Home

Nuff

klik kan ye

Friday, October 7, 2011

Pelakon nafi peluk, cium pasangan khalwat

ABDUL RAZAK hadir memberi keterangan di Mahkamah Rendah Syariah Petaling Jaya semalam.

PETALING JAYA - Pelakon dan penyanyi Abdul Razak Ahmad menafikan dirinya berkelakuan tidak senonoh dengan memeluk, mencium serta menyentuh seorang ahli perniagaan wanita yang ditangkap khalwat bersamanya lima tahun lalu.

Razak, 44, berkata, mustahil perbuatan itu berlaku kerana dia pergi ke sebuah premis stor dengan niat untuk mencuba pakaian yang ditaja oleh Selamah Sahudin, 45.

Razak menyatakan demikian sewaktu pemeriksaan balas oleh Pendakwa Syarie Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Shafezan Rusli dalam perbicaraan bela diri atas tuduhan khalwat di Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam.

Tertuduh bagaimanapun bersetuju dengan Shafezan bahawa dia berada di premis stor menyimpan pakaian milik Selamah itu selama satu jam setengah sebelum diserbu oleh suami wanita itu pada pukul 2.15 pagi.

Menurut Razak, dari pukul 1 pagi hingga 2.15 pagi, dia mencuba tiga pasang baju dan ketika serbuan dilakukan dia hanya memakai singlet tanpa lengan dan seluar kerana sedang mengeringkan peluh di dalam bilik utama premis itu.

Ditanya sama ada tujuannya membuka baju adalah untuk 'bersama' dengan Selamah, Razak menafikan.

Namun artis tersebut mengaku dia bukan mahram kepada Selamah dan tidak menegah Selamah menutup pintu utama selepas mereka masuk.

Menurut Razak, sebelum itu dia dan Selamah berjanji berjumpa di premis berkenaan dan kedua-dua mereka bergerak dari rumah masing-masing.

"Saya bergerak dari Pelabuhan Klang pada pukul 12 malam dan itu merupakan kali pertama saya ke sana, jadi saya beberapa kali menelefon Selamah bertanyakan arah dan jalan ke sana," katanya.

Razak dalam pada itu mendakwa hubungan dia dan Selamah hanya antara penaja dan artis, namun selepas diasak oleh Shafezan, dia akhirnya akur apabila memberitahu telah mengenali Selamah sejak 1982.

Razak yang diwakili peguam syarie, Mohammad Azman Karim didakwa berada bersama Selamah dalam keadaan yang menimbulkan syak di No. A-4-19, Blok A, Taman Serdang Perdana, Seri Kembangan di sini pada pukul 2.15 pagi 1 April 2006.

Ketika pertama kali didakwa pada 14 September tahun yang sama, Abdul Razak memohon dibicarakan tetapi Selamah didenda RM2,850 atau penjara tujuh bulan selepas mengaku bersalah.

Jika sabit kesalahan, Abdul Razak boleh dihukum penjara maksimum dua tahun atau denda RM3,000 atau kedua-duanya. Perbicaraan di hadapan Hakim Syarie, Wan Mahyuddin Wan Muhammad bersambung 10 November ini.

8 comments:

~Nana 귀여운~ said...

hish macam2 laa..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

macam macam sungguh

ummiarissa said...

semuanya silap..kenapa nak try baju pagi2 buta...banyak masa lain lagi kalau nak try..apsal tak bawak kawan...ish ish...macam tak reti2 je diorang ni..

Abu Luqman said...

macam macam ye

NURUL ASHIKIN said...

ish ish ish.... yaka

nora rashid said...

mmm..tak tau nk komen ape...

Fadzli Amir said...

Salam kenal..
Alasannn.....jawablah nanti kat akhirat, leh lepas ke tak...

ummie-shop said...

kalau ye pun.. cuba la baju waktu suami wanita tu ada..