS dan luar negara, merancang untuk menghasilkan madu lebah sendiri di samping membantu mendebungakan pokok di sekitar kota metropolitan tersebut. "Lebah ini terbang ke arah taman awam Central Park di sini," kata kakitangan Waldorf yang ditugaskan menjaga ternakan lebah tersebut, Andrew Cote. "Serangga ini membawa pulang nektar, air dan debunga ke sarang di tingkat atas bangunan ini," tambahnya. Menurut Cote, inisiatif tersebut dapat membantu rancangan pihak dewan bandar raya di sini untuk menanam 1 juta pokok menjelang 2022. Bilangan lebah yang diternak di atas bumbung hotel 20 tingkat itu dijangka bertambah hingga 300,000 ekor pada musim panas tahun ini. - Agensi

Wednesday, June 6, 2012

Pelakon filem lucah dihadapkan ke mahkamah

Magnotta BERLIN, Jerman – Seorang aktor porno yang digelar ‘Orang Gila Kanada’ kerana membunuh dan mengerat seorang lelaki lain dihadapkan ke sebuah mahkamah di sini semalam. Pelakon lucah berkenaan, Luka Rocco Magnotta memberitahu, dia tidak akan mencabar proses ekstradisi bagi membawanya pulang ke Kanada. “Dia dibawa ke hadapan seorang hakim yang mengesahkan penangkapan tersebut,” kata jurucakap pejabat pendakwa raya awam di sini, Martin Steltner. “Suspek kemudian memberitahu dia tidak akan mencabar proses ekstradisinya,” tambah jurucakap berkenaan. Menurut Steltner, Magnotta, 29, yang ditangkap di sebuah kafe Internet di ibu kota Jerman di sini kelmarin, akan dipindahkan dari lokap polis ke sebuah penjara. “Proses mengekstradisi Magnotta kini lebih mudah dan cepat kerana dia bersetuju untuk tidak mencabarnya,” ujar Steltner. “Namun, dia boleh menukar fikiran,” tambahnya. Pihak berkuasa Canada percaya Magnotta membunuh seorang pelajar China dengan menggunakan pencungkil ais dan mengerat mayat mangsa sambil merakam perbuatan kejam tersebut. Laporan awal menyebut, mangsa, Lin Jun yang berusia 33 tahun ialah kekasih Magnotta. Kes tersebut terbongkar selepas beberapa bahagian badan mangsa dihantar melalui perkhidmatan mel ke beberapa pejabat parti politik di Ottawa. - AFP

Tuesday, June 5, 2012

Erra Fazira , Selisih faham suami isteri adalah lumrah perkahwinan

Erra Fazira Sangkal Temui Kaunselor Rumah Tangga Erra Fazira PETALING JAYA: Pelakon jelita, Erra Fazira sekali lagi menyangkal desas-desus kononnya dia dan suami, Engku Emran Engku Zainal Abidin telah mendapatkan khidmat kaunseling bagi mencari penyelesaian kemelut rumah tangga yang dihadapi mereka. Beliau meminta pihak yang menggembar-gemburkan hal berkenaan agar menghentikan perkara itu. Menurut Erra, dia tidak pernah berjumpa dengan mana-mana kaunselor untuk meminta nasihat dan menganggap khabar angin terbaru itu sebagai mengarut. "Macam-macam cerita orang bercakap mengenai perihal rumah tangga saya dan seolah-olah mereka lebih mengetahui apa yang berlaku berbanding diri saya sendiri. "Jadi langkah yang lebih baik adalah untuk menutup mulut daripada banyak berkata-kata dan membiarkan apa sahaja kata-kata orang kerana saya tidak berdaya untuk menutup mulut mereka," ujarnya kepada mStar Online. Sebelum ini, media melaporkan rumah tangga yang dibina mereka kononnya goyah apabila timbul pelbagai dakwaan yang mengaitkan pasangan itu. Dalam pada itu, Erra berkata, kehidupannya suami isteri bukanlah seperti kisah dongeng sebaliknya mereka melalui seperti mana pasangan berkahwin yang lain. Erra memberitahu, selisih faham antara suami isteri adalah perkara biasa dan ia juga terjadi dalam perkahwinannya. "Itu adalah perkara biasa dalam kehidupan berkahwin dan tiada apa yang perlu diperbesar-besarkan," ujarnya. Bagaimanapun kata Erra, dia agak terkilan apabila muncul gosip-gosip keterlaluan mengenai rumah tangganya dan berharap perkara itu dapat dihentikan.

Monday, June 4, 2012

Fulamak. real la.!!! Lelaki bergelut dengan harimau bintang

SEORANG lelaki bergelut dengan seekor harimau bintang ketika anggota perhutanan cuba menangkap haiwan tersebut dengan menggunakan jaring di Duliajan, India semalam. DULIAJAN, India - Seekor harimau bintang ditangkap di kawasan penempatan penduduk di sini, dalam negeri Assam semalam. Harimau itu menakutkan penduduk setempat selepas menyerang dan mencederakan dua orang di sebatang jalan di sini. Binatang buas tersebut kemudian ditangkap oleh beberapa pegawai perhutanan India. Namun, seorang lelaki yang bergelut dengan harimau tersebut cedera dan dikejarkan ke sebuah hospital berdekatan. :- Agensi

Sunday, June 3, 2012

Terpedaya dengan Sihir Vodoo

TERTIPU... Zarina Ayu temui wang fotokopi dan patung daripada simpanan bekas teman lelaki. KUALA LUMPUR: Amalan khurafat berunsur sihir dikenali sebagai ‘voodoo’ dipercayai digunakan warga asing, khususnya di kalangan Mat Afrika, dalam usaha ‘mencairkan’ mangsa, sekali gus memudahkan aktiviti penipuan terhadap penduduk tempatan yang kebanyakannya wanita. Walaupun amalan itu popular di benua Afrika dan biasanya digunakan untuk pengamal atau individu yang mengupah pihak tertentu supaya menyihir musuh sehingga membawa kematian, tujuan utama amalan itu kini dipelbagaikan mengikut keperluan pengamalnya. Akibat penangan voodoo, mangsa seolah-olah dipukau hingga mudah menurut telunjuk penjenayah seperti dialami dua mangsa, Zarina Ayu, 36, dan Rohaya Dusa, 38 (bukan nama sebenar). Berikut pengakuan eksklusif mangsa yang mengalami kerugian besar hingga mengalami trauma dalam hidup mereka. KES 1 ZARINA AYU: “SAYA berharap wanita tidak sesuka hati melayan perbualan atau permintaan lelaki asing yang biasanya membuat janji temu dan memberi pelbagai hadiah sebelum meminta gambar atau merakam gambar bersama, kononnya untuk kenang-kenangan. Saya harap apa yang saya alami dua tahun lalu tidak akan berlaku kepada orang lain kerana kesengsaraan dialami membawa petaka yang sangat dikesali hinggalah kini. Selepas terpaksa meninggalkan keluarga kerana sanggup mengikut teman lelaki bertubuh sasa yang hanya dikenali selama sebulan, kebahagiaan diharapkan hingga ke jenjang pelamin tidak ke mana apabila kehilangan pekerjaan dan disisihkan apabila wang simpanan mula kehabisan.

Saturday, June 2, 2012

Balasan hina Sultan Perak..Di Denda RM 50,000

HON KEONG (kiri) bersama peguamnya selepas dijatuhi hukuman penjara setahun dan denda RM50,000 oleh Mahkamah Sesyen Butterworth, Pulau Pinang semalam. BUTTERWORTH – Seorang jurutera dijatuhi hukuman penjara setahun dan denda RM50,000 oleh Mahkamah Sesyen di sini semalam selepas dia didapati bersalah terhadap pertuduhan menghina Sultan Perak, Sultan Azlan Shah tiga tahun lalu. Hakim Ikmal Hishan Mohd. Tajuddin menjatuhkan hukuman itu ke atas Chan Hon Keong, 29, selepas meneliti fakta dan hujah yang dikemukakan oleh pihak pendakwaan dan pembelaan. Menurut Ikmal Hishan, kesalahan yang dilakukan oleh tertuduh adalah serius kerana ia turut melibatkan kepentingan awam. “Ini (kes tersebut) satu-satunya kes menghina Sultan Perak yang dibicarakan secara penuh di mahkamah. “Selepas meneliti, mahkamah menjatuhkan hukuman penjara setahun bermula hari ini (semalam) dan denda RM50,000. Jika tidak bayar, penjara lagi enam bulan,” katanya. Ahli keluarga tertuduh termasuk isterinya, Khoo Hui Suang, 28, dilihat menitiskan air mata selepas mendengar keputusan hukuman. Pada 15 April lalu, Hon Keong mengaku tidak bersalah selepas didakwa bersama isterinya, Hui Suang kerana mengedar komen lucah menghina Sultan Perak melalui ruang siber. Kedua-duanya didakwa melakukan perbuatan itu melalui laman web http:// books.dreambook.com/duli/ duli.html yang mempunyai pautan kepada laman web pejabat Sultan Perak iaitu www.sultan.perak.gov.my. Laman web tersebut kini telah disekat daripada dilayari. Komen itu berunsurkan lucah dan menghina institusi diraja Perak. Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Friday, June 1, 2012

Anjing ada peguam, simpanan RM5,693

GAMBAR menunjukkan anjing bernama Blue di Albuquerque, New Mexico kelmarin. ALBUQUERQUE, Amerika Syarikat (AS) - Seekor anjing tidak bertuan di negeri New Mexico, memiliki simpanan bank sebanyak AS$1,800 (RM5,693), laman Facebook dan sebuah kandang anjing berhawa dingin. Sebuah akhbar AS melaporkan anjing jantan tersebut, Blue turut mempunyai seorang peguam yang berusaha supaya haiwan tersebut tidak diikat dan boleh terus berkeliaran di sebuah kawasan tasik di sini setelah ditinggalkan sedekad lalu. Majlis Perbandaran Albuquerque dijadualkan bertemu para penyokong Blue pada 13 Jun depan bagi menentukan nasib anjing tersebut. Pemilik bersama sebuah pasar raya di sini, Janice Conner berkata, kisah Blue bermula sekitar 10 tahun lalu. Anjing tersebut yang ditinggalkan di sini katanya, telah dipelihara oleh seorang individu sehingga 'tuannya' meninggal dunia dua tahun lalu. Selepas itu, Blue berkeliaran di pasar raya berkenaan dengan anjing tersebut diberi makan dan hidup bersama komuniti tempatan hingga musim bunga lalu apabila seorang wanita berusia 48 tahun dilaporkan mati digigit beberapa ekor anjing pitbull dekat pasar raya tersebut. Menurut Connor, seorang wanita telah membuat aduan bahawa Blue pernah menderam terhadapnya selepas insiden tersebut. Seorang peguam di sini Hilary Noskin, memberitahu, dia sedang berusaha supaya Blue dibenarkan tinggal berhampiran pasar raya tersebut tanpa diikat. "Anjing ini ialah klien kesayangan saya, Blue seekor anjing yang baik dan tidak ganas," katanya. Conner berkata, penduduk di sini mendermakan lebih AS$1,800 untuk kos perubatan dan perundangan Blue selain membina sebuah kandang lengkap dengan pendingin hawa dan alat pemanas untuk anjing tersebut. Menurutnya, dia juga mengumpulkan lebih 1,100 tandatangan sokongan terhadap Blue di akaun Facebook Bluedog EB-Mascot untuk anjing berkenaan, - Agensi