Home

Nuff

klik kan ye

Wednesday, March 9, 2011

Kena jel, sebat gara-gara samun RM6, telefon..


SYED ANUAR bertindak agresif dan cuba menendang jurugambar ketika dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen Alor Setar semalam.

ALOR SETAR – Seorang peniaga air dan penjaga letak kereta masing-masing dijatuhi hukuman penjara 10 tahun dan sembilan tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini setelah didapati bersalah menyamun dompet berisi RM6 dan seunit telefon bimbit milik dua remaja di sini Oktober tahun lalu.

Hakim Mohd. Sabri Ismail menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan enam sebatan ke atas Syed Anuar Syed Mohd. Arus, 39, manakala rakannya, Mohd. Fazry Mohamad, 26, dijatuhi hukuman penjara sembilan tahun dan empat sebatan.

Menurut hakim, kedua-dua tertuduh gagal membangkitkan keraguan munasabah untuk disabitkan dengan kesalahan. Kosmo

Ulasan..kes ni boleh menjadi iktibar kepada yang teringin untuk merompak.. buta je masuk jel nak rompak ..RM 6.00 kena jel pulak tu.

11 comments:

zures said...

kan dah kena...tak pasal-pasal...nilah dia xde pasal cr pasal namanya...

Emma said...

iya la, buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali.

KAMIHIDUP said...

oh tak berbaloi!

MaTNaggeR said...

sungguh tak berbaloi~

Miaainis said...

ermm sapa suh mencuri ?? tak kira ckit ker banyak...salah tetap salah laa !!

i am S!L4H.. said...

alahai. adoiiiii.
x tau nk kate ape. hee

eyqasara said...

adoooiiii... sia2 pengorbanan mu... eheks!

eyqasara said...

adoooiiii... sia2 pengorbanan mu... eheks!

nuf4u said...

..tak berbaloi..kan

Abu Luqman said...

itulah ..fikir dulu sebelum bertindak

Hidayah said...

"SYED ANUAR bertindak agresif dan cuba menendang jurugambar ketika dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen Alor Setar semalam." Agresifnya...

Pasal RM6.00....HIDUP JADI tenang...