Home

Nuff

klik kan ye

Sunday, December 30, 2012

Gambar Majlis Akad Nikah Khairol Fahmi ( Apek)

 

jom lihat ada banyak gambar lagi...







Majlis Akad Nikah Khairol Fahmie ( Apek )

Wednesday, December 26, 2012

Dahsyattt !!! Inilah Wajah Ariel Sharon Terkini Yang Susah mati !!

11 Februari 2006 BBC menuliskan keadaan Perdana Menteri Israel ketika itu, Ariel Sharon.
Kesihatan Sharon sangat teruk. Dia menjalani pembedahan kecemasan selepas pasukan doktor bimbang nyawanya terancam. Sharon dalam keadaan koma di RS Hadassa, Jerusalem sejak 4 Januari 2006 ketika dia mengalami stroke kritikal dan menjalani beberapa siri operasi.
Pasukan doktor berkata, komplikasi pada saluran pencernaan memerlukan operasi serta merta dan mereka memasukkan infus ke perut pemimpin Israel itu.
Diberitakan bahawa doktor di Hospital Hadassa telah memasukkan Ariel Sharon ke ruang operasi khas. Dia mempunyai kesan luka teruk dan tidak sedarkan diri dalam jangka waktu yang lama. Operasi tersebut dilakukan untuk menyambung bahagian-bahagian ususnya yang telah rosak dan telah menyebar ke bahagian tubuh lain.
“Nyawa Sharon terancam,” kata jurucakap hospital, Yael Bossem-Levy kepada agensi berita Associated Press ketika itu.
Selepas empat tahun kemudian, harian terkemuka Israel melaporkan keadaan terkini mantan Perdana Menteri Israel Ariel Sharon pada 23 Oktober 2009.
Akhbar terbitan Israel “Hume Israel” mengutip maklumat ini dari salah sebuah majalah elektronik harian terkemuka di Israel. Media ini melaporkan keadaan kesihatan mantan PM Israel itu yang kini masih menderita strok dan terbaring koma di hospital selama lebih dari enam tahun.
Majalah ini menuliskan bahawa keluarga Sharon masih menjenguk dan berinteraksi dengan dirinya. Ini menunjukkan bahawa Sharon masih hidup. Salah seorang dari anggota keluarganya kerap membacakan akhbar harian di sampingnya dan memberitahu perkembangan ternakan lembu yang dia miliki di daerah Selatan Israel. Disamping itu dia juga dibacakan beberapa buku dan diperdengarkan muzik-muzik klasik.
Ketika ditanya lebih lanjut sampai bila keadaan Sharon akan terus jadi seperti ini, Solomo Segev doktor senior yang merawatnya berkata, “Kalau dikaji dari usia rata-rata dalam keluarga Sharon, ibu dan neneknya mati di atas usia 90 tahun”. Solomo pun kemudian menganggarkan Sharon akan tetap dengan keadaannya seperti ini sehingga usianya melepasi 90 tahun.

Saturday, December 15, 2012

Magnetic Hill of Madinah - Jabal Magnet Madinah

                                                      subhanallah Ini adalah salah satu keajaiban..yang diluar fikiran manusia..ia terletak di Madinah..Mekah

Magnetic Hill of Madinah - Jabal Magnet Madinah


subhanallah Ini adalah salah satu keajaiban..yang diluar fikiran manusia..ia terletak di Madinah..Mekah

Friday, December 7, 2012

Pengantin Dibakar, Dikurung Dalam Tandas, Dipaksa Menjadi Placur di Baghlan (5 Gambar)

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


 
Seorang pengantin remaja, Sahar Gul yang baru berusia 15 tahun telah berjaya diselamatkan oleh pihak polis di Baghlan, Afghanistan selepas menerima laporan dari jirannya yang mendengar tangisan Gul. Gul dikatakan telah didera, dipukul dan dikurung di dalam tandas untuk lima bulan kerana tidak ingin mengikut arahan keluarga suaminya untuk menjadi placur.
Selain itu, Gul juga membakar kulitnya dengan puntung rokok dan mengorek dagingnya dengan playar. Gul memberitahu dia telah dikurung oleh keluarga suaminya terutamanya mak mertua. Polis telah berjaya menahan mak mertua dan kakak ipar tetapi bapa mertua serta suaminya dalam perlarian tetapi sedang diburu polis.

Wednesday, December 5, 2012

Baling sabit elak kena rogol...Gadis terselamat


NADIA menunjukkan parang yang ditinggalkan perompak ketika memecah masuk rumah neneknya di Teluk Intan Sabtu lalu.



TELUK INTAN – Tindakan berani seorang gadis melawan seorang perompak dengan membaling sabit ke arah suspek bukan sahaja dapat menyelamatkan maruahnya daripada dinodai malah berjaya membuatkan lelaki itu bertempiaran lari.
Kejadian pukul 7.30 malam di di sini pada Sabtu lalu berlaku ketika gadis yang dikenali sebagai Nadia, 14, didatangi perompak bersenjatakan parang panjang ketika berada di dalam rumah bersama neneknya.
Mengimbau semula kejadian itu, Nadia memberitahu, sebelum kejadian, neneknya sedang membaca surah Yasin selepas mengerjakan solat Maghrib di ruang tamu manakala dia berada di dalam bilik.
Ahli keluarganya yang lain keluar ke bandar Teluk Intan untuk membeli barangan keperluan.
Siti Nadia bersekolah di Selangor dan datang ke sini kerana cuti sekolah.
“Tiba-tiba saya terdengar nenek menjerit meminta tolong. Sebaik keluar, saya ternampak seorang lelaki sedang mengacu parang ke arah nenek.
“Penjenayah kemudiannya meminta saya menanggalkan pakaian dan kata mahu rogol saya jika nenek enggan menyerahkan gelang dan cincin emas yang dipakai,” ceritanya ketika ditemui di sini semalam.
Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Friday, November 30, 2012

Pelik Dan Benar Sungai Ada Ombak..Jom Lihat

 Sungai Qiantan Di Haining Provinsin Zheijang. China adalah merupakan sungai yang unik kerana sungai ini boleh mengalami air pasang surut seperti lautan, ketika pasang sungai ini dapat membuat gelombang besar hingga 10 meter, kerana keunikannya tersebut sungai ini sering dikunjungi oleh ramai pelancong...
Dalam waktu waktu tertentu ombak sungai ini seperti tsunami sehingga ke dataran dan nyaris menghanyutkan kereta walaupun ketika itu tidak ada ribut taufan, unik dan mendebarkan sekaligus indah adalah daya tarikan tempat ini.. sumber lulu-pages

CHIA LIN diiring keluar dari Mahkamah Majistret Sungai Petani semalam.



SUNGAI PETANI - Kes seorang pembantu rumah warga Indonesia yang cedera akibat didera majikannya memasuki episod baharu apabila seorang pengusaha salun didakwa atas kesalahan itu di Mahkamah Majistret di sini semalam.
Bagaimanapun, Khor Chia Lin, 29, mengaku tidak bersalah di hadapan Majistret Intan Nurul Farena Zainal Abdidin. Chia Lin merupakan anak perempuan majikan kepada amah yang dikenali sebagai Suryani, 24.
Chia Lin didakwa mendatangkan kecederaan terhadap Suryani dengan menggunakan batang mop di rumahnya di No. 22, Taman Patani Indah, di sini pada pukul 11 pagi, 23 November lalu.
Dakwaan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan itu memperuntukkan hukuman penjara tiga tahun atau denda atau sebatan jika sabit kesalahan.
Intan Nurul Farena kemudian membenarkan tertuduh diikat jamin sebanyak RM5,000 selepas mendengar hujahan Timbalan Pendakwa Raya, Nur Anida Mohd. Nasir dan peguam bela, Loo Yook Khin. Beliau turut menetapkan 2 Januari depan untuk sebutan semula kes.
Tertuduh membayar wang itu.
Yook Khin memberitahu, ibu tertuduh yang ditahan bersama anak guamnya sebelum ini telah dibebaskan selepas didapati tidak terlibat.
Sementara itu, Pemangku Konsul Jeneral Indonesia di Pulau Pinang, Sofiana Mufidah yang turut menyaksikan prosiding itu berpuas hati dengan siasatan dan proses pendakwaan.
Katanya, dia berterima kasih kepada media kerana memaparkan berita berhubung kes penderaan pembantu rumah Indonesia.
Selasa lalu, Kosmo! melaporkan, Suryani dari Jakarta, melarikan diri dari rumah majikannya Ahad lepas selepas tidak tahan didera hingga cedera teruk di muka dan badan.
Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2012&dt=1130&pub=Kosmo&sec=Negara&pg=ne_03.htm#ixzz2DfiUnAPP
Hakcipta terpelihara

Tuesday, November 27, 2012

Gambar Anak Pertama Nabil Raja Lawak...




Pada awal pagi hari ini, isteri Nabil Raja Lawak, Nazirah Ayub telah selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang merupakan anak pertama pasangan ini sejak berkahwin.



Bayi perempuan seberat 2.67kg itu lahir pada jam 8.40 pagi tadi dan Nabil Raja Lawak sendiri mengesahkan berita itu melalui akaun Twitternya pada tengah hari tadi.


Tahniah kali buat Nabil Raja Lawak serta isteri atas kelahiran anak pertama mereka, disertakan juga gambar pertama bayi perempuan mereka yang muncul di internet.

Monday, October 22, 2012

Alat mainan seks tersangkut dalam usus.macam macam cerita la...

SHANGHAI: Seorang lelaki terpaksa dimasukkan ke hospital untuk mengeluarkan alat permainan seks yang tersangkut di dalam ususnya selama lima hari.



Media kerajaan berkata, kes begitu semakin meningkat menunjukkan penerimaan orang ramai yang semakin bersifat terbuka terhadap seks. 



Doktor di Hospital Zhongshan di sini, mengeluarkan dildo sepanjang 23 sentimeter daripada usus lelaki berusia 30 tahun itu menggunakan endoskop. 

Doktor, Yao Liqing berkata, “Sekiranya kami tidak mengeluarkan dildo itu pada masanya, keadaan pesakit boleh kritikal.”
dildo
Objek itu menyekat usus besar lelaki itu menyebabkan kerosakan tisu.

Sekiranya prosedur itu gagal, doktor mungkin terpaksa melakukan pembedahan, kata Doktor Yao seperti yang dipetik oleh akhbar Shanghai Daily. 

Kedai menjual alat seks dan kontraseptif biasa terdapat di bandar di China, di mana kebebasan seksual dan budaya konsumerisme semakin berleluasa di dalam negara yang diperintah komunis ini. 

Akhbar itu berkata, pengamal perubatan memberi amaran kepada orang ramai untuk menurut cara yang betul ketika menggunakan alat permainan seks. 

Thursday, October 11, 2012

Ajaib.!!! Wanita ini melahirkan seekor kuda

Wanita ini melahirkan seekor kuda

Woman gives birth to a horse baby Strangest Creatures Born By Women Pictures Seen on www.VyperLook.com


Veronica Egiebor, seorang jururawat tempatan mengesahkan bahawa beliau telah menyaksikan sesuatu yang aneh di lahirkan oleh seorang wanita. Sesetengah orang memanggilnya kambing tetapi ia kelihatan seperti kuda. Ianya mempunyai leher yang panjang dan telinga yang panjang. Ia adalah sama seperti kuda, walaupun ia adalah dalam bentuk bayi.

Paderi yang menyaksikan majlis itu mengatakan bahawa: "Saya tidak boleh menggambarkan objek tersebut. Kita telah melihat ramai orang muntah menyaksikannya. Ia memberi amaran kepada semua orang supaya tidak pergi berhampiran "janin", sebaliknya mereka hanya meninggalkan ia di sana, dalam lopak darah. Wanita tersebut telah dikejarkan ke hospital. Kuda-bayi itu telah diisytiharkan mati dan ditinggalkan di atas lantai gereja sehingga hari berikutnya sebelum dilupuskan.

Monday, October 8, 2012

Sejumlah 481,424 calon akan duduki PMR esok

KUALA LUMPUR – Sebanyak 481,424 calon akan menduduki Penilaian Menengah Rendah (PMR) yang bermula esok sehingga 16 Oktober ini di 3,560 pusat peperiksaan di seluruh negara.
Menurut kenyataan Lembaga Peperiksaan Kementerian Pelajaran hari ini, mereka melibatkan 448,436 calon sekolah kerajaan, bantuan kerajaan dan sekolah agama bantuan kerajaan, manakala 5,846 calon adalah dari sekolah di bawah agensi kerajaan seperti Maktab Rendah Sains Mara (MRSM).
Seramai 10,051 calon lagi adalah dari sekolah menengah agama negeri, 13,728 calon sekolah swasta, 1,151 calon persendirian dan 2,212 calon sekolah menengah agama rakyat. – BERNAMA


Monday, October 1, 2012

Tergamak Isteri guna darah haid dan air mani gajah sihir suami !!

Halim menceritakan kepada penulis mengenai nasib dirinya yang menjadi mangsa sihir isteri sejak lima tahun lalu.

SEORANG isteri tergamak menggunakan darah haidnya dan air mani gajah untuk menyihir suami supaya menurut segala perintahnya, manakala dia bebas melakukan apa saja.



Selain dua bahan jijik itu, isteri durjana berkenaan turut menggunakan minyak pengasih, tangkal pengikat nafsu dan wafak (gambar rajah yang dilukis di atas kain kuning dalam bentuk tulisan Jawi dengan menggunakan kalimah ALLAH) supaya dia kelihatan hebat pada pandangan orang lain.

Bagi memastikan kemujaraban tangkal darah haid itu, ia  dibalut dalam kertas bertulisan Jawi dicelup dalam minuman suami.

Apabila meminum air itu, suami menjadi lemah, tidak mampu melawan kata-kata isteri, menurut arahannya atau menjadi pak turut, selain mengalami sakit badan dan kepala serta jiwa yang tidak tenteram.

Kesengsaraan itu diceritakan seorang suami yang mahu dikenali sebagai Halim, 30-an, apabila menjadi mangsa sihir isteri sejak lima tahun lalu.

Dia yang berasal dari daerah Lipis dan pernah bekerja di Petaling Jaya, Selangor, mendakwa menjadi mangsa kezaliman isterinya sejak sebelum berkahwin sehingga rahsia ilmu hitam yang dipraktikkan itu terbongkar Disember lalu.

Menurutnya, dia terkejut apabila menemui pelbagai jenis tangkal yang disimpan di rumah, termasuk didakwa darah haid yang digunakan untuk menundukkannya.

“Selama ini memang banyak perubahan berlaku pada diri saya. Saya jadi malas hendak bekerja, bila bergaduh dengan isteri saya cepat mengalah meskipun ada ketika dia salah, selalu sakit badan dan kepala, manakala hati selalu tidak tenteram.

“Segala masalah itu terbongkar apabila saya menemui nota jampi serapah di atas meja isteri. Hasil pencarian di dalam rumah, saya menemui pelbagai jenis tangkal yang dia simpan rapi di dalam sebuah kotak.

“Saya turut menemui SMS isteri yang dipercayai menjalin hubungan sulit dengan suami orang yang juga pelanggannya. Sebenarnya dia mahu kelihatan berkuasa dan pernah berkata kepada saya, jika dia hendak sesuatu dia akan lakukan walau apa cara sekalipun. Mungkin kerana itu, saya menjadi sasaran,” katanya di sini, kelmarin.
Anda mungkin juga meminati:

Sunday, September 23, 2012

Cristiano Ronaldo Hadiah kasut Emas untuk Bantu Rakyat Palestin Di Kecam Israel


Philanthropy

Television footage of the 2004 Indian Ocean earthquake and tsunami showed an eight-year-old boy wearing a No. 7 Portuguese football jersey who was stranded for 19 days after his family was killed. Following this, Ronaldo visited Aceh, Indonesia, to raise funds for rehabilitation and reconstruction.[204][205]
In 2009, Ronaldo donated £100,000 to the hospital that saved his mother's life in Madeira following her battle with cancer, so that they could build a cancer centre in his native island Madeira.[206]
In support of the victims of the 2010 Madeira flood, Ronaldo pledged to play in a charity match in Madeira between the Primeira Liga club FC Porto and players from Madeiran based clubsMarĂ­timo and Nacional.[207]
In November 2011, Ronaldo donated a pair of his football boots to be auctioned by Real Madrid's 'Clasico' network. They were sold for £2050 with the proceeds going to fund schools in Gaza,Palestine.[208]
In May 2012, Ronaldo and his agent, Jorge Mendes, decided to fund a pioneering treatment for a nine-year-old boy when it seemed that there was no hope left for the child, who has been battling cancer since before his second birthday.[209] 

Tuesday, September 18, 2012

Mayat wanita bogel terapung di sungai


Anggota polis dan bomba mengusung mayat wanita yang ditemui di Sungai Moyog di Kampung Kodudungan, Jalan Terawih, Penampang semalam.





PENAMPANG - Seorang pemuda yang melintasi tepi Sungai Moyog berhampiran Kampung Kodudungan, Jalan Terawih dekat sini semalam terkejut melihat satu mayat wanita berbogel terapung di sungai tersebut.
Semasa ditemui pada pukul 10 pagi, mayat wanita berusia 20-an yang terapung tersebut tersangkut pada satu dahan pokok di tepi sungai berkenaan.
Sungai Moyog menjadi tumpuan kaki pancing dan penemuan mayat itu menggemparkan orang ramai yang berada di situ.
Seorang saksi yang enggan dikenali berkata, mayat wanita itu yang dipercayai sudah mati beberapa hari lalu mungkin dihanyutkan arus dari kawasan lain.
"Ini kali pertama kami menemui mayat di sungai ini dan perkara tersebut mengejutkan kami semua," katanya di sini.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Penampang, Deputi Superintendan Ratan Kumar Singh berkata, polis menunggu laporan bedah siasat mayat mangsa bagi mengetahui punca kematiannya.
Identiti mangsa juga belum diketahui.
Menurut beliau, polis buat masa ini mengklasifikasikan kematian mangsa sebagai kematian mengejut..KOSMO

Friday, September 14, 2012

Dahsyat !!! Pasangan [ ular ] Asyik Berasmara Dalam Semak Tak Sedar Aksi Mereka Dirakam.Jom Tengok !!!





Bila tengok pasangan ini mengawan rasa gelinya...takut pun ada. Punyalah asyik mengawan sampai tidak menghiraukan orang ramai merakam aksi mereka. Kejadian ini berlaku entah kat mana tau. Tapi kat Malaysia juga. Punyalah besar saiznya. Dari perbualan mereka dalam video ini, penulis rasenya di J.B.

Tuesday, September 11, 2012

Rintihan Mahasiswi IPTA ..di tinggalkan kekasih Selepas di nodai

Gambar Hiasan
SAYA mahasiswa di sebuah institusi pengajian tinggi awam dan berkenalan dengan E setahun sebelum kami mengambil keputusan menjadi kekasih.

Kini, hubungan kami menjangkau tahun keempat dan sepanjang itu, saya sering menerima panggilan daripada beberapa wanita yang tidak dikenali mengakui kekasih E. 


E tidak pernah menunjukkan sikap mengambil kesempatan menyebabkan saya mempercayainya sehinggalah saya membuat keputusan untuk menumpang di rumahnya selama dua hari sebelum pulang ke kampung.

Tidak sangka dua hari bersamanya menyebabkan maruah saya ternoda. Perkara itu berulang beberapa kali sehingga saya menerima panggilan daripada seorang perempuan yang pernah dinodai E.

Perkara itu membuatkan saya sedih dan sakit hati. E tidak mengaku sehingga merenggangkan perhubungan kami. Saya cuba berbaik dengannya kerana saya mahu dia bertanggungjawab terhadap diri saya.

E menerima, namun hubungan kami tidak semesra dulu. Akhirnya saya mengalah dan berdiam diri. Sepanjang tiga bulan saya diam, dia tidak pernah menghubungi saya. Saya sedih kerana dia pernah berjanji bertanggungjawab dan berkahwin dengan saya.

Saya hilang arah dengan ketiadaan dia di sisi dan masih menunggu E dengan harapan dia akan bertanggungjawab.

Saya menyesal dengan keterlanjuran itu, namun pada masa yang sama saya masih menyayanginya. Bantulah saya. Metro

Gadis Ternoda,
Pulau Pinang

Thursday, September 6, 2012

Kesian ye ...Lima tahun tak disentuh suami..


SAYA isteri dan ibu kepada dua anak perempuan berusia 8 dan 6 tahun. Saya mempunyai masalah dengan suami sebaik melahirkan anak pertama. Suami saya seorang yang baik dan bertanggungjawab. Malangnya, dia sering mengabaikan nafkah batin kepada saya.
Pernah saya dan suami berbincang, tetapi berbagai alasan diberikan. Saya teruskan juga hubungan ini dengan rasa cinta dan kasih sayang sepenuhnya meskipun hati makin terluka. Perkara ini berlarutan lebih lima tahun. Tidak pernah sekali dia menyentuh saya.

Betapa kecewa dan sedihnya saya memikirkan ‘penyakit’ suami dan keengganan melayan saya. Apatah lagi sering disogok kawan dan saudara bertanya bila nak tambah lagi cahaya mata membuatkan saya bertambah runsing.

Baru-baru ini, dia menegur kelakuan saya dalam ‘facebook’ (fb) dan saya terima teguran itu. Tetapi memikirkan sikapnya terhadap saya, saya jadi marah serta bertambah kecewa. Saya padamkan nama dia dalam senarai rakan fb dan telefon bimbit.

Saya cuba pujuk hati dan tidak bersikap mementingkan diri tetapi sampai bila harus saya pendamkan? Tidak pernah saya meluahkan pada sesiapa masalah saya.
Terfikir juga ingin merujuk kepada Pejabat Agama tetapi saya tak mahu perkara berlarutan sebab saya percaya masalah ini boleh diselesaikan dengan cara baik.

Ria
Hulu Selangor

Saturday, September 1, 2012

Ustaz Don Mendirikan solat sunat..selepas akad nikah





Sunnah selepas Ijab Qabul : Melakukan solat sunat 2 rakaat berjemaah suami dan isteri.

Cara untuk mengerjakannya ialah:

• Lafaz niatnya : “Usolli sunnata ba’dan nikahi rak’ataini lillahi Ta’ala”Allahu Akbar”: Sahaja aku solat sunat sesudah nikah dua rakaat kerana Allah Ta’ala”

• Rakaat pertama : Membaca surah Al-Faatihah dan surah Al-Kafiruun’

• Rakaat kedua : Membaca surah Al-Faatihah dan surah Al-Ikhlas

• Membaca doa berikut selepas salam:

Thursday, August 30, 2012

Terpanas !!! [ Hot ] : Wanita mengaku bunuh, potong zakar teman lelaki dipenjara

Contoh Mangkuk Tandas

SYDNEY: Seorang wanita Australia yang mengaku membunuh bekas kekasihnya dan cuba memotong kemaluan lelaki itu, dipenjara tiga tahun dan sembilan bulan bermula semalam, setelah mahkamah menerima kenyataan dia mengalami kemurungan.

Jien Chen, 47, mengaku bersalah kerana membunuh teman lelakinya Jin Xiang Peng setelah memberi ubat tidur dan menikamnya pada Februari tahun lalu, selepas mereka bergaduh kerana wang dan anak lelaki mereka. 
Jian memberitahu pakar psikologi, “ada benda dalam dirinya” yang menyuruhnya memusnahkan “senjata berbahaya”, dan dia menggunakan “kemaluan untuk menyakiti wanita dan kanak-kanak.” 

“Saya tahu Peng menggunakan kemaluannya untuk memperdaya wanita, mendapatkan anak dan menggunakan anak itu sebagai alat untuk memeras wang daripada kami,” kata Jian.


Katanya dia mencampakkan zakar teman lelaki ke dalam mangkuk tandas dan mengepamnya. - AFP

Tuesday, August 28, 2012

Pelawak terkenal Imuda kerugian RM7,000 rumah dipecah masuk


KUALA LUMPUR: Pelawak terkenal tanah air, Ab Rahim Muda atau lebih dikenali sebagai Imuda kerugian RM7,000 apabila kediamannya di Taman Datuk Ahmad Razali, di sini dipecah masuk baru-baru ini.

Namun Imuda, 52, hanya menyedari kejadian itu kira-kira pukul 3 petang semalam selepas beliau bersama keluarganya baru pulang setelah bercuti raya selama 10 hari di Pulau Pinang.  "Bila sampai di rumah, saya lihat kesemua bilik saya berselerak dan mendapati komputer riba milik isteri, tiga buah telefon bimbit, wang tunai RM300 serta koleksi jam tangan saya hilang," katanya kepada pemberita di kediamannya, hari ini.

Berikutan itu, beliau membuat laporan di Balai Polis Ampang Jaya.

Imuda berkata suspek kemungkinan terdiri daripada tiga atau empat individu dan masuk melalui tingkap dan jeriji hadapan yang diumpil menggunakan pemutar skru.

"Mereka (suspek) sempat makan kuih raya dan minum air sirap yang berada di dapur," katanya.

Imuda yang mula dikenali dalam sitkom komedi 'Pi Mai Pi Mai Tang Tu' itu berkata kes pecah rumah dan ragut telah banyak kali berlaku di kawasan kediamannya dan isterinya, Zabarina Haja Mushadi, 30, pernah cuba diragut namun diselamatkan jiran yang melihat kejadian itu.

"Bulan lepas rumah jiran hadapan saya juga pernah dimasuki perompak," katanya.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Supt Nazri Nawawi ketika dihubungi mengesahkan kejadian tersebut.

"Kita sedang mengesan suspek dan kes disiasat di bawah Seksyen 457 Kanun Keseksaan kerana pecah rumah yang jika disabitkan kesalahan, hukuman penjara maksimum lima tahun dan denda," katanya. - Bernama
Artikel ini disiarkan pada : 28/08/2012


Monday, August 27, 2012

Penjaga Gol Terengganu, Sharbinee hampir berbog3l dipadang diserang 'kegatalan melampau'

BAWA KELUAR...detik mencemaskan skuad Terengganu apabila Mohd Sharbinee diserang kegatalan.
KUALA TERENGGANU: “Saya rasa seperti nak berbogel kerana tidak tahan dengan rasa gatal yang amat sangat di seluruh badan,” kata penjaga gol skuad bola sepak Terengganu, Mohd Sharbinee Allawee Ramlie yang pelik dengan kejadian dialaminya, malam kelmarin.

Kejadian berlaku ketika Mohd Sharbinee beraksi bersama rakan sepasukan menentang Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dalam saingan Piala Malaysia kumpulan B di Stadium Majlis Perbandaran Selayang, Selangor.

Insiden yang berlaku kira-kira 10 minit sejurus separuh masa kedua bermula itu menyaksikan Mohd Sharbinee, 25 akhirnya rebah di padang akibat pitam dan terpaksa diusung keluar sebelum dikejarkan ke Hospital Selayang manakala tempatnya digantikan penjaga gol simpanan, Mohd Saifuddin Mokhtar.

Mohd Sharbinee berkata, sebelum pengsan dia sempat menanggalkan sarung tangan serta jersinya saja dari badan untuk mengurangkan rasa gatal yang dialami.
“Selepas menerima rawatan di Hospital Selayang, saya dibenarkan keluar pada jam 2 pagi dan doktor mengatakan kegatalan teruk yang saya alami itu berpunca daripada kesan alahan makanan atau ubat.

Saturday, August 25, 2012

Berita Bergambar [6] : Tahniah Ustaz Don Sudah Bergelar Suami Tau...





Ustaz Don Sudah Bergelar Suami- Meriah Dan Tahniah Yaa Ustaz ( Barakallahulakuma ♥ )...ada lagi tau...





Ustaz Don Sudah Bergelar Suami- Meriah Dan Tahniah Yaa Ustaz ( Barakallahulakuma ♥ )
USTAZ Don Daniyal Don Biyajid begitu disayangi dan disenangi ramai, apatah lagi karakternya mudah mesra serta peramah membuatkan siapa saja senang mendekati pendakwah muda ini.

Umurnya baru menjangkau 28 tahun, tapi anak kelahiran Bukit Mertajam, Pulau Pinang ini mempunyai banyak pengalaman  menjadi penceramah bebas.

Tahniah atas pernikahan beliau dengan pelajar perubatan dari salah sebuah universiti di Mesir, Husna Zahry Rafie Tahniah Ustaz.Kalau Ada gambar kita upload nanti . Terima kasih kepada



Wednesday, August 22, 2012

Gelagat Awang Hitam semakin ...teruk...Baling bom petrol kearah..orang ramai..

Gambar Hiasan 
 
KUALA LUMPUR: “Ketika itu, saya dan lima rakan hendak melintas jalan sebelum seorang lelaki warga Afrika tiba-tiba membaling beg plastik hitam mengandungi molotov koktel ke arah kami,” kata seorang wanita mahu dikenali sebagai Shirlie.
Wanita berusia 27 tahun itu cedera kedua-dua kakinya selepas molotov koktel dilempar lelaki itu meletup di hadapannya di Jalan Tun Razak, di sini, jam 5 petang kelmarin.

Shirlie berkata, ketika kejadian dia bersama lima rakannya ingin ke restoran bertentangan dengan Menara Icon di selepas menghadiri satu persembahan hiburan.
Menurutnya, ketika itu mereka nampak seorang lelaki Afrika memegang bungkusan makanan di tangannya yang berjalan di belakang mereka dan pakaian suspek yang kemas membuatkan mereka tidak mengesyaki apa-apa.

“Ketika melintas jalan, tiba-tiba lelaki itu berlari ke arah kami dari arah belakang dan membaling bungkusan berkenaan sebelum ia meletup di depan saya.

“Kemudian, lelaki itu yang juga cedera pada kaki melarikan diri ke dalam hotel berdekatan,” katanya.
Menurutnya, akibat jalan itu sunyi tiada sesiapa menyaksikan kejadian berkenaan dan mereka juga tidak mampu mengejar suspek.

Katanya, akibat kejadian itu, dia cedera di kedua-dua kakinya manakala dua lagi rakannya terkena kaca di lengan kanan mereka.
“Saya yang tidak mampu berjalan terpaksa dipapah rakan menaiki teksi sebelum kami mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL).

“Selepas itu saya membuat laporan di Pondok Polis HKL untuk tindakan lanjut,” katanya.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah mengesahkan menerima laporan daripada mangsa sehari selepas kejadian.

Menurutnya, siasatan dijalankan mengikut Seksyen 6 Akta Bahan Letupan 1957 bagi mengenal pasti punca kejadian. Hmetro
Artikel ini disiarkan pada : 22/08/2012

Sunday, August 19, 2012

Panas! Lagi Mesin ATM dilarikan

Kiosk bank dipecah masuk, mesin ATM dilarikan di pagi Syawal

KUALA LUMPUR, 19 Ogos — Sebuah mesin pengeluaran wang automatic (ATM) dilarikan sekumpulan perompak dalam kejadian di sebuah kiosk bank di Taman Tun Dr Ismail (TTDI) di sini, kira-kira 2.30 pagi ini.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur Datuk Ku Chin Wah berkata kejadian dipercayai dilakukan dalam tempoh sejam itu hanya disedari oleh orang awam selepas mendapati berlakunya kebakaran dari kiosk berkenaan sebelum memaklumkan kepada pihak bomba.

Beliau berkata bomba yang tiba di tempat kejadian pada 4 pagi Berjaya memadam kebakaran, yang dipercayai disengajakan hasil penggunaan alat memotong mesin menggunakan 'portable oxcytelene'.

“Di dalam kiosk itu terdapat sebuah mesin deposit tunai yang tidak diusik dan dua buah mesin ATM yang sebuah daripadanya berjaya dipecah dan dilarikan manakala sebuah mesin lagi juga dipercayai cuba dilarikan berdasarkan kesan diumpil, namun gagal,” katanya.

Beliau ditemui pemberita pada majlis rumah terbuka Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar yang diadakan di Ibu Pejabat Polis Bukit Aman di sini, hari ini.

Ku berkata siasatan awal mendapati lima buah kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang termasuk pada mesin di dalam kiosk itu disembur dengan cat berwarna hitam bagi mengelakkan identiti mereka dikenal pasti.

“Jumlah kerugian masih disiasat dan gerakan menjejaki kumpulan berkenaan giat dilakukan,” katanya.

Tinjauan Bernama di tempat kejadian mendapati bahagian depan mesin ATM yang dilarikan terbakar sepenuhnya, manakala mesin kedua diumpil di bahagian penyimpanan wang dan CCTV pada mesin deposit tunai disembur dengan cat hitam