Home

Nuff

klik kan ye

Thursday, December 24, 2015

Sempoii. (3 GAMBAR) KERETA MEWAH MILIK DATUK SERI VIDA



15 PERKARA YANG RAMAI ORANG TAK TAHU TENTANG DATUK SERI VIDA.


1. Berniaga sejak kecil.

2. Nama sebenar Datuk Seri Vida adalah Hasmida. Dapat nama Vida dengan namanya Ida dan dia rasa V itu bertuah kerana pada zaman itu kereta perdana V6 dan Volkswagen sangat femes.

3. Semasa universiti berniaga juga, ketika itu tiada orang pakai motor tapi Datuk Seri Vida dah pakai kereta.

4. Bergelar pendidik. Sewaktu kerja sebagai pendidik dia telah berusaha dan memiliki beberapa salon.

5. Selepas ada salon dia cuba untuk buat produk sendiri. Dia habis sebanyak rm800k untuk produk ya namun satu sen tak balik modal.

6. Selepas itu dia tidak putus asa dan beroleh idea untuk memasarkan produk untuk golongan tua iaitu pamoga.

7. Dia hasilkan pamoga sebanyak 500 botol dan setahun baru habis produknya walau berbagai marketing yang dia lakukan.

8. Selepas dia berhenti kerja dia sendiri marketingkan produknya, barula meletup.

9. Setelah meletup produknya, Datuk Seri Vida diberikan dugaan yang amat besar. 2 anak lelakinya mati dalam kebakaran.

10. Datuk Seri Vida tidak mampu menatap wajah anak-anaknya yang telah meninggal. Anak-anaknya meninggal disebabkan kebakaran (lemas asap). Berdarah telinga dan mulut. Datuk Seri Vida hanya membayangkan anak-anaknya gembira, ceria dan bahagia. (Hebatkan, tabahkan)

11. Sejak peristiwa itu Datuk Seri Vida banyak muhasabah diri. Berdiam siri dari dunia 'glamour' selama 2 tahun. 

12. Sekarang dia BANGKIT dan muncul kembali bergiat aktif dalam dunia perniagaannya. Menaja pelbagai rancangan TV yang ramai peminat.

13. Datuk Seri Vida pesan zakat kena bayar. Baru cepat bisnes maju.

14. Hati mesti baik dan sentiasa tolong orang.

15. Datuk Seri Vida cakap juga sentiasa bersedekah.



Monday, December 21, 2015

Video Peserta silat terbunuh semasa persembahan kahwin


Peserta silat terbunuh semasa persembahan kahwin
Salah seorang peserta silat terbunuh secara tidak sengaja semasa membuat persembahan silat semalam.


LABUAN - Kemeriahan pada satu majlis perkahwinan bertukar tragik apabila seorang peserta silat terbunuh secara tidak sengaja semasa membuat persembahan pada majlis itu di Kg Patau-Patau pada Sabtu.

Pelajar kolej berumur 17 tahun itu, dikenal pasti sebagai Mohd Amil Zulkarnain sedang membuat persembahan silat bersama-sama sepupunya yang juga berumur 17 tahun pada kira-kira 11.30 pagi ketika insiden itu berlaku.
“Semasa membuat persembahan silat pada majlis persandingan, si mati telah ditikam di dada kanan dengan sebilah keris dan cedera parah.

Sila KLIK LIKE SINI Untuk mendapatkan berita terkini 

"Dia segera dibawa ke hosiptal, bagaimanapun dia meninggal dunia beberapa jam kemudian," kata Timbalan Ketua Polis Labuan Deputi Superintendan Ibrahim Mohd Ghani kepada pemberita hari ini.
"Penyerangnya' kemudiannya ditahan untuk siasatan mengikut Seksyen 304 Kanun
Keseksaan (secara cuai menyebabkan kematian)," katanya.

Dalam perkembangan lain, Ibrahim berkata polis menahan 12 orang dalam operasi cegah jenayah selama tiga jam mulai 1 pagi tadi.
Beliau berkata 11 daripada mereka termasuk lapan wanita ditahan kerana tidak mempunyai dokumen perjalanan sah dan seorang lagi bagi kesalahan penyalahgunaan dadah.
Katanya sejumlah 257 saman dikeluarkan terhadap pemandu yang melanggar peraturan trafik. -Bernama

Wednesday, December 9, 2015

Sunday, December 6, 2015

Biar Gambar Berbicara..Nasihat Menasihati

Nasihat menasihati sepanjang jalan. like emoticon

Saturday, November 14, 2015

Alhamdulillah Ryani Air merupakan Syarikat Patuhi Syariah Akan Beroperasi Di Kelantan.





Rayani Air akan mula beroperasi di Kota Bharu tak lama lagi. Rayani Air merupakan syarikat penerbangan yang berasaskan pematuhan syariat yang pertama di Malaysia, dengan mewajibkan anak kapal wanita yang beragama Islam berhijab dan mengamalkan polisi tanpa Alkohol dalam penyediaan makanan dan minuman yang di sajikan dalam pesawat.

Thursday, November 12, 2015

Berita Bergambar Jejadian Runtuh Di Lebuh Raya Karak.





Kejadian tanah runtuh berlaku di KM52.4 Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak berhampiran Bukit Tinggi pada 7.18 malam tadi. Anid Berhad dalam satu kenyataan berkata laluan di kedua-dua arah ditutup sebagai langkah keselamatan. Pengguna dinasihatkan menggunakan laluan alternatif dari Kuantan keluar ke Persimpangan Bentong manakala dari Kuala Lumpur keluar ke Persimpangan Genting Sempah. -

Friday, October 30, 2015

Kantoi Di Rakam CCTV Buat Projek Dengan Motor


Kantoi Buat Projek Dengan Motor... Kerja gila!! motor pun di kerjakannya..apakah tak takde tempat lain nak di lepaskan nafsunya tu,sehingga tersebar ke serata pelusuk dunia.
Video yang di muat naikkan ini di siarkan di www.liveleak.com yang begitu popular.Di khabarkan orang yang di rakam dalam video ini adalah berasal dari malaysia..malu beb!!! huhu
jom saksikan video tersebut.
           

Wednesday, October 28, 2015

Kantooi APABILA SI ANAK TERSILAP HANTAR GAMBAR TIDAK SENONOH KEPADA BAPANYA SENDIRI ( GAMBAR)

$%Bayangkan jika ianya terjadi kepada anda atau ahli keluarga anda.Tersilap hantar gambar biasa itu perkara biasa tetapi lain pula jadinya dengan kisah ini apabila dengan  tidak sengaja terhantar gambar yang tidak sepatutnya.Maka inilah yang berlaku$%$%




Friday, October 23, 2015

AC MIZAL PECAH REKOD MENANG BIDAAN MOD VAPE RM45,000



Pelakon dan pengacara, Dato' AC Mizal telah mencipta rekod tersendiri setelah berjaya memenangi bidaan Mod Vape yang bernilai RM45,000 dalam satu acara VapeFest 2015 yang berlangsung semalam. 

Bidaan sehingga RM45,000 itu sekaligus mengatasi rekod bidaan Vape paling tinggi sebelum ini yang bernilai RM17,000. 

Sementara, acara itu menggunakan hashtag #VapeForCharity di mana wang bidaan untuk pembelian tersebut akan didermakan kepada mereka yang memerlukan.

Tuesday, October 20, 2015

Hebat ..Budak Ini MemBantu Menyara Keluarga Dengan Berbasikal Jual Ulam Ulam


Mohon kongsi kisah adik ni. Membantu menyara keluarga dengan berbasikal menjual ulam-ulaman sekitar Ipoh. Biasa dilihat berniaga berseorangan di pasar malam. Harga yang dikenakan juga murah. Bunga kantan yang biasa berharga RM5-RM7 dia jual RM2 je. Masih muda tapi sudah belajar berdikari dan mengenal diri. Jazakallah

Sape yang duduk area Ipoh, Jelapang atau Meru, supportla adik ni. Sama-sama doakan semoga rezekinya bertambah dan menjadi insan yang berjaya satu hari nanti.

Friday, October 16, 2015

Haha inilah Faegah, Jumat Makan Maggi Bertahun Tahun

Jimat bertahun-tahun makan Maggi, kini Porsche di dalam genggaman.


Tuesday, October 13, 2015

Ummi Mencari Suami Yang Boleh Ber-POLIGAMI Untuk Mereka Sahabat Akrab (2 Gambar)


$%Perbandingan jumlah pria dan wanita yang semakin timpang membuat banyak perempuan yang kesulitan mencari calon suami. Belum lagi kebanyakan pria di kota besar lebih memilih untuk menunda menikah demi karir. Hal ini dijadikan alasan bagi beberapa orang wanita untuk mencari pasangan, dengan cara yang terbilang unik.

Di media sosial Path, beredar posting-an dua orang wanita yang mencari calon suami. Uniknya, dua wanita ini tidak mencari dua orang pria, melainkan ingin dinikahi oleh satu orang pria.




Dalam posting-an Path yang telah di-repath oleh banyak orang tersebut dinyatakan bahwa dua orang wanita tersebut memiliki latar belakang yang berbeda. Yang satu adalah janda tanpa anak, sedangkan satunya lagi masih single dan mualaf.

Masih dalam posting-an tersebut, tampak bahwa teman merekalah yang berinisiatif mencarikan mereka pasangan. Kemungkinan karena berteman baik, kedua wanita yang berprofesi sebagai wira usaha ini ingin dinikahi oleh satu orang pria sekaligus alias dipoligami.

Poligami sendiri sampai saat ini masih menjadi isu sensitif di Indonesia. Kebanyakan wanita, memilih untuk berpisah ketimbang mesti berbagi suami mereka

Friday, October 9, 2015

Penipuan Seorang Ayah " Abah, Adik nak KFC???" Demi anaknya


“Abah, adik nak KFC,”
“Sabar dik, nanti abah belikan,” kata si ayah tersenyum saja memandang si anak kecil yang berusia lima tahun. Apa yang dia tahu tentang hidup....
Balik saja si ayah dari kerja, anak berlari ke arah motosikal. Mengintai dalam raga motosikal.
“Abah dah belikan KFC?” tanyanya.
“Belum dik. Abah kotor, tak dapat singgah KFC,”

“Alaaaaaa….” balasnya sambil memuncungkan bibirnya dan didukung oleh si ayah.
Esoknya, start enjin motosikal nak pergi kerja, si anak menjerit kecil dari depan pintu.
“Abah! Jangan lupa KFC adik!” katanya.
“Yelaaa!” jawab lelaki itu suram.
Petang itu, pulang dari kerja, si anak berlari lagi dan mengharapkan lelaki itu membelikan ayam goreng KFC kegemarannya.
“Abah, mana KFC adik?”

Lelaki itu menghulurkan sebungkus plastik berisi seketul ayam goreng...
“Ini bukan KFC abah,” katanya.
“KFC lah tu. Tadi hujan, kotak dia basah dik. Jadi abah isikan dalam plastik,” jawab abahnya.
Si anak tersenyum dan percaya pada ayahnya. Padahal, seketul ayam itu dibelinya dari pasar malam. Hanya itulah kemampuannya pada ketika itu.
Si anak senyum sambil makan seketul ayam. Namun kehairanan melihat wajah ayahnya yang berlainan dari biasa....

“Kenapa abah menangis?” Nah, adik suapkan abah KFC ni,” kata si kecil yang tidak mengerti perasaan lelaki itu.
Ayahnya hanya mendiamkan diri dan membiarkan air mata membasahi pipi.
Bersyukurlah jika kita mampu. Bersedekahlah jika kita berlebihan. Jangan menilai manusia melalui mata. Nilailah melalui hati. – Encik Mie
Ditulis semula untuk siaran...

Tuesday, October 6, 2015

Perghhh : Gadis 18 Tahun ini sudah 11 kali berkahwin


Ironis, itu kalimat yang tepat bagi gadis berusia lapan belas tahun asal Cijantung Jakarta Timur ini. Betapa tidak, di usianya yang masih muda, ia sudah melakukan kahwin kontrak dengan lelaki Timur Tengah sebanyak 11 kali...

Pengakuan Fitriasih, 18, membuat Camat Cisarua, Drs Teddy Pembang mengelus dada. Teddy seakan tidak percaya, jika Fitriasih yang pada bulan Julai lalu telah genap berusia 18 tahun, telah menjalani profesi kahwin kontrak hingga belasan kali....

Yang lebih mengejutkan lagi, semua kegiatan kahwin kontrak dilakukan melalui ijab kabul. Anak sulung dari tiga bersaudara ini menuturkan, orangtuanya yag tidak punya pekerjaan tetap serta adiknya yang perlu biaya sekolah, memaksa dirinya menjalani pekerjaan menjual diri ke pelancung Timur Tengah...

“Demi adik, saya rela keluar dari sekolah saat masih duduk dibangku SMP. Orang tua saya tak tahu pekerjaan saya begini. Yang jelas, saya dapat wang, saya bayar sekolah adik dan keperluan rumah tangga,” katanya polos...

Menurutnya, dirinya baru tiga hari berada di Puncak. Perkenalan dengan lelaki Arab melalui pembantu sang pelancong yang ia kenal sebelumnya. Fitriasih juga mengaku, pernah menikah saat usianya menginjak 17 tahun....

“Selama lapan bulan saya menjalani profesi ini, sudah 11 laki-laki Arab saya nikahi. Usia kahwin kontrak saya dengan mereka paling pendek 3 minggu dan paling lama 1 bulan. Selama kahwin kontrak, saya diberi nafkah Rp 5 juta seminggunya. Tinggal hitung aja, kalau dikontrak satu bulan. Wang bayaran… - malastulis

Friday, October 2, 2015

Subhanallah .Video Presiden Rusia Merasmikan Masjid Baru Moskow

Perdana Menteri rusia sedang melakukan  perasmian Masjid Besar Moskow.. Alhamdulillah..Islam telah tertegak di Rusia. Baru baru ini Solat  Aidul adha  dihadiri seramai 150 ribu Umat Islam Moskow.. semoga Rahmat Allah terus melimpahi disana.

Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita  terkini


Wednesday, September 30, 2015

Inilah Cara Berniaga Yang Kreatif ..Di Zaman Ekonomi Meleset.

Sempoi..

Lelaki muda ini berniaga cara tersendiri. Tidak menanti pelanggan tapi berlari ke sana sini bila ada pelanggan yang panggil. Semoga diperluaskan rezeki untuk beliau dan anda juga.

Rasulullah saw bersabda, ”Barangsiapa yang merasa payah (penat) kerana bekerja sehari suntuk untuk mencari rezeki yang halal, nescaya akan diampuni segala dosanya”.

Lokasi : Tepi jalan besar berhadapan Petronas Ampang Jaya

Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita  terkini


Thursday, September 24, 2015

Bakal Bos Ajak Tidur Sebilik Ada Ka Patut

Perghh : Bakal bos ajak kongsi bilik tidur, Keluhan Seorang Bakal PA


PERKONGISAN seorang wanita di laman Facebook mengenai tindakan seorang lelaki yang didakwanya seorang bos muda yang mengajak berkongsi bilik tidur menjadi viral minggu lepas.

Menurut Nurhafizah, beliau menjalani sebuah 'temu duga' atas talian untuk jawatan 'pembantu peribadi' (PA).

Permulaannya, beliau merasa pelik kerana lelaki tersebut meminta gambarnya walaupun beliau sudah menyertakan sekali di dalam resume yang dihantar.

Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita  terkini

Melalui salinan paparan temu duga tersebut, lelaki berkenaan mula bertanya mengenai bentuk badan dan memuji-muji kecantikan wanita terbabit.

Lelaki tersebut kemudian bertanya jika wanita tersebut tidak keberatan untuk berkongsi bilik tidur jika mereka ke luar negara.

Nurhafizah yang mulai merasa tidak selesa dengan temu duga tersebut mula meminta maklumat syarikat lelaki tersebut bekerja.

"Tetapi tak berjaya sampai ke sudah. Terus saya stop dan block (sekat) nombor tersebut," kata Nurhafizah.

Katanya, beliau sememangnya mencari kerja tetapi tidak terlalu terdesak.

"Saya mungkin lurus bendul dan tak faham hint-hint (berkias) dia, mungkin juga kerana saya sedang fokus mencari kerja," katanya lagi.

Perkongsian oleh Nurhafizah nyata membuka mata sesetengah kaum wanita yang sedang dalam proses mencari pekerjaan.

"Tak jumpa pun tapi dah ajak tidur sebilik...." kata Khairun.

"Dugaan mencari kerja. Kena pada yang miang, memang tiada halal haram. Hati-hati," kata Mohamad.

Monday, September 21, 2015

Gambar Gambar Kesan Kren Yang Terbalik Mengorbankan Ratusan Jemaah Haji Di Mekah

Gambar Gambar Kesan Kren Yang Terbalik Mengorbankan Ratusan Jemaah Haji Di Mekah






Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita  terkini

Tragedi yang amat menghibakan dunia dan segenap isinya. Semoga Allah menempatkan mereka yang terkorban bersama para syuhada. Meninggal pada hari Jumaat berlokasikan di sebuah masjid terbesar di dunia dan bersama nawaitu ingin menunaikan rukun Islam ke-5. Tiada lagi pemergian lebih mulia dari itu yang mampu kita fikirkan. Wallahualam.‪#‎AlFatihah‬

Oh! Media's photo.

Friday, September 18, 2015

Puncanya Sebenar Seorang Gadis Dilanggar Mati Baru Baru Ini , Terjawab.

Puncanya Sebenar Seorang Gadis Dilanggar Mati ! Terjawab.




Susulan kes seorang lelaki Cina dibelasah sekumpulan besar lelaki Melayu di hadapan restoran Cina di Assam Jawa, kerana dipercayai melanggar seorang penunggang motosikal wanita sehingga maut, tampil seorang individu mendedahkan cerita sebenar.Menurut beliau, kejadian itu sebenarnya tiada kaitan dengan lelaki terbabit. Sebaliknya orang ramai telah tersalah anggap dan menjadikan perkara yang tidak benar tersebar di laman sosial sehingga memberikan tanggapan yang buruk terhadap lelaki berkenaan.

Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita  terkini
“Berita itu tidak betul. Cerita sebenarnya, penunggang motosikal itu terbabas sendiri lalu melanggar tembok longkang. Akibat dari kemalangan itu, tengkuk mangsa patah.

“Lelaki Cina itu dalam perjalanan ke restoran yang ingin dikunjungi, namun kebetulan melihat kejadian itu lalu memberhentikan keretanya.

“Dia menjenguk keadaan mangsa yang terjatuh di dalam longkang dan terus menghubungi talian kecemasan 999.

“Menurut siasatan pihak polis, mangsa dipercayai mengantuk kerana jarak perjalanan yang jauh dari Shah Alam ke Kuala Selangor setelah habis kerja dan menyebabkan mangsa hilang kawalan lalu terbabas ke dalam longkang.

“Siasatan di tempat kejadian juga menunjukkan bahawa tiada sebarang bukti yang menunjukkan mangsa dilanggar. Sebaliknya motosikal mangsa terlanggar tembok longkang itu sendiri.

“Siasatan juga mendapati, lelaki itu tiada kaitan dengan kemalangan tersebut,” katanya.

Menjelaskan gambar-gambar kereta milik lelaki itu yang tersebar kononnya bukti pelanggaran, ini penjelasannya.

“Dalam kejadian awal di hadapan restoran berkenaan, apa yang berlaku ialah beberapa pelanggan Cina yang lain tidak berpuas hati mengapa sekumpulan lelaki Melayu datang mengamuk di restoran terbabit. Sedangkan lelaki Cina yang disyaki menjadi punca kemalangan itu sebenarnya langsung tiada kaitan dengan kemalangan tersebut.

“Disebabkan itu, berlaku pergaduhan di antara mereka. Kereta lelaki itu juga turut dirosakkan oleh sekumpulan lelaki Melayu berkenaan,” katanya.

Tuesday, September 15, 2015

Air mani gajah ‎buat 'penunduk'


Air mani gajah ‎buat 'penunduk'
Batu air mani gajah berwarna kuning keemasan yang dikatakan tulen berharga RM400.

MAHU
 kelihatan beraura dan dipuja lebih ramai wanita, segelintir golongan lelaki di negara ini dikesan mengamalkan pemakaian cincin batu permata air mani gajah sebagai ilmu pengasih.

Cara untuk mendapatkan lebih keberkesanan, batu yang diikat pada cincin itu dikatakan perlu direndam ke dalam air zamzam terlebih dahulu dan dibacakan selawat serta diniatkan tujuan dikasihi, disayangi dan dicintai, lalu dipakaikan ke jari manis pada sebelah tangan kanan.

Cincin itu dibenarkan dibawa masuk ke tandas tetapi tidak boleh dipakai pada jari di tangan kiri yang digunakan untuk beristinjak.

Cerita yang diperoleh daripada seorang penjual batu permata dan ubatan tradisional di sebuah pasar di sini, menimbulkan pelbagai persoalan, terutama tentang hukum si pemakai dan tujuan mereka memakainya.

Adakah ia khurafat untuk mempercayainya, apatah lagi mengamalkannya sehingga mengenakan pada anggota badan umat Islam.

Ganggu akidah

Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad menjelaskan, memberi nilai tambah kepada sesuatu batu yang disebut air mani gajah sebagai batu yang mampu membuatkan seseorang itu dicintai, dikasihi atau perniagaan menjadi semakin laris serta sebagainya, sebenarnya akan mengganggu akidah.

“Air mani itu sendiri tidak najis tetapi berbalik kepada tujuan si pemakai cincin air mani gajah tersebut.

"Kita dibenarkan memakai perhiasan seperti cincin dan dibolehkan bagi tujuan itu, namun bukan pula untuk tujuan pengasih mahupun pelaris.

“Sama juga kalau memakai cincin delima atau zamrud yang ada pelaris, ia tidak berapa sesuai dengan kehendak agama dan sudah lari daripada ajaran Islam sebenar, malah tidak tepat serta boleh mengelirukan serta menyeleweng,” katanya.

Seperti penulis, beliau turut membayangkan keberanian pencari air mani gajah yang masuk ke dalam hutan belantara dan bertembung dengan sepasang gajah yang sedang kemaruk bercinta.

Sedang dia menunggu untuk mengambil benih binatang besar tersebut, berkemungkinan orang itu menemui ajalnya di situ apabila digulingkan binatang liar tersebut sebelum sempat membawa air mani tersebut pulang.

“Gajah cukup sensitif, kalau duk menunggu pada masa tu, rasanya ‘dighembah’ (dibelasah) gajah.

"Saya tidak nampak dengan jelas, kalaulah mereka dapat sekalipun, banyak mana sangat sampai boleh dijual.

“Macam besi dibuat keris, ada kegunaannya, air boleh jirus pokok tetapi tidaklah sampai boleh melariskan. Jual laris apabila masakan itu sedap. Ini tidak, kita bimbang, takut berkemungkinan ada unsur penipuan,” katanya.

Harga cecah RM2,000 untuk sebentuk cincin

Friday, September 4, 2015

Trend Baru Tanam Pokok Atas Kepala


Antara masyarakat China yang menanam pokok kecil atas kepada mereka.

Trend tanam pokok atas kepala

BEIJING - CHINA. Macam-macam ragam, itulah yang berlaku di China sekarang, mana tidaknya fesyen 'menanam' tumbuhan kecil di atas kepala kini menjadi  ikutan ramai di negara itu.

Berdasarkan laporan Taobao, fesyen itu menjadi ikutan bukan sahaja kepada kaum wanita muda, malah lelaki dewasa serta kanak-kanak kini secara beramai-ramai menanam tumbuhan di atas kepala mereka.

Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini

Trend  ini terjadi rupa-rupanya dek kerana masyarakat China terpengaruh dengan karektor kartun maskot Yan Jun, yang memiliki tumbuhan di atas kepalanya.

Oleh kerana merasakan comel dan uniknya karektor Yan Jun, masyarakat di China cuba mencontohi karektor tersebut.

Tuesday, September 1, 2015

Gambar Gambar Pemimpin Yang Hadir Di Perhimpunan Bersih 4

mat sabu bersantai dalam kemah


Klik Sini Untuk Like dan dapatkan Berita terkini
Mat sabu bersama wanita GHB kut
Uztaz Azhar Idrus..pun mai
Mahfooz dan rakan rakan
Dato Rashid TKM. P Pinang
Perserta bersih beri bunga kepada anggota keselamatan.

Thursday, August 27, 2015

Subhanallah ..Terikini Dari Mekah Ke Madinah Hanya 90 minit Sahaja Naik Kererapi Laju.

Subhanallah ..Terikini Dari Mekah Ke Madinah Hanya 90 minit Sahaja Naik Kererapi Laju.

Subhanallah terkini..dari Mekah ke Madinah naik keretapi laju hanta 90 minit sahaja..sejauh 470 km.sempoii ni, kalau dulu nak ke Madinah naik Bas selama 8 jam.

Monday, August 24, 2015