Home

Nuff

klik kan ye

Thursday, March 31, 2011

Ritz-Carlton hotel tertinggi di dunia


HOTEL Ritz-Carlton Hong Kong menawarkan penginapan mewah kepada pengunjungnya.

HONG KONG - Hotel Ritz-Carlton Hong Kong menjadi hotel paling tinggi dan bangunan keempat tertinggi di dunia selepas dibuka kepada orang awam kelmarin, lapor sebuah akhbar semalam.

Hotel yang berada di tingkat 102 ke-118 di Pusat Perdagangan Antarabangsa (ICC) itu mempunyai 312 buah bilik. Ia menawarkan pemandangan bandar dan pelabuhan, selain menyediakan kemudahan seperti pusat beli-belah seluas 93,000 meter persegi, enam buah restoran, spa dan kolam renang.

Menurut Presiden rangkaian hotel mewah itu, Herve Humler, Hotel Ritz-Carlton Hong Kong menjadi sebuah mercu tanda kepada kemuncak kejayaan selepas kerja keras selama bertahun-tahun.

"Kami mampu merealisasi sebuah hotel yang betul-betul hebat. Jadi kami mengalu-alukan tetamu bukan sahaja ke hotel yang tertinggi di dunia, malah hotel yang terbaik," katanya.

Selain itu, Ritz-Carlton telah meletakkan rasa mewah ke tahap yang baru dalam semua aspek. Menara hotel itu juga kelihatan jauh lebih tinggi daripada bangunan sekelilingnya. - Agensi

Tuesday, March 29, 2011

Kuda paling kerdil di dunia


EINSTEIN berada dekat dengan seekor kuda normal di New Hampshire, Amerika Syarikat baru-baru ini.

NEW HAMPSHIRE - Seekor kuda kerdil, Einstein yang merupakan kuda paling kecil di dunia akan menyambut hari ulang tahun kelahiran yang pertama pada bulan depan, lapor sebuah akhbar semalam

Einstein yang hanya mempunyai ketinggian 50.8 sentimeter dan ia menjadi tarikan kerana kuda kerdil yang normal yang lahir akan mempunyai purata tinggi 0.53 meter.

Bagaimanapun, pihak Guinness World of Records tidak akan mengiktiraf Einstein menjadi kuda kerdil paling kecil di dunia selagi haiwan itu belum berumur empat tahun.

"Namun, kami berdua yakin ia (Einstein) sudah berhenti pembesarannya," kata pemilik kuda kerdil itu, Charlie Cantrell dan Rachel Wagner di ladang milik mereka di Barnstead.

Ibu kuda itu setinggi 81.3 sentimeter manakala bapa haiwan itu mempunyai ketinggian 76.2 sentimeter.

Kuda itu dibeli oleh pemiliknya daripada seorang pembiak kuda kerdil. - Agensi

Nota : sekarang ni macam macam kepelikan ye...dunia ahkir zaman

Sunday, March 27, 2011

Biri-biri lahirkan anak anjing


ANAK anjing dan induk biri-biri yang melahirkan mamalia itu di wilayah Shaanxi, China.
KIRI: Anak anjing milik Naiying berbulu seperti biri-biri.

XIAN, China - Pakar-pakar veterinar menyatakan ia mustahil, tetapi seorang petani, Liu Naiying menganggap kelahiran anak anjingnya sebagai satu keajaiban, lapor sebuah akhbar semalam.

Naiying mendakwa, anak anjing itu dilahirkan oleh seekor biri-biri betina peliharaannya di ladangnya dekat sini, wilayah Shaanxi, tengah China.

Menurut petani tersebut, badan anak anjing itu dipenuhi bulu seperti seekor biri-biri tetapi mulut, hidung, mata, tapak kaki, dan ekornya menyerupai anjing, malah mamalia itu juga gemar bermain bersama anjing-anjing lain.

"Saya sedang menggembala biri-biri baru-baru ini apabila melihat seekor biri-biri menjilat anaknya yang baru lahir. Saya terkejut melihat anak biri-biri itu menyerupai seekor anjing," kata Naiying.

Kini, ladangnya dikunjungi oleh ramai penduduk setempat dan luar daerah yang mahu melihat sendiri anak anjing pelik itu.

Mengulas mengenai kes itu, seorang saintis di sebuah pusat penyelidikan haiwan tempatan, Yue Guozhang berkata, anjing dan biri-biri merupakan dua spesies berbeza.

"Mustahil biri-biri boleh bunting dengan anak anjing. Namun, ia seekor anak biri-biri yang ganjil," katanya. - Agensi.

Friday, March 25, 2011

Kenapa sampai nak terjun bangunan


Gadis Kelantan cedera terjun tingkat 3

DETIK-DETIK mencemaskan ketika seorang gadis cuba terjun dari tingkat tiga pusat beli-belah KB Mall di Kota Bharu semalam.

KOTA BHARU – Pusat beli-belah KB Mall di sini yang pernah gempar ekoran tragedi kereta ‘menjunam dari langit’ pada tahun 2009 sekali lagi menjadi tumpuan semalam apabila seorang gadis cuba terjun disyaki untuk membunuh diri dari tingkat tiga bangunan tersebut.

Kejadian pada pukul 3.30 petang itu menarik perhatian ramai apabila mangsa yang berusia 20 tahun dikatakan berdiri di birai bangunan sambil memegang sebilah pisau dan sebuah telefon bimbit.

Sesekali gadis yang bekerja di pusat beli-belah Wakaf Che Yeh dekat sini itu dilihat cuba mengacu dan meletakkan pisau pada lehernya.

Mangsa yang berasal dari Kampung Gaung di sini dipercayai bertindak demikian kerana tertekan dengan masalah keluarga dan cinta.

Pasukan bomba yang tiba di tempat kejadian mengambil masa kira-kira sejam untuk memujuk gadis tersebut.

Ketua Operasi Balai Bomba Kota Bharu, Shahrin Yusman Mat Yusof berkata, cubaan pihaknya untuk menarik mangsa gagal apabila gadis itu terlepas daripada genggaman anggota bomba dan terjatuh ketika dia meronta-ronta untuk terjun.

Nota : kenapa ye, sampai nak terjun dari bangunan...ingat kepada Allah sama..ye.

Wednesday, March 23, 2011

Kucing duduk seperti manusia


PENYIARAN gambar yang menunjukkan seekor kucing sedang duduk kini menjadi trend dalam kalangan pengguna Internet.

LONDON - Bukan sahaja manusia memerlukan masa berehat dan untuk menenangkan fikiran tetapi kucing juga perlu melakukan perkara yang sama, lapor sebuah akhbar semalam.

Kini terdapat trend dalam kalangan pengguna komputer di beberapa laman web, e-mel dan blog yang menyiarkan foto-foto kucing yang sedang duduk dengan gaya seperti seorang manusia sedang bersandar.

Kucing sering kali dikaitkan dengan manusia sejak hampir 9,500 tahun lalu dan merupakan haiwan peliharaan manusia yang paling popular di dunia.- Agensi

Nota : Kucing adalah binatang yang ..mahu mendengar kata kata tuanya..malah manja pula

Monday, March 21, 2011

100 ekor monyet rosakkan kereta Mercedes


ENGLAND - Sekumpulan monyet di Taman Safari Longleat diberi sebuah kereta Mercedes-Benz lama untuk dimusnahkan dan aksi mereka dirakam sebelum disiarkan menerusi satu klip video di laman web YouTube, baru-baru ini.

Sebanyak 100 ekor monyet daripada spesies beruk itu kelihatan seperti mahu menanggalkan kereta itu dengan mencabut cermin sisi dan tayar kereta tersebut. Sebuah beg pakaian di atas bumbung kereta pula, turut dimusnahkan.

Menurut kakitangan safari, monyet-monyet tersebut sudah dua tahun tidak melakukan kerja memusnahkan kereta kerana safari itu ditutup untuk kerja-kerja membaik pulih.

Jadi, mereka mengambil keputusan untuk memberi layanan istimewa kepada monyet-monyet nakal itu sebelum pembukaan semula safari tersebut pada hujung minggu ini. - Agensi

Saturday, March 19, 2011

Iran berjaya cipta piring terbang


AGENSI berita Fars menyiarkan ilustrasi yang menunjukkan bentuk piring terbang ciptaan saintis Iran yang kelihatan sama dengan gambar piring terbang dalam filem keluaran Hollywod pada tahun 1950-an.

TEHERAN - Para saintis di Iran berjaya mencipta piring terbang yang pada kebiasaannya dikaitkan dengan teknologi makhluk asing, lapor sebuah akhbar semalam.

Agensi berita Fars di negara itu turut menyiarkan ilustrasi sebuah piring terbang yang didakwa ciptaan para saintis negara berkenaan yang sedang berlegar-legar di sebuah kawasan hutan.

Dalam ilustrasi itu, bentuk piring terbang tersebut mirip sebuah piring terbang yang terdapat dalam satu filem keluaran Hollywood pada 1950-an.

Menurut laporan tersebut, ukuran dan saiz piring tersebut tidak dinyatakan tetapi mendakwa ia kecil dan mampu terbang.

"Antara kelebihan piring terbang itu adalah ia merupakan pengangkutan yang mudah dikendalikan ketika mula bergerak, semasa terbang dan bunyi yang tidak kuat.

"Ia dikendalikan secara automatik dengan dilengkapi penstabil imej, sistem penentuan global (GPS), perakam aerial dengan gambar kualiti HD (berdefinisi tinggi)," lapor agensi berita ISNA.

Cita-cita Iran dalam mengembangkan program angkasa lepas telah mengejutkan dunia Barat.

Pada tahun lepas, negara itu turut mengumumkan kejayaan melancarkan roket ke angkasa lepas yang membawa tikus, kura-kura dan cacing.

Iran sering kali mengemukakan kejayaan mereka yang pelik dalam bidang saintifik dengan bukti-bukti yang sukar dipercayai.

Tentera laut Amerika Syarikat (AS) di Teluk Parsi masih lagi belum mengesan sebarang kehadiran piring terbang Iran itu. - Agensi

Tahniah..Iran..wlaupun kamu di label sebagai pengganas, kamu berjaya mencipta, orang lain yang tak boleh cipta..

Thursday, March 17, 2011

Pemilik upah lelaki rosakkan Lamborghini miliknya


BEBERAPA orang yang diupah merosakkan kereta Lamborghini Gallardo di Qingdao, wilayah Shandong, China.

BEIJING - Seorang ahli perniagaan China mengupah sekumpulan lelaki dari Shandong untuk merosakkan kereta Lamborghini Gallardo miliknya yang berharga AS$804,301 (RM2.45 juta) dengan menggunakan tukul di Qingdao kelmarin.

Tindakan itu dibuat selepas beliau sangat kecewa dengan perkhidmatan servis pengedar kereta terbabit yang gagal menyelesaikan pelbagai kerosakan yang dialami Lamborghini miliknya.

Ahli perniagaan itu turut mendapati terdapat kerosakan yang dilakukan seseorang ke atas kereta miliknya di bahagian depan dan kerangka kereta sport itu semasa ia sedang dibaiki.

Orang ramai yang lalu lalang terkejut apabila melihat sekumpulan lelaki merosakkan kereta mewah itu yang sering rosak sejak dihantar kepada tuannya pada Oktober tahun lalu.

Selepas bertengkar dengan pengedar dan beberapa orang wakil kanan pengedar kereta Lamborghini, ahli perniagaan tersebut mengambil keputusan bahawa satu-satunya cara untuk melindungi haknya ialah dengan merosakkan kereta itu pada Hari Hak-Hak Pengguna Sedunia. - Agensi

Nota: sanggup kah anda lakukan begini ke atas kereta anda..?

Tuesday, March 15, 2011

Imej ombak tsunami di bandar San Francisco


MEJ menunjukkan ombak bergerak di Teluk San Francisco, Amerika Syarikat 13 jam selepas tsunami melanda timur laut Jepun pada Jumaat lalu.

SAN FRANCISCO, Amerika Syarikat (AS) - Bencana ombak tsunami setinggi 0.5 meter melanda Teluk San Francisco di sini yang dirakamkan selepas ia bergerak lebih 8,000 kilometer merentasi Lautan Pasifik, lapor sebuah akhbar kelmarin.

Rakaman itu menunjukkan gelombang kecil tsunami melintasi Jambatan Golden Gate, 13 jam selepas Jepun dilanda gempa bumi kuat berukuran 9 pada skala Richter Jumaat lepas.

Di beberapa tempat di AS, tsunami yang lebih besar melanda bandar Crescent di negeri California apabila ombak setinggi lebih dua meter memusnahkan kawasan dermaga di bandar itu. - Agensi

Ulasan..fuh jauh , sampai 8000 kilometer jauh perginya ombak tsunami tu ye

Monday, March 14, 2011

Mangsa tsunami hanyut tiga hari diselamatkan


HIROMITSU SHINKAWA yang duduk di atas serpihan atap di laut dihampiri dengan bot tentera laut Jepun dekat bandar Fukushima, timur laut Jepun semalam.

TOKYO – Seorang lelaki tua, Hiromitsu Shinkawa hanyut di laut sejak tsunami melanda Fukushima di timur laut Jepun akibat gempa bumi kuat yang berlaku pada Jumaat lalu.

Dia hanya diselamatkan semalam selepas sebuah bot tentera laut Jepun dapat mengesan lelaki yang berumur 60 tahun itu yang sedang melambai-lambai menggunakan kain berwarna merah.

Jurucakap Kementerian Pertahanan Jepun, Yoshiyuki Kotake berkata, ketika itu, Shinkawa hanya 15 kilometer dari persisiran pantai, Minamisoma.

Kotake berkata, Shinkawa memberitahu kepada anggota penyelamat, tsunami menghanyutkan dia dan isterinya yang pulang ke rumah untuk mengambil barang-barang keperluan selepas gempa bumi Jumaat lalu.

Menurutnya, isterinya hanyut dibawa arus.

Sebelum ini, dia melambai-lambaikan tangannya ke arah beberapa buah helikopter dan kapal bagi mendapatkan perhatian supaya dia diselamatkan.

“Beberapa buah helikopter dan kapal telah melalui dekat dengannya tetapi kelibatnya tidak dapat dikesan, kata seorang lagi jurucakap Kementerian Pertahanan.

Tentera Jepun telah menggunakan sebuah bot yang kecil bagi membantu menyelamatkan Shinkawa yang dihanyutkan di laut.

Agensi berita Kyodo melaporkan, pihak tentera menyifatkan Shinkawa bernasib baik kerana cuaca yang baik dan tenang membantu dia terapung di laut.

“Saya menyangka hari ini (semalam) akan menjadi hari terakhir dalam hidup saya,” kata Shinkawa. – Agensi

Saturday, March 12, 2011

Tsunami Di Jepun





SubhanAllah..ini lah kesan dari Ombak Tsunami yang melanda di sebuah bandar di Jepun..pada jam 4 ptg ..11/3/2011 waktu tempatan...di khabarkan seramai 300 - 400 maut...semua kuasa Allah ye

Thursday, March 10, 2011

Budak terumbu karang di China



TUBUH badan Li Shenghan kelihatan seperti terumbu karang.

BEIJING - Seorang budak lelaki berusia empat tahun, Li Shenghan dari Shenyang, timur laut China menghidap penyakit kanser yang ganjil dikenali sebagai acute manocytic leukemia dengan menyebabkan kulit badannya seperti cangkerang, lapor sebuah akhbar semalam.

Pada mulanya keluarganya mengesan terdapat bintik kecil di lengannya setahun lalu tetapi ia kemudian disilap diagnosis sebagai gigitan serangga.

Bintik kecil itu terus membesar dan merebak ke seluruh tubuhnya termasuk di dalam mulut dan di bawah kelopak mata menyebabkan dia kelihatan seperti terumbu karang hidup.

Doktor-doktor berkata, budak tersebut memerlukan rawatan kemoterapi untuk menghalang kanser tersebut merebak ke tulang sumsum.

Namun, ibunya, Mu Xiaojie dan bapa budak itu, Li Wenrui yang memperoleh pendapatan kurang 1,061 yuan (RM490.76) seminggu tidak mampu untuk membiayai rawatan perubatan.

Ibu dan bapanya juga tidak mempunyai simpanan wang selepas ia digunakan untuk membiayai rawatan anak mereka setahun lalu.

Menurut ibunya, doktor-doktor mengesyaki penyakit itu disebabkan pencemaran atau alam sekitar.

Walaupun budak itu menjalani pemindahan tulang sumsum dan rawatan kemoterapi untuk mengubati penyakitnya, doktor-doktor memberinya peluang 50-50 untuk budak tersebut terus hidup. - Agensi

Ulasan ..kesian dia..semoga dia sembuh selepas ni.........

Wednesday, March 9, 2011

Kena jel, sebat gara-gara samun RM6, telefon..


SYED ANUAR bertindak agresif dan cuba menendang jurugambar ketika dibawa keluar dari Mahkamah Sesyen Alor Setar semalam.

ALOR SETAR – Seorang peniaga air dan penjaga letak kereta masing-masing dijatuhi hukuman penjara 10 tahun dan sembilan tahun oleh Mahkamah Sesyen di sini setelah didapati bersalah menyamun dompet berisi RM6 dan seunit telefon bimbit milik dua remaja di sini Oktober tahun lalu.

Hakim Mohd. Sabri Ismail menjatuhkan hukuman penjara 10 tahun dan enam sebatan ke atas Syed Anuar Syed Mohd. Arus, 39, manakala rakannya, Mohd. Fazry Mohamad, 26, dijatuhi hukuman penjara sembilan tahun dan empat sebatan.

Menurut hakim, kedua-dua tertuduh gagal membangkitkan keraguan munasabah untuk disabitkan dengan kesalahan. Kosmo

Ulasan..kes ni boleh menjadi iktibar kepada yang teringin untuk merompak.. buta je masuk jel nak rompak ..RM 6.00 kena jel pulak tu.

Monday, March 7, 2011

Syukur..Telefon bimbit jadi penyelamat


ANGGOTA bomba membersihkan luka pada kepala Khairul Rafiuddin yang diselamatkan selepas terjatuh ketika cuba mendaki bukit Gua Kelam, Padang Besar kelmarin.

PADANG BESAR - Tindakan seorang pelajar Universiti Malaysia Perlis (UniMAP) yang membawa telefon bimbit ketika mendaki Gua Kelam di sini ternyata berbaloi apabila alat komunikasi itu membantu pihak berkuasa mengesannya ketika dia terjatuh di dalam gua tersebut kelmarin.

Kejadian pukul 3.30 petang itu berlaku ketika Khairul Rafiuddin Isa, 26, sedang berjoging dan mendaki bukit di situ sebelum terjatuh lalu tersangkut pada sebatang pokok kecil yang tumbuh di permukaan gaung sedalam 110 meter.

Menurut pelajar tahun empat jurusan Kejuruteraan Perhubungan itu, kejadian berlaku selepas batu yang dipegang ketika mendaki bukit terlepas lalu menimpa kepalanya.

Katanya, ekoran itu, dia telah tergelongsor dari laluan pendaki dan terus tersangkut pada sebatang pokok kecil sebelum pitam seketika.

"Selepas sedar, perkara pertama saya ingat ialah menghubungi bomba dan nasib saya baik kerana talian telefon masih boleh digunakan di dalam hutan tersebut.

"Pada mulanya mereka gagal mengesan lokasi saya terjatuh tetapi selepas beberapa kali berhubung dan memberikan petunjuk, mereka akhirnya menemui saya," ceritanya yang turut mengalami luka di kepala, lengan dan bahu ketika ditemui semalam.

Tambah pelajar dari Bertam Hulu Melaka itu, dia datang ke situ bersendirian pada pukul 3 petang untuk berjoging dan mendaki bukit.

Menurut Khairul Rafiuddin, sebaik ditemui dalam keadaan keletihan pada pukul 4.30 petang, pihak bomba terpaksa menggunakan akar pokok yang ada di situ untuk menariknya naik.

"Selepas mendapati ia sukar, mereka kemudian menggunakan tali pula," katanya lagi.

Sementara itu, Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Padang Besar, Halil Hassan ketika dihubungi memberitahu, seramai enam anggota terlibat dalam operasi itu dan mangsa telah diberi rawatan kecemasan oleh Unit Perubatan Bomba sejurus diselamatkan.

Sunday, March 6, 2011

fuhh takut ye...Gajah betina naik minyak


MAYAT Lee dibawa dengan kenderaan pacuan empat roda ke Hospital Gua Musang untuk dibedah siasat.

GUA MUSANG – Tindakan seorang penoreh getah yang cuba menghalau sekumpulan gajah menggunakan mercun bola mengundang padah apabila seekor gajah betina daripada kumpulan tersebut naik minyak dan menyerangnya.

Dalam kejadian kira-kira pukul 1 petang kelmarin, Lee Che Hassan, 46, maut di kebun getahnya di Kampung Serian, Batu 11, dekat sini. Haiwan itu dipercayai menyerang Lee kerana terkejut dengan tindakan lelaki itu membakar mercun bola.

Ketua Polis Daerah Gua Musang, Supritendan Saiful Bahri Abdullah berkata, akibat letupan itu, seekor gajah betina yang mengiringi dua ekor anak gajah naik minyak lalu mengangkat mangsa dengan belalai sebelum menghumbannya ke sebatang pokok.

“Lee mati di tempat kejadian dalam keadaan terduduk dengan beberapa kesan lebam di kepala manakala mukanya ditutup dengan tangan dipercayai menahan sakit,” katanya ketika dihubungi semalam.

Menurut beliau, mangsa dipercayai telah membakar mercun itu untuk menghalau sekumpulan enam ekor gajah yang memasuki kebun getahnya.

Menurut maklumat Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan), gajah yang menyerang mangsa dipercayai gajah betina jenis Asian yang dianggarkan seberat dua tan, berusia di antara 30 hingga 40 tahun berdasarkan kesan tapak kaki yang ditemui.

Fuh Takut ye..gajah ni tak boleh main main ye...

Saturday, March 5, 2011

Denda, penjara, jika puja pokok petai

ORANG ramai berkumpul bagi melihat titisan air dari pokok petai di Kampung Lembah Raja, Pinang Tunggal, Kepala Batas baru-baru ini.

KEPALA BATAS - Orang ramai diingatkan supaya tidak melakukan perkara bercanggah dengan ajaran Islam termasuk memuja sebatang pokok petai yang dikatakan 'menangis' di Kampung Lembah Raja, Pinang Tunggal di sini.

Ini kerana amalan tersebut bercanggah dengan Seksyen 3 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Negeri Pulau Pinang 1996.

Peringatan itu diberikan oleh Jabatan Hal-Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) menerusi notis yang ditampal pada batang pokok petai yang menarik perhatian ramai apabila mengeluarkan air sejak seminggu lalu.

Mengikut seksyen itu, mereka yang melanggar larangan itu boleh didenda tidak melebihi RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Macam macam manusia ni...suka memuja perkara yang pelik pelik...bertaubatlah...banyakkan beristifar..kepada Allah

Thursday, March 3, 2011

Tempoh bayaran saman diskaun dilanjut 10 Mac


PESALAH trafik diberi peluang sehingga 10 Mac ini untuk menjelaskan saman dengan tawaran diskaun.

KUALA LUMPUR - Berita baik kepada pesalah trafik di negara ini yang tidak sempat melunaskan saman mereka sepanjang tawaran diskaun 50 peratus yang berakhir pada 28 Februari lalu.

Semalam, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein mengumumkan tarikh pembayaran saman itu dilanjutkan sehingga 10 Mac ini.

Menurut beliau, keputusan itu dibuat untuk membantu pesalah trafik menjelaskan kompaun sekali gus mengelakkan kenderaan mereka daripada disenarai hitam.

"Keputusan ini juga dibuat kerana kita dapati ada pihak yang ikhlas mahu membayar saman tetapi gagal berbuat demikian disaat-saat akhir kerana sistem di kaunter bayaran tergendala," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Sejak Ogos tahun lalu, kerajaan telah memberi kelonggaran selama enam bulan untuk orang ramai menyelesaikan saman tertunggak termasuk saman ekor dan dalam tempoh itu, tindakan menyenarai hitam pesalah juga ditangguhkan.

Haha...terima kasih ye..kerana pihak berwajib sudi melanjutkan pempoh bayaran...

Wednesday, March 2, 2011

Muda-mudi pesta dadah dicekup

SEBUAH hotel di Jalan Cheras, Kuala Lumpur yang disewa sekumpulan 30 orang untuk berpesta menyambut hari jadi Sabtu lalu.

KUALA LUMPUR – Keseronokan sekumpulan 30 orang termasuk lima wanita yang menyambut hari lahir dalam sebuah bilik hotel di Jalan Cheras di sini tidak berpanjangan apabila mereka ditahan.

Ketua Polis Daerah Cheras, Asisten Komisioner Mohan Singh berkata, serbuan pada pukul 4 pagi Sabtu lalu dibuat selepas polis menerima aduan mengenai bunyi bising dari salah sebuah bilik hotel di situ.

“Kita menghantar sepasukan polis selepas ada penghuni di hotel sama memaklumkan tidak tahan dengan bunyi bising dari bilik hotel yang disewa kumpulan tersebut,” kata beliau di sini semalam.

apalah nak jadi ..ye..semakin hari semakin menjadi ni..pesta dadahlah dan kemudian pesta sek pula....mita anak kita dijauhkan dengan perkara ini...