Penang Route 6

Penang Route 6 Shop

klik kan ye

Thursday, September 6, 2012

Kesian ye ...Lima tahun tak disentuh suami..


SAYA isteri dan ibu kepada dua anak perempuan berusia 8 dan 6 tahun. Saya mempunyai masalah dengan suami sebaik melahirkan anak pertama. Suami saya seorang yang baik dan bertanggungjawab. Malangnya, dia sering mengabaikan nafkah batin kepada saya.
Pernah saya dan suami berbincang, tetapi berbagai alasan diberikan. Saya teruskan juga hubungan ini dengan rasa cinta dan kasih sayang sepenuhnya meskipun hati makin terluka. Perkara ini berlarutan lebih lima tahun. Tidak pernah sekali dia menyentuh saya.

Betapa kecewa dan sedihnya saya memikirkan ‘penyakit’ suami dan keengganan melayan saya. Apatah lagi sering disogok kawan dan saudara bertanya bila nak tambah lagi cahaya mata membuatkan saya bertambah runsing.

Baru-baru ini, dia menegur kelakuan saya dalam ‘facebook’ (fb) dan saya terima teguran itu. Tetapi memikirkan sikapnya terhadap saya, saya jadi marah serta bertambah kecewa. Saya padamkan nama dia dalam senarai rakan fb dan telefon bimbit.

Saya cuba pujuk hati dan tidak bersikap mementingkan diri tetapi sampai bila harus saya pendamkan? Tidak pernah saya meluahkan pada sesiapa masalah saya.
Terfikir juga ingin merujuk kepada Pejabat Agama tetapi saya tak mahu perkara berlarutan sebab saya percaya masalah ini boleh diselesaikan dengan cara baik.

Ria
Hulu Selangor

9 comments:

kakyongnida said...

emmmmm. kesiannya

kakyongnida said...

emmmmm. kesiannya

kakyongnida said...

emmmmm. kesiannya

kakyongnida said...

emmmmm. kesiannya

♥ Nana BamBam ♥ said...

sekiranya si suami tak berlaku adil dalam tuntutan nafkah iaiatu nafkah batin..apa hukumnya ? kesian kat bini dia tuh..jaat betol la..

Unknown said...

christian louboutin shoes
adidas stan smith women
cartier love bracelet
nike air max
adidas nmd
lebron 14
kd shoes
cheap nfl jerseys china
michael kors handbags sale
links of london sale

raybanoutlet001 said...

zzzzz2018.4.14cleveland browns jerseys
michael kors outlet
nike soccer shoes
cheap nhl jerseys
bengals jersey
cheap oakley sunglasses
coach outlet online
raiders jerseys
ecco sandals
san antonio spurs jerseys

时间 said...

0813jejeLes femmes Nike Dunk GS Transformateur asics gel france en or rose, Les femmes Nike Dunk Individualized Lotus blanc vert respectueux de l'environnement, La lueur tandis que dans l'obscurité Nike Dunks très bas beige vert, Les Articles de Noël 2010 asics femme Nike SB Dunk Très faible bleu blanc femme rose; Un duoks impressionné Hi Kitty supplémentaire sera la version Ladies Dames Kitty Nike Dunk Low Top basket nike free 4.0 flyknit noir qualité SB, et le dernier mais pas le minimum, les femmes Nike Dunk réduit rose Kermesina. En outre, il dispose de 6 fers en acier inoxydable asics gel homme soldes à poids périphérique, d'un putter, d'un sac de support léger et de 5 couvercles de tête. Dans l'intérêt du grand choix de asics gel lyte iii soldes produits bruts, par exemple le cuir, le tissu, le nylon, le caoutchouc sans marque et ainsi de suite, l'ensemble du processus de production devient plus avancé et beaucoup de pièces sont collées par basket nike wmns air max 90 premium noir la colle.

Unknown said...

adidas stan smith men
golden goose sale
michael kors outlet
yeezy boost 350
longchamp handbags
nmd r1
caterpillar boots
nike shoes
jordan retro
nike air max