Home

Nuff

klik kan ye

Wednesday, December 17, 2014

GuRu WaNita TrauMa ApabiLa TerimA MeSej Tuttttttt DaRi SeoraNg MuRid !!!

GuRu WaNita TrauMa ApabiLa TerimA MeSej Tuttttttt DaRi SeoraNg MuRid !!!

GuRu WaNita TrauMa ApabiLa TerimA MeSej Tuttttttt DaRi SeoraNg MuRid !!! | "Rindu t***k cikgu" ....Itulah mesej yang diterima oleh seorang guru wanita dari pelajar lelaki yang viral di laman Facebook hari ini. Gambar yang dimuat naik oleh seorang rakan kepada guru terbabit di laman Facebook tersebar dan mengundang pelbagai reaksi dari netizen yang terkejut dengan mesej pelajar tersebut. 


Namun, rata-rata netizen juga menunding jari terhadap sesetengah guru wanita yang dilihat gemar berpakaian mencolok mata sehingga menimbulkan perkara-perkara yang tidak diingini terutamanya di kalangan pelajar lelaki. Menurut Reza Shamsudin, “Kalau umurnya darjah 1, 2, 3, 4 bagi mesej macam ini, saya rasa bukan salah pelajar ini. 


Sememangnya cikgu dia ‘menjamu’ bentuk badannya yang menggiurkan bagi pelajar-pelajarnya,” katanya. Tidak kurang juga ada yang mendakwa, sesetengah guru wanita terlalu bergaya sehingga melanggar etika pakaian penjawat awam. via aans1. 

Monday, December 15, 2014

AWAS! Bahaya Minum Teh Panas Dan Teh Ais Yang Mesti Kita Tahu !!!




Mesti ada yang tertanya, kenapakah ? Semua benda yang ada dalam dunia ni mesti ada kebaikkan dan keburukkan untuk kita. Sama macam Teh Panas Dan Teh Ais, ada kebaikkan dan ada keburukkan. Jom baca apakah Bahaya Teh Panas Dan Teh Ais...

Bahaya Minum Teh Panas...

Hasil kajian terbaru oleh peneliti Iran mengatakan, meminum teh dalam keadaan masih panas berpotensi menjadi punca barah kerongkong...

Reza Malekzadeh dari Tehran University meneliti 300 orang yang kebiasaan minum didiagnosis mengidap barah kerongkong, sementara 571 orang lainnya dalam keadaan sehat. Mereka semua berasal dari daerah yang sama, di negeri Golestan, di Iran Utara.

Golestan merupakan salah satu daerah dengan tahap barah kerongkong tertinggi di dunia walaupun jumlah yang merokok dan meminum alkohol sangat rendah.

Kajian juga mengatakan orang yang selalu meminum teh kurang dari 2minit setelah dituang, berisiko meransang perkembangan barah menjadi lebih cepat jika dibandingkan dengan mereka yang menunggu 4minit atau lebih. Tidak ada keterangan pasti seberapa panas suhu teh yang menyebabkan barah, namun peneliti menyimpulkan luka akibat panas dari teh akan menyebabkan iritasi kerongkong...

Bahaya Minum Teh Ais...

Teh ais sepertinya memang menjadi kegemaran ramai dan iannya mudah untuk kita temui baik diwarung pinggir jalan hingga restoran mewah pun menyediakan teh ais sebagai salah satu menu minumannya.

Tapi tahukah anda, di sebalik nikmatnya, teh ais menyimpan potensi membahayakan kesihatan. Penelitian Loyola University Chicago Stritch School of Medicine mengatakan,pengambilan teh ais berlebihan mampu meningkatkan risiko penyakit batu karang...

Teh ais mepunyai kandungan oksalat yang tinggi, salah satu bahan kimia yang menjadi punca pembentukan batu ginjal. “Bagi mereka yang memiliki kecenderungan sakit batu karang, teh ais merupakan minuman berbahaya,” kata Dr John Milner, pembantu Profesor Departemen Urologi...

Oleh kerana itu, Milner menyarankan, mengganti pengambilan teh ais dengan air putih, atau mencampurnya dengan lemon. Lemon kaya kandungan asid sitrik, dapat menghalang pertumbuhan batu karang...


Batu karang adalah kristal kecil yang terbentuk dari mineral dan garam yang biasanya terdapat dalam ginjal atau saluran pundi kencing. Mineral tak terpakai itu umumnya akan keluar dari tubuh bersama urin, tapi dalam kondisi tertentu akan mendap dan membentuk batuan di dalam saluran pundi kencing ....

Tuesday, December 9, 2014

Remaja Terkantooi Dengan Ugutan Gambar Bogelnya...!!!



Bila bercinta biarlah berpada pada kelak termakan diri sendiri. 
Itu yang berlaku kepada seorang gadis berusia 25 tahun apabila gambar-gambar bogelnya tersebar di laman sosial oleh bekas teman lelakinya.
Ini berikutan apabila mangsa dikatakan memutuskan hubungan cinta mereka sejak dua bulan yang lepas hingga mencetuskan dendam dan berang kepada lelaki tersebut.
KesApa-M
Menurut laporan The Rakyat Post, mangsa, Nor Fathiah Idris, 25 tahun baru sahaja mengetahui perkara tersebut apabila rakannya memaklumkan perkara itu setelah menyedari gambar-gambar Fathiah sedang berkemban memakai tuala tersebar di laman sosial, Facebook pada 2 Disember lalu.
Malangnya, tiada apa mampu dilakukan dan menyekat perkara mengaibkan itu apabila bekas teman lelaki wanita tersebut dikatakan dari keluarga yang terpengaruh.
Perkara itu didakwa oleh ibu mangsa, diberitahu sendiri oleh pihak polis hingga menyebabkan seolah sukar untuk mengambil tindakan.
Lebih parah, gambar bogel tersebut terus menjadi viral di aplikasi permesejan WeChatdengan menggunakan nombor telefon milik Fathiah sendiri.
Menurut Fathiah, perbuatan tidak bermoral yang dilakukan oleh bekas teman lelaki yang dikenali sebagai Irfan ini menyebabkan dia dan keluarganya terpaksa menanggung malu.
“Saya tidak tahu di mana saya nak letak air muka saya ini angkara perbuatan Irfan itu.” ujar Fathiah.
Malah, bekas teman wanita ini turut mengaku lelaki yang pernah dicintainya dahulu pernah terlibat dalam kes penyalahgunaan dadah dan beberapa jenayah lain di Johor Bahru.
Ibu Fathiah, Fatimah Ismail, 50, sendiri tidak percaya beberapa anggota polis di balai tempat Fathiah membuat laporan mengatakan bahawa lelaki terbabit adalah daripada keluarga berpengaruh.
“Saya sungguh terkejut mendengar apa yang dikatakan oleh anggota tersebut yang seolah-olah mahu mengatakan bahawa lelaki itu kebal daripada dikenakan tindakan undang-undang,” katanya.
Irfan didakwa mempunyai abang lelaki yang merupakan exco dalam sebuah parti politik terkenal manakala bapanya pula pemilik sebuah syarikat berkaitan teknologi maklumat. 

Tuesday, November 25, 2014

Isteri hilang bersama anak.Di Dungun

  • Fatimah (kanan) yang dilaporkan suaminya menghilangkan diri bersama anak mereka, Muhammad Nur IkhwanFatimah (kanan) yang dilaporkan suaminya menghilangkan diri bersama anak mereka, Muhammad Nur Ikhwan
 1 / 1 
DUNGUN - Seorang wanita masih berstatus isteri orang yang menghilangkan diri selama dua tahun, tiba-tiba muncul semula mencari suaminya.
Bagaimanapun, selepas beberapa hari pulang, wanita terbabit sekali lagi menghilangkan diri sehingga menimbulkan tanda tanya kepada suaminya.

Saiful Bahrin Tahar, 30, berkata, kira-kira tiga tahun lalu, dia mengahwini seorang wanita Thailand dikenali sebagai Fatimah Ali, 24.

Namun katanya, selepas mendapat seorang cahaya mata, berlaku perselisihan faham menyebabkan isterinya melarikan diri dan meninggalkan dia bersama anak lelaki mereka, Muhammad Nur Ikhwan yang ketika itu berusia lima bulan.

Kata Saiful, dia cuba mencari isterinya di beberapa tempat, namun gagal sehinggalah dia berkahwin lain dan kini anak lelakinya itu sudah berusia 2 tahun.

"Bagaimanapun beberapa minggu lalu, saya terkejut apabila menerima panggilan telefon daripada Fatimah beritahu mahu pulang semula ke pangkuan saya," katanya.

Saiful berkata, dia bersetuju bertemu semula dengan Fatimah dan akan merujuk kesnya kepada agensi berkaitan untuk mengesahkan status perkahwinan mereka.

"Bimbang tindakan saya diketahui isteri baru, saya letak Fatimah di rumah ibu angkat.

"Namun ketika ingin berjumpanya pada 18 November lalu, ibu angkat saya beritahu Fatimah sudah keluar rumah pada 17 November lagi, kononnya dijemput saya sendiri," katanya.

Bimbang berlaku sesuatu kerana Fatimah turut membawa bersama anak lelaki mereka, Saiful membuat laporan polis di Balai Polis Dungun.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Ahmad Zailani Yaacub mengesahkan menerima laporan dan menurutnya kes sedang disiasat.

Perut terburai ditikam Oleh Sekumpulan Lelaki.

Perut terburai ditikam Oleh Sekumpulan Lelaki.


Ipoh: Seorang lelaki warga Indonesia maut dipercayai akibat ditikam dengan senjata tajam hingga menyebabkan perut terburai dalam kejadian di Angsana Ipoh Mall, di sini petang semalam.

Ketua Polis Daerah Ipoh Asisten Komisioner Sum Chang Keong berkata, dalam kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, mangsa dikenali sebagai Al Amin, 30, ditemui dalam keadaan perut terburai di tingkat satu pusat beli belah terbabit dan meninggal dunia ketika dalam perjalanan untuk mendapatkan rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun, di sini petang semalam.

Menurutnya, siasatan awal mendapati mangsa bersama beberapa rakannya ke premis terbabit untuk karaoke, dan selepas selesai karaoke mangsa dipercayai didatangi sekumpulan 10 hingga 15 lelaki warga Indonesia, sebelum berlaku pertengkaran hingga menyebabkan pergaduhan.

"Mangsa kemudian dipercayai dibelasah sebelum ditikam dengan senjata tajam.

"Sebaik mendapat maklumat mengenai kejadian, anggota dari Balai Polis Sungai Senam di sini, ke lokasi kejadian dan mendapati mangsa sudah terbaring berlumuran darah, sebelum dihantar ke hospital untuk rawatan kecemasan, namun sebaik sampai di hospital mangsa disahkan sudah meninggal dunia," katanya dalam sidang media di sini hari ini.

Friday, November 14, 2014

Tempat Terakhir Tembok Besar Negeri China

Merupakan antara binaan unik di dunia, kebanyakan pelawat yang mengunjungi lokasi ini tidak pernah melihat penghujungnya.

Tembok Besar China biasanya hanya di kunjungi diluar bandar Beijing.
Dan kebanyakan gambaran di sepanjang laluan great wall ini adalah di pergunungan dengan pemandangan yang berbeza di setiap lokasi.
Lihatlah, di bahagian ini memberikan suasana begini



Dan di lokasi lain pula, gunung menghijau..Tk The Vocket




Lagi suasana berbeza



Gunung yang kontang?


Kat sini rasa hidup sikit

Sunyi dan jauh dipuncak




Batu batan saja. Mudah nak tengok musuh di zaman perang
Siapa sangka, rupanya tembok ini berakhir di laut dengan gambaran yang sama sekali sangat jauh berbeza?

Thursday, October 30, 2014

Bermula Dengan Menjual Petai, Ebby Yus Kini Bergelar Usahawan Berjaya

Sempoii !!! Bermula Dengan Menjual Petai, Ebby Yus Kini Bergelar Usahawan Berjaya

Bermula Dengan Menjual Petai, Ebby Yus Kini Bergelar Usahawan Berjaya

Setelah lebih tiga dekad bergelumang dalam dunia seni sebagai pelakon, Ebby Yus kini mungkin sudah boleh menarik nafas lega dengan rezeki yang dikurniakan padanya.
Walaupun kemewahan yang dimiliki Ebby Yus atau nama sebenarnya, Muhammad Yunus Abdul Rashid, 47, bukan dari bidang seni namun melalui perniagaan yang diceburinya.
Menurut perkongsian dari sebuah blog, Ebby Yus yang kini bergelar usahawan membuktikan kegigihannya membawakan hasil dan buktinya, dia kini bergaya dengan memiliki kereta mewah edisi sport Mercedez Benz.
Ternyata keazaman yang dimiliki oleh Ebby boleh dibanggakan apabila Restoran Adam Lai iaitu restoran yang menyediakan hidangan Cina Muslim yang terletak di Shah Alam, Sri Gombak dan Wangsa Melawati sentiasa tidak menang tangan menerima kunjungan pengunjung setia restoran tersebut.
Walaupun begitu, khabarnya dia masih lagi aktif menerima tawaran di bidang seni yang telah diceburinya sejak 1983 itu.
Pelawak yang sering tampil dengan loghat negeri kelahirannya, Negeri Sembilan itu masih lagi bujang dan selepas ini pasti ramai yang akan memburunya apabila melihat kejayaannya kini sebagai usahawan.
Tetapi semua hasil ini tidak akan datang tanpa usaha keras daripada Ebby Yus yang sudah biasa berniaga walaupun ketika sudah menjadi pelakon.
Dia sebelum ini pernah dilaporkan berniaga secara kecil-kecilan dengan berniaga petai walaupun setelah bergelar pelakon.

Tuesday, October 14, 2014

Perghhh ...PENDUDUK KERAT KEMALUAN LELAKI CUBA ROGOL REMAJA PEREMPUAN

Perghhh ...PENDUDUK KERAT KEMALUAN LELAKI CUBA ROGOL REMAJA PEREMPUAN

 Kumar
Kumar dalam keadaan terkejut setelah dibelasah oleh penduduk kampung.

  • Suresh Kumar ditangkap ketika menolak seorang remaja perempuan kearah dinding
  • Dia kemudiannya diheret ke kedai pemotong daging dan dipukul selama sejam dengan kayu
  • Kemudian kemaluan lelaki itu dipotong dengan menggunakan pisau pemotong daging.

India - Seorang lelaki yang ditangkap ketika cuba merogol seorang remaja perempuan kini berada di dalam keadaan kritikal setelah kemaluannya dipotong oleh penduduk tempatan menggunakan pisau pemotong daging.

Setelah mendapati lelaki berusia 40 tahun itu menolak remaja perempuan itu ke dinding, segerombolan warga tempatan yang mendengar jeritan perempuan itu mengheret lelaki berkenaan ke kedai daging berdekatan dimana lelaki berkenaan dipukul dengan kayu selama satu jam sebelum memotong kemaluan lelaki berkenaan.
 Kumar

 Kumar
Penduduk kampung kemudiannya membuang bahagian badan Kumar yang telah dikerat ditengah-tengah jalan dan meninggalkan Kumar dalam keadaan cedera parah.

 Kumar
Aamir Dhawan, seorang penduduk berkata " Tak ada sesiapa yang mahu menolong Kumar kerana mereka tahu dia telah dihukum atas kesalahannya".

Menurut Dhawan  lagi, sebelum ini banyak kes jenayah yang terjadi keatas perempuan dan perkara ini patut dihentikan - SiakapKeli.com

Sumber : dailymail

Monday, September 29, 2014

Padah rogol kekasih bawah umur

  • Tertuduh (dua, kanan) dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen Kota Bharu  selepas dijatuhi hukuman. - Foto Sinar HarianTertuduh (dua, kanan) dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen Kota Bharu selepas dijatuhi hukuman. - Foto Sinar Harian
 1 / 1 
KOTA BHARU - Padah buat seorang buruh ladang kerana kesalahan merogol kekasihnya yang berusia 14 tahun, dia dihukum penjara tujun tahun dan dikenakan dua sebatan oleh Mahkamah Sesyen, Kota Bharu, hari ini.

Hukuman diputuskan hakim, Mohd Yusoff Yunus terhadap Mohd Sauti Abdullah, 20, selepas tertuduh mengaku salah atas tuduhan itu.

Tertuduh yang beralamat di Kuala Krai tersebut didakwa merogol mangsa yang ketika itu berusia 14 tahun 11 bulan di rumahnya di Bukit Sireh, Kuala Krai, antara jam 4.30 pagi hingga 5 petang, 13 Januari lalu.

Tertuduh sebelum itu pergi ke rumah mangsa pada awal pagi hari sama dan membawanya pulang ke rumah di alamat berkenaan.

Tibanya di rumah, tertuduh membawa masuk mangsa ke dalam sebuah bilik dan beberapa kali merogolnya sebelum kedua-dua mereka keluar dari rumah itu.

Bapa mangsa yang menyedari kehilangan anaknya kemudian mencari mangsa sebelum mangsa pulang ke rumah pada jam 5 petang dan memberitahu bapanya dia dirogol oleh tertuduh.

Pada prosiding itu, peguam, Mohamad Asyraf Zakaria merayu bagi pihak anak guamnya itu supaya mahkamah memutuskan hukuman ringan dengan alasan tertuduh dan mangsa adalah pasangan kekasih.

Katanya, insiden itu juga berlaku tanpa perancangan atau paksaan.

“Tertuduh ikhlas menginsafi kesalahan yang dilakukan. Kesalahan ini juga adalah kesalahan pertamanya dan dia masih muda. Hukuman penjara lama juga tidak akan dapat menghalang pasangan kekasih lain daripada membuat kesalahan,” katanya.

Alasan peguam berkenaan bagaimanapun dibantah Timbalan Pendakwa Raya negeri, Asmah Azahari yang memohon pihak mahkamah menjatuhkan hukuman berat bagi menyampaikan mesej kepada umum bahawa mahkamah mengambil serius kesalahan seperti itu.

“Mangsa hanya berumur 14 tahun, manakala tertuduh pula 20 tahun. Apa yang tidak dirancang, sedangkan mangsa diambil daripadanya rumah pada jam 4 pagi dan pulang hanya pada jam 5 petang.

“Mereka pasangan kekasih dengan perbezaan umur enam tahun. Tertuduh mengambil kesempatan terhadap mangsa atas nama sebagai pasangan kekasih,” katanya.

Wednesday, September 24, 2014

Kisah Benar ! Mayat Bersila Dan Baca Surah Yasin Di Makkah


Ini adalah kisah benar yang telah diceritakan oleh pelajar-pelajar Malaysia di Arab Saudi. Peristiwa ini baru saja berlaku dan disahkan benar oleh Ustaz Halim Naser, penceramah bebas yang amat terkemuka di Malaysia.
Peristiwa ini berlaku pada suatu hari di musim haji yang lalu, pelajar Malaysia yang sama-sama menunaikan haji telah mengikut seorang Arab untuk mengebumikan mayat seorang yang meninggal dunia pada musim hajiMakam tersebut terletak di Ma’la, tempat pengebumian para jemaah haji yang meninggal dunia di Makkah.
Cara yang mereka kebumikan mayat ialah dengan cara meninggalkan mayat dalam lubang yang disediakan dan menutupnya untuk kira-kira lapan bulan. Selepas lapan bulan, lubang itu akan dibuka semula untuk mengebumikan mayat yang baru.
Pada hari tersebut, apabila satu lubang dibuka untuk mengebumikan mayat yang baru, orang Arab tersebut bertempiaran lari kerana dia nampak mayat sedang bersila, bukan tidur seperti kebiasaannya. Penuntut Malaysia ini memberanikan diri merangkak ke dalam kubur tersebut untuk melihat dengan lebih jelas. Hasilnya dia mendapati memang mayat tersebut sedang bersila dan mayat tersebut sedang membaca Al-Quran, dan Al-Quran tersebut memang yang asli.
Selepas dilihat seterusnya. Ayat Quran yang terbuka ialah Surah Yasin. Satu lagi perkara ialah mayat tersebut tidak reput dan kain yang membalutinya juga tidak reput. Yang reput hanyalah kapas yang diletakkan di antara mayat dengan kain kafan (kain ehram).
Setelah dibuat kajian, rupa-rupanya mayat tersebut ialah mayat seorang lelaki berkulit hitam yang kerjanya ialah membersihkan Baitullah daripada tumpahan air zam-zam. Kerjanya tiada lain selain daripada membersihkan Baitullah jika ada tumpahan air zam-zam. Jika tiada tumpahan, dia akan duduk di satu sudut Baitullah dan membaca Surah Yasin.
Itulah kelebihannya bagi orang yang berbakti ke jalan Allah. Inilah yang membuatkan kita semakin berkobar-kobar untuk mengunjungi Baitullah.
Selepas peristiwa itu, lubang kubur itu pun di patri (disimen) dan ditandakan agar tiada mayat lagi yang akan dikebumikan di situ. Sumber renungan kita. Inilah bukti akan janji-janji Allah pada hambaNya yang taat dan ikhlas bekerja keranaNya

Tuesday, September 2, 2014

Mamat (Exist) hidup merana, mahu tebus kesilapan

Mamat (Exist) hidup merana, mahu tebus kesilapan

PETALING JAYA: Bekas vokalis kumpulan Exist iaitu Mamat terpaksa menumpang di beberapa rumah kenalannya di Kuala Lumpur selepas mengambil keputusan untuk kembali aktif sebagai penyanyi.
Mamat atau nama sebenarnya, Mohd Ali Kamarudin, 36, berkata, semenjak bercerai dengan isterinya, Marshila Mustapa Kamal empat tahun lalu dia lebih selesa menumpang di rumah temannya kerana dapat berkongsi masalah dengan mereka.
“Saya tiada rumah di Kuala Lumpur jadi setiap kali ada tugasan di sini saya akan duduk menumpang dengan kawan-kawan atau pun tidur di hotel.
“Biarpun saya ada rumah di Johor tetapi saya kini lebih selesa untuk tinggal bersama rakan-rakan kerana sekurang-kurangnya ada teman untuk berbicara dan berkongsi masalah,” katanya kepada mStar Online.
Dalam pada itu, Mamat turut mengakui dia kadang-kala tertekan dengan pandangan negatif sesetengah pihak terhadapnya berhubung kisah silamnya termasuk dalam soal penyalahgunaan dadah sebelum ini.
Jelas Mamat, dia berharap masyarakat dapat memberinya peluang untuk menebus semua kesilapan yang pernah dilakukannya dan bukan terus menghukumnya tanpa mengetahui keadaan sebenar.
“Mungkin saya nampak seperti tidak kisah dengan apa yang orang perkatakan tentang saya tetapi jauh di sudut hati perasaan sedih itu ada.|
“Apa yang berlaku sebelum ini adalah sejarah dan harap ia boleh diambil sebagai iktibar malah ia mengajar saya mengenai erti kehidupan,” ujarnya.
Sementara itu, Mamat berkata, dia bakal muncul dengan single terbaharunya berjudulKeluhan Cinta dan berharap lagu itu nanti akan dapat diterima peminat selepas sekian lama menyepi.
Jelas Mamat, lagu berkenaan diterbitkan oleh Anita Entertainment dan dia bersyukur atas kepercayaan diberikan oleh syarikat berkenaan.
“Klip video lagu itu juga sudah dirakamkan dan sedang menjalani proses suntingan. Harap-harap ia akan dapat diterima peminat,” ujarnya.
Dalam pada itu saksikan temubual video wartawan kami, Addy Junaidi bersama Mamat menerusi ruangan Zoom.
Penyanyi ini menjelaskan pendapatannya terjejas. Wajah terbaharu Mamat mengejutkan banyak pihak kerana dia kelihatan cengkung bagaikan tidak terutus.  - mStar

Thursday, August 14, 2014

Kemalangan Ngeri Di Atas Jambatan pulau Bunting..Patah Lutut

Kemalangan Ngeri Di Atas Jambatan pulau Bunting..Patah Lutut



Inilah jamabatan Yang menyambungkan Pulau Bunting Dengan Yan Kedah


  Kemalangan Dua Buah Motosikal yang bertembung , seorang patah Lutut


Dua Orang Gadis Juta Terlibat





Kalau hendak tahu kawasan ini telah dipagar tetapi, mereka tetap memasukinya,, kemungkinan mereka memandu  laju, apa lagi bertembunglah..Kawasan ini memang best untuk memancing. Di ini memang kawan larangan  untuk motosikal