Penang Route 6

Penang Route 6 Shop

klik kan ye

Tuesday, October 4, 2011

Sempoi...Hotel di dalam hutan menanti pembeli


HOTEL Balsams Grand Resort di Dixville Notch, New Hampshire, Amerika Syarikat kini mencari pemilik baharu.

DIXVILLE NOTCH, New Hampshire - Sebuah hotel berusia hampir 150 tahun yang terletak di dalam hutan di sini kini menanti pembeli sejak ia mula berada dalam pasaran untuk dijual pada Julai tahun lalu.

Hotel Balsams Grand Resort yang ditutup pada 14 September lalu itu mempunyai padang golf dan boleh memuatkan 400 tetamu.

Ahli lembaga pengarah hotel itu kini mencari pemilik baharu yang boleh memodenkan hartanah tersebut kerana ia tidak pernah mengalami sebarang kerja-kerja pengubahsuaian besar sejak awal tahun 1900-an.

Hotel itu milik keluarga Tillotson sejak tahun 1954 yang terkenal kerana melabur dalam industri getah.

Namun, ia kini mengalami kerugian sejak beberapa tahun lalu.

Hotel itu menggunakan tenaga wap panas yang dijana oleh sebuah loji biojisim yang pernah digunakan untuk menjana kilang milik Tillotson yang terletak dekat dengan hotel tersebut.

"Ia adalah kos terbesar kami selain kos buruh, ia menyebabkan kami sukar bersaing sebagai sebuah hotel. Adalah sukar untuk mendapat pulangan modal apabila kos tenaga anda begitu tinggi," kata presiden dan pengurus besar hotel tersebut, Jeff McIver.

Hotel itu mengalami kerugian selama bertahun-tahun dengan aset yayasan keluarga tersebut digunakan untuk menampung kos operasinya. - Agensi

3 comments:

♥ Nana BamBam ♥ said...

nak jual pulak hotel kat hutan tuh..huhu

eita said...

kalau jutawan leh jugak beli....

Nuff4u said...

makasih ye