Penang Route 6

Penang Route 6 Shop

klik kan ye

Friday, September 30, 2011

4,000 coli digantung di atas jambatan


ORANG ramai berjalan di atas jambatan Hot Metal Bridge di bandar raya Pittsburgh yang digantung dengan 4,000 helai coli kelmarin.

PITTSBURGH, Amerika Syarikat (AS) - Sebanyak 4,000 helai coli digantung di sepanjang sebuah jambatan di sini dalam kempen meningkatkan kesedaran orang ramai mengenai bahaya penyakit barah payu dara, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Coli berbagai saiz dan beraneka warna itu berkibar ditiup angin selepas digantung di atas wayar jambatan Hot Metal Bridge yang menghubungkan sungai Monongahela dengan pusat bandar raya ini, negeri Pennsylvania.

Semua coli tersebut akan digantung selama tiga minggu bermula kelmarin sebelum pakaian dalam itu dicuci dan didermakan ke beberapa rumah perlindungan wanita.

Coli-coli itu dibekalkan oleh pihak pengurusan syarikat pakaian tempatan, American Eagle Outfitters yang bertanggungjawab mencetuskan idea untuk mengadakan kempen tersebut.

Selepas coli-coli itu digantung kelmarin, ia berjaya menarik perhatian para pengguna jambatan berkenaan serta pihak media.

"Saya langsung tidak menyangka akan melihat sebegitu banyak coli. Kempen ini hebat. Saya berhenti untuk merakam pemandangan unik ini," kata seorang pengguna jambatan tersebut, Monica Minetola. - Agensi


9 comments:

Nuff4u said...

dia orang ni memang tak ada keja ni

Myra Jay said...

Adehhh, macam2 la diorang nieh.. :)

Penulis Rindu said...

ye la....gantung bra pulak

♥ Nana BamBam ♥ said...

hahahah..jadah apa gantung cengitu...macam2.. :P

nur farahin binti sulaiman said...

adoiiii la.. da plak cara mcm nie.. wat malu ja..ish3..

Penulis Rindu said...

org putih memang tak malu ye..hehe

ciNdhaDahniEa said...

erk? =.='

Nadzirah Kamarazaman ( NK ) said...

macam-macam..hahaha

Unknown said...

huhu..macam2 kaler :)