Penang Route 6

Penang Route 6 Shop

klik kan ye

Saturday, April 9, 2011

Rakyat Britain tidak kisah tunang Putera William dara atau tidak


PUTERA WILLIAM dan tunangnya Kate Middleton.

LONDON - Rakyat Britain kini dilihat tidak lagi peduli sama ada Kate Middleton iaitu tunang pewaris takhta negara itu Putera William, masih dara atau sebaliknya.

Pasangan itu yang akan berkahwin pada bulan ini dipercayai pernah tinggal bersama ketika masih belajar di sebuah universiti.

Sikap itu itu membuatkan istana Britain selari dengan peredaran zaman di negara berkenaan.

Perubahan tersebut mungkin disebabkan oleh kecurangan pasangan Puteri Diana iaitu ibu William yang pernah menjadi isteri Putera Charles.

Semasa pertunangan Puteri Diana, keluarga diraja dan penasihat mereka menganggap ibu William itu masih dara.

"Tidak pernah ada peraturan bahawa pengantin diraja mesti seorang dara," kata profesor dan sarjana diraja dari Universiti Aberystwyth di Wales, Noel Cox.

Pengkritik-pengkritik diraja percaya William berada di posisi lebih baik berbanding bapanya dalam memastikan perkahwinan ini berjaya.

"William seorang lelaki yang tegas. Beliau mencipta ruangnya sendiri, membuat keputusan apa yang hendak dibuat dan bila mahu melaksanakannya.

"Malah, hubungan William dan Kate selama lapan tahun boleh menjadi buktinya," kata seorang pakar aspek diraja, Dickie Arbiter. - AP

Ulasan..itulah orang barat, tidak mementingkan masalah moral dan zuriat....Kita berbangga dengan agama Islam yang mementingkan akhlak yang mulia dan keturunan yang baik baik..

2 comments:

Abu Zafran said...

yup..dari segi dara atau tidak lah yang menentukan perempuan itu seperti mana..

jom baca
Susah kan Kehidupan ni....

Firdaus Life said...

nasib baik raja britain dan bukan raja melayu :P