Home

Nuff

klik kan ye

Wednesday, December 14, 2011

Kanak-kanak hidup selepas dilanggar kereta


Reuters SEJUMLAH orang bertindak mengangkat sebuah kereta yang melanggar seorang kanak-kanak perempuan di Wenzou, China dalam usaha untuk menyelamatkannya.

WENZOU, China - Sistem kamera litar tertutup (CCTV) yang disiarkan semalam di China menunjukkan usaha menyelamat seorang kanak-kanak perempuan yang dilanggar sebuah kereta.

Rakaman CCTV menunjukkan kanak-kanak berusia lima tahun itu duduk di tengah sebatang jalan raya di sini.

Ibu kanak-kanak itu cuba untuk memaksanya berjalan ke sebuah tadika tetapi anaknya itu enggan dan duduk di tengah-tengah jalan raya.

Justeru, ibunya berjalan dengan meninggalkan kanak-kanak berkenaan.

Dia menganggap kanak-kanak itu akan mengikutinya.

Namun, sebuah kereta berwarna hitam membelok dan bergerak ke arah kanak-kanak itu.

Kereta tersebut kemudian melanggar kanak-kanak berkenaan.

Ibu kanak-kanak itu dan pemandu kereta berkenaan serta orang ramai bergegas untuk menyelamatkan si mangsa.

5 comments:

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

Siapa yang patut dipersalahkan? Begitulah ujian Allah kepada kita semua. Ibu itu pastinya tidak menyangka perkara sedemikian boleh berlaku...

misyamissyou said...

gile la..org china mmg cm ni ke..suka sngt tglkan kanak2 kat tepi jalan, tgh jalan..kalau bertanggungjawab xpe..kesian kat budak2

~Nana BamBam~ said...

china mmg mcm tuh, undang2 mereka pula menakutkan. lalai dan kotor.

Seri Bahasa said...

mcm pemandu tu tak nampak jer budak tu duduk atas jalan...sedap2 langgar...

nufy said...

pa la depa ni..harap gebu je...tak sayang pada anak