Home

Nuff

klik kan ye

Monday, July 30, 2012

Fulamak Athlete Wanita Islam Di Olimpik London..jom lihat

















 Apa macam, athlete Malaysia macam mana? Artis Bollywood Jadi Model Playboy adios

Sunday, July 29, 2012

Mangsa pertama mercun tahun ini



KUALA TERENGGANU: “Saya terkejut apabila jiran memberitahu, dua anak saya berada dalam kepulan asap tebal di luar rumah dan tidak lama itu saya mendengar jeritan anak sulung memanggil nama ibu dan meluru ke arah saya.
“Hancur luluh hati saya apabila melihat seluruh wajah anak berwarna merah kehitaman,” kata Suhaili Che Man, 23, ibu kepada Muhammad Irsyad Sirhan Mohd Fazrul, 6, yang melecur teruk di muka dan badan selepas membakar belerang mercun bola di Kampung Felda Kerteh 4, Ketengah Jaya, Dungun, kelmarin.

Dalam kejadian jam 7 malam itu, Muhammad Irsyad Sirhan dan adiknya Muhammad Irfan Haziq, 2, menemui serbuk belerang mercun bola yang dibuang bapa saudaranya beberapa hari lalu sebelum mengajak adiknya membakar serbuk itu di depan rumah.
Malangnya, tindakan itu membawa padah apabila belerang yang dibakar pantas menyambar muka dan tangan kiri Muhammad Irsyad Sirhan yang berada di depan adiknya.

Ibu kepada dua anak yang ditemui di Wad Mata Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ), di sini, berkata, sebelum kejadian itu anak sulungnya kerap meminta mercun daripada bapa saudaranya dan hanya diberikan sarung mercun bola, manakala serbuk belerang yang diasingkan disimpan dalam sebuah bekas plastik.

“Malangnya, benda itu ditemui anak dan dia merayu dengan bapa saudaranya untuk mendapatkan pemetik api pula, tetapi tidak dilayan,” katanya.
Suri rumah itu berkata, hasrat anak sulungnya untuk membakar belerang itu tercapai apabila menjumpai pemetik api yang disimpan bapa saudaranya sebelum bergegas ke luar rumah untuk membakarnya.

Menurutnya, api yang terhasil daripada belerang itu menyambar seluruh muka dan tangan kirinya, manakala anak bongsu yang berada di belakang tidak cedera. Kedua-dua anaknya bergegas masuk ke rumah sebaik kejadian berlaku.
“Ketika itu saya di dapur dan terkejut mendengar Muhammad Irsyad Sirhan memanggil saya serta menunjukkan muka dan tangannya yang terbakar terkena api belerang. HMEtro

Wednesday, July 25, 2012

Fulamak : MotorTerbakar ..Bukan Aksi Filem nie..real ni

TERBAKAR...Johansson dijilat api apabila motosikalnya terbakar dan meletup.


BABAK dalam filem Ghost Rider. STOCKHOLM: Dalam kejadian menggerunkan seperti dalam filem Nicolas Cage, Ghost Rider, penunggang motosikal ini dirakam dengan dirinya dijilat api dan melompat dari motosikalnya yang terbakar.

Bagaimanapun, ini bukan rakaman filem atau persembahan aksi berani.



Ia adalah saat sebenar apabila motosikal 1950cc penunggang Sweden, Greger Johansson terbakar ketika dia bersiap sedia untuk satu perlumbaan di Stockholm.

Johansson melakukan pemanasan biasa untuk memanaskan tayarnya apabila superbike itu gagal berfungsi di Tierp Arena, utara Stockholm ketika pusingan kelayakan perlumbaan FIA/UEM Antarabangsaa Sweden.


Penunggang itu bagaimanapun tidak cedera dalam kemalangan itu.



Tuesday, July 24, 2012

Tentera Jihad Syria di ambang kemenangan


Tentera Jihad Syiria sedang bersiap sedia untuk berjuang

DAMSYIK - Majlis Nasional Syria (SNC) yang mewakili para pemberontak mengeluarkan kenyataan balas bahawa pertempuran sengit yang berlaku di beberapa buah bandar memberi petunjuk bahawa mereka kini di ambang kemenangan.
Jurucakap SNC, George Sabra berkata, pertempuran sengit di sini dan di bandar kedua terbesar di Syria, Allepo yang berlaku sejak beberapa hari lalu merupakan petunjuk penting bagi menentukan kejayaan pemberontak.
Penentangan penduduk terhadap Presiden Syria, Bashar Al-Assad telah bermula pada Mac tahun lalu.
Pertempuran dengan tentera Bashar sejak Mac 2011 itu telah menyebabkan lebih 19,000 orang terbunuh.
"Apa yang berlaku di sini dan Aleppo serta bandar lain di Syria sejak dua hari lalu merupakan langkah penting bagi mewujudkan fasa baharu untuk negara kami (Syria) dan rantau Arab," kata Sabra.
"Pertempuran ini menunjukkan dengan jelas bahawa rejim Bashar akan menemui jalan penamatnya," tambah Sabra. - Agensi

Saturday, July 21, 2012

[Gambar] Abby Abadi Ziarah Rumah Tuan Guru Nik Aziz


Abby Abadi bergambar kenangan dengan ahli keluarga Tuan Guru


Abby Menyerahkan borang kepada tuan guru


Abby dan anak anak di rumah Tuan Guru Nik Aziz

 Bergambar Dihadapan rumah Tuan Guru 
 Abby dan sekeluarga bergambar kenangan


Abby Bergambar dengan Isteri  dan Nik Abduh



Thursday, July 19, 2012

HOT !!! Tuduhan Hamil Sebelum Nikah, Audy Bidas Media Indonesia


Audy Item. Foto AHMAD IZZRAFIQ ALIAS
PETALING JAYA: Penyanyi Indonesia, Audy Item membidas kenyataan daripada media negaranya yang menuduh dia telah mengandung sebelum bernikah dengan pelakon Iko Uwais pada 25 Jun lalu.
Audy atau nama sebenarnya Paula Allodya Item, 29, berkata, berita itu hanyalah gosip rekaan media negaranya yang gemar membuat tuduhan sekiranya terdapat artis yang bernikah tanpa membuat sebarang pengumuman.

Wednesday, July 18, 2012

Ketajaman Gigi Ikan Pranha

Fuyoo ketajaman Gigi ikan piranha..sila lihat video











Monday, July 16, 2012

Dahsyat...Rogol, bunuh, campak



Hiasan Je
KUALA LUMPUR – Siasatan polis berhubung pembunuhan seorang wanita yang mayatnya ditemui dengan seluar terlondeh berhampiran pagar sebuah stor menyimpan besi di Kawasan Perindustrian Sungai Dua, Rawang, 5 Julai lalu mendapati dia telah dirogol oleh empat lelaki sebelum dibunuh dan dicampak.
Sumber memberitahu, cara pembunuhan kejam terhadap E. Valley, 25, itu diketahui polis selepas pihak berkuasa itu menahan seorang lelaki berusia 21 tahun yang turut terlibat merogol mangsa yang sedang hamil anak lelaki berusia lima bulan ketika itu.
Katanya, selepas merogol, suspek telah menjerut leher wanita itu menggunakan tali pinggang milik mangsa sebelum mayatnya dibuang dalam keadaan memalukan di dalam semak dekat kilang berkenaan.
“Suspek ditahan di sekitar kawasan Rawang pada pukul 5 petang sehari selepas kejadian hasil daripada petunjuk yang kita perolehi ketika memeriksa tempat penemuan mayat.
“Soal siasat mendapati suspek bersama tiga lagi rakannya bergelar Boy, Jahat dan Botak bertindak merogol mangsa sebelum membunuhnya. Susulan itu, kita kemudian menahan pula Jahat, 34, pada pukul 12 tengah hari Khamis lalu,” katanya kepada Kosmo! semalam.

Saturday, July 14, 2012

Okie nafi hamil sebelum nikah ?


Okie bersama teman lelakinya, Gunawan.



MANTAN isteri Pasha Ungu, Okie Agustina Sofyan, atau yang kerap disapa Okie, memberitahu umum bahawa dia dan kekasihnya, Gunawan telah berkahwin siri atau perkahwinan yang tidak berdaftar pada bulan Februari yang lalu.
Pernikahan tersebut, bagaimanapun tegas Okie bukan kerana dia telah hamil sebelum bernikah seperti yang didakwa segelintir pihak. Okie menangis sedih kerana dituduh begitu.
"Kami bukan bernikah main-main, niat kami ikhlas untuk berkahwin. Memang kami telah bernikah siri pada bulan Februari dan akan melakukan majlis sekali lagi pada bulan Julai ini," ujarnya yang sudah tiga tahun menjanda.
Okie kemudian dengan tegas berkata: "Saya memang sedang hamil sekarang ini. Tapi bukan kehamilan ini yang menyebabkan kami berkahwin. Saya tidak hamil sebelum berkahwin. Sebaliknya, saya dan Gunawan memang merancang untuk mempunyai anak dan baru bulan Mei saya bertemu doktor untuk mengesahkan kehamilan saya."
Menyokong pernyataan isterinya, Gunawan juga menjelaskan mereka tidak menikah kerana Okie telah hamil terlebih dulu.
"Saya pasti, kalau kami bernikah hanya kerana Okie telah hamil, pasti kami dimarahi ibu bapa. Hal itu (hamil sebelum nikah) adalah palsu," ujarnya.
Okie dan Gunawan melakukan pernikahan siri mereka pada Februari di Malang, yang hanya dihadiri oleh keluarga terdekat saja.

Friday, July 13, 2012

Tentera curi Steyr didakwa


SYAZWAN dibawa ke Mahkamah Majistret Kota Bharu atas tuduhan mencuri senapang jenis Steyr semalam.



KOTA BHARU – Seorang anggota tentera berpangkat Lans Koperal dihadapkan ke Mahkamah Majistret di sini semalam atas tuduhan mencuri senjata di pos pengawal pintu hadapan Kem Desa Pahlawan, Kok Lanas di sini pada Mac lalu.
Tertuduh, Mohd. Syazwan Ibrahim, 27, bagaimanapun tidak mengaku bersalah selepas pertuduhan terhadapnya dibacakan di depan Majistret Ahmad Adha Amir Yasser Amri.
Tertuduh yang beralamat di Markas Tentera Darat Cawangan Sumber Manusia, Kementerian Pertahanan, Jalan Padang Tembak, Kuala Lumpur itu dituduh mencuri senapang jenis Steyr AUG di pintu hadapan kem berkenaan pada pukul 11.20 malam, 28 Mac lalu.
Dia turut didakwa melarikan satu kelopak peluru mengandungi 20 butir peluru hidup jenis 5.56mm bernombor SME 8-98 di situ.
Mohd. Syazwan didakwa mengikut Seksyen 379 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara hingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.
Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Tuesday, July 10, 2012

Rita, Aidil diarah selesai cara baik

                         
RITA, AIDIL



PETALING JAYA - Mahkamah Rendah Syariah di sini mengarahkan pasangan pelakon Rita Rudaini Mokhtar dan suaminya, pemain bola sepak kebangsaan, Aidil Zafuan Abd. Razak supaya menyelesaikan kes rumah tangga mereka secara baik sempena kedatangan bulan Ramadan tidak lama lagi.
Hakim Syarie Wan Mahyuddin Wan Mohammad berkata, sebagai pasangan yang dikenali ramai, mereka seharusnya menunjukkan contoh yang baik kepada masyarakat supaya menjadi ikutan dan boleh mendapat pahala.
Rita Rudaini yang ditanya akan kesediaan untuk berbincang berkata: "Ya, saya sedia untuk bincang melalui arahan mahkamah."
"Kalau tidak boleh bersama, mahkamah tiada masalah untuk kamu bercerai, tindakan selepas ini perlu dibuat peguam masing-masing," kata Wan Mahyuddin semasa sebutan semula kes permohonan kembali taat yang difailkan plaintif, Aidil Zafuan, 24, terhadap isterinya selaku defendan.
Terdahulu, permohonan itu mendapat bantahan Rita Rudaini, 36, menerusi peguam syarie Datuk Zaidi Zain yang menimbulkan isu bidang kuasa mahkamah untuk mendengar kes berkenaan.
Menurut Zaidi, kes seumpama itu pernah difailkan di Mahkamah Rendah Syariah Seremban, namun telah ditarik balik plaintif yang tidak tinggal bersama dengan defendan sejak Januari 2012 tetapi dalam permohonan kembali taat, plaintif menyatakan alamatnya ialah rumah yang defendan duduki sekarang.
"Malah, plaintif ajak defendan tinggal bersama tetapi tidak sebut alamat mana, sekejap Seremban, sekejap Petaling Jaya main-main dengan undang-undang macam main bola," kata Zaidi lagi.
Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Monday, July 9, 2012

Ellah sah Jadi Isteri Azhar

Usia Bukan Halangan Cinta Ella Dan Azhar

Ella dan suaminya tidak melihat jarak usia yang berbeza sebagai halangan kepada cinta mereka. Foto ROHAIZAT DARUS.
KLANG: Penyanyi Ella atau nama sebenarnya Norzila Aminudin, 46 tidak melihat jarak usia antara dirinya dan suami sebagai satu halangan untuk mereka mengecap bahagia sebagai pasangan suami isteri.
Ella, 46, berkata, apa yang lebih penting adalah keserasian di antara mereka dan menyanjungi personaliti suaminya iaitu Azhar Ghazali, 30-an yang cukup matang dan memahami dirinya.
"Ini dikatakan jodoh yang ditentukan Allah. Saya tidak melihat pada faktor usia sebaliknya memandang nilai dirinya yang cukup memahami diri saya dan matang sebagai seorang lelaki. Tambahan pula kami cukup serasi," ujarnya.
Penyanyi lagu Layar Impian itu selamat diijabkabulkan dengan Azhar iaitu seorang juruterbang syarikat Firefly dengan sekali lafaz di kediaman pengantin perempuan di Teluk Gadung di sini kira-kira pukul 10.30 malam Sabtu lalu.
Pasangan tersebut dinikahkan oleh Jurunikah Masjid Nurul Iman, Klang, Baharuddin Abu Bakar berwalikan abang sulung pengantin perempuan, Mohd Noor Izam Aminudin.
Ella dan Azhar sebelum itu telah ditunangkan sebelum majlis akad nikah bermula.
Dalam pada itu, Azhar berkata, dia juga tidak melihat soal usia sebagai penghalang dan menjadikan perkahwinan Nabi Muhammad S.A.W. bersama Siti Khadijah sebagai contoh terbaik dalam melayari bahtera perkahwinan mereka.
"Rasulullah juga berkahwin dengan Siti Khadijah yang jauh lebih berusia darinya dan baginda dapat hidup dengan bahagia dan penuh berkat.
Azhar dan Ella sudah sedia melayari bahtera rumah tangga bersama.
"Saya mengambil contoh itu dan Insya Allah akan membina rumah tangga ini dengan sempurna," ujarnya.
Ditanya mengenai keistimewaan Ella di matanya, Azhar berkata, sifat isterinya yang seorang penyayang dan cukup bersederhana menjadikan hatinya tertawan dengan ratu rock negara itu.
Ujar Azhar, walaupun sebelum ini ada beberapa rintangan dalam hubungan mereka sepanjang sembilan tahun berkenalan, dia bersyukur akhirnya dapat disatukan dengan isteri tercinta.
"Mungkin dulu kami tidak matang dan tidak bersedia untuk bergelar suami isteri tetapi sikap penyayang dan sederhananya membuatkan hati saya sentiasa terpaut kepadanya.
"Ini dinamakan jodoh dan saya gembira kami akhirnya dapat disatukan," katanya.
Sementara itu, Ella berkata, dia sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai seorang isteri dan membahagiakan suaminya.
Ella berkata, walaupun sudah terbiasa hidup solo sebelum ini, dia tidak bimbang untuk menyesuaikan diri dengan status barunya itu dan yakin dapat melaksanakan tugas itu dengan baik.
"Bila saya putuskan untuk mendirikan rumah tangga itu bererti saya sudah bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai isteri kepada seorang suami.
"Insya Allah semuanya akan berjalan dengan lancar. Doakan kebahagiaan kami berdua," katanya.
Dalam perkembangan sama, ibu Ella, Yang Asmah Yong, 85, memanjatkan kesyukuran hasratnya untuk melihat puteri kesayangannya itu berkahwin akhirnya tercapai.
Yang Asmah berkata, dia sudah menantikan saat ini begitu lama dan cukup gembira dengan perkahwinan tersebut.
"Rasanya makciklah orang yang paling gembira sekali apabila Ella akhirnya berkahwin dan doa makcik semoga dia kekal bahagia sehingga ke akhir hayat," katanya.
Pasangan itu akan diraikan dalam majlis menyambut menantu di Muar, Johor pada minggu hadapan dan resepsi seterusnya akan diadakan pada 1 Disember di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).

Thursday, July 5, 2012

Remy Ishak Tersinggung Tuduhan Pukul Tiz Zaqyah


Tiz Zaqyah (kiri) masih menjadi kekasih Remy Ishak.
KUALA LUMPUR: Pelakon Remy Ishak melahirkan rasa sedih dan tersinggung dengan tuduhan terbaru kononnya dia bersikap panas baran sehingga telah memukul kekasihnya pelakon Tiz Zaqyah, 24.
Remy, 30, berkata, tuduhan itu benar-benar membuatkannya kecil hati kerana ia telah memberi gambaran buruk mengenai sikapnya yang sebelum ini pernah dikaitkan dengan insiden serupa.
“Saya tidak pernah bersikap kasar kepada Tiz. Itu semua tidak benar. Saya agak sedih dan kecil hati apabila ada pihak yang membuat tuduhan itu. Tetapi saya sabar kerana saya tahu, sebagai artis, macam-macam usikan yang akan saya terima.
“Tuduhan ini saya anggap sebagai “tuduhan nakal”. Saya kuat untuk menempuh semua ujian-ujian itu,” katanya kepada mStar Online selepas previu filem 29 Februari untuk editor-editor hiburan di Pavillion di sini, Rabu.
Remy diminta mengulas tuduhan terbaru kononnya dia bersikap kasar terhadap Tiz yang kononnya tidak memberi perhatian terhadap Remy. Hubungan mereka juga dilaporkan sudah musnah.
Mengulas mengenai dakwaan itu Remy berkata, dia tidak gemar untuk bercakap mengenainya kerana bimbang banyak persepsi negatif yang akan dibangkitkan oleh orang ramai.

Tuesday, July 3, 2012

Gambar Majlis Resepsi Irma Hasmie dan Reza Syah Azmeer




Irma Hasmie dan Reza dimajlis resepsi mereka

Irma Hasmie dan Reza bersanding diatas pelamin

Ustaz membacakan doa dimajlis resepsi Irma Hasmie dan Reza


Kek perkahwinan Irma Hasmie dan Reza 10 tingkat



fuyooo memang sempoi

makasih kepada cthoney.blogspot.com dan beutifulnara.com

Sunday, July 1, 2012

Tahniah : Irma naik pelamin


PENGANTIN baharu. Irma Hasmie bersama suaminya, Reza Syah Azmeer Mohd. Radzuan. Hari ini mereka bersanding di Serdang, Selangor.



ORANG Kelantan kata: Molek sunggoh doh Irma nikoh dengan Redza tu, muko ado meh-meh! Maknanya molek benarlah Irma bertemu jodoh dengan Redza, muka pun macam ada iras-iras. Kata orang tua-tua, kalau muka ada iras-iras, maknanya jodoh akan berkekalan sehingga hujung usia. Amin!
Diva tumpang gembira tengok Irma dan suaminya, Reza Syah Azmeer Mohd. Radzuan tersenyum meleret-leret macam gaun pengantin lepas dinikahkan bapa Irma sendiri, Jumaat lalu. Ramai yang pulang dari majlis akad nikah Irma memuji-muji pasangan pengantin, tambah manis buah tangan yang disediakan oleh pengantin untuk tetamu yang hadir berupa buku himpunan doa.
Hari ini pula, Irma dan Redza yang merupakan seorang ahli perniagaan itu akan bersanding dalam satu majlis yang diadakan di bertempat di Taman Ekspo Pertanian Malaysia (Maeps), Serdang.
Diva tunggu kad kahwin Ratu Rock, Ella pula.
Diva: Fuhh! Macam nak meledak rasanya payudara Lana Nordin dalam gambar-gambar panasnya yang dirakamkan bersama seorang Mat Saleh di Jakarta. Seksi!