Penang Route 6

Penang Route 6 Shop

klik kan ye

Tuesday, June 16, 2015

Perghh ..Seloka.Kurang Ajar .Umi Mahu berapa Jari..Soloka Remaja La ni..

Perghh ..Seloka.Kurang Ajar .Umi Mahu berapa Jari..Soloka Remaja La ni..



Demikian pertanyaan seorang remaja lelaki pada teman wanitanya yang bakal menyambut ulangtahun hari kelahirannya tidak lama lagi.

Jika di zaman sekolah dahulu, paling-paling pun si boyfriend/girlfriend hanya mampu memberi sepapan coklat murahan PPRT.

Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini masa hadapan

Mana tidaknya, perbelanjaan sekolah pun masih ditanggung oleh ibu bapa. Nak belikan hadiah untuk kekasih? Alamatnya jangan haraplah.

Namun, remaja hari ini semakin ekstrim. Tak dapat memberikan sepapan coklat, mereka tawarkan pula dengan 'jari'. Tak cukup dua jari, ditanya pula berapa jari yang dimahukan.

"Umi nak hadiah apa (untuk) birthday nanti? Dua jari ke tiga jari ke empat jari?," ujar si papa dalam keadaan berseloroh.

Tanpa mengambil masa yang lama, si gadis itu seraya menjawab, "10 boleh? Tak nak 10," gurau si teman wanita yang kami jangkakan dia tidak mempunyai ketetapan dalam membuat keputusan.

"Baba okay je. Umi boleh (tahan) ke?" tanyanya lagi.

"Ummm.. ummm.. heee. tak mahu. Koyak hahaha" balas si gadis itu.

Whoa! Perbualan ini tersangat-sangat melampaui batasan. Inilah antara sebabnya ibu bapa tidak digalakkan memberi smartphone kepada anak-anak sehinggalah mereka matang dan tahu memanfaatkan penggunaan smarpthone.