Home

Nuff

klik kan ye

Monday, August 16, 2010

Ayam import untuk stabil harga

WALAUPUN ramai merungut harga ayam RM7 sekilogram, kerajaan berpendapat ia masih di tahap munasabah. - Gambar hiasan.

WALAUPUN ramai merungut harga ayam RM7 sekilogram, kerajaan berpendapat ia masih di tahap munasabah. - Gambar hiasan.

JITRA - Kerajaan akan mengeluarkan permit import ayam jika harganya terus meningkat menjelang sambutan Aidilfitri tidak lama lagi.

Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Datuk Wira Mohd. Johari Baharom berkata, permit itu mungkin dikeluarkan jika harga ayam melebihi daripada kadar RM7 sekilogram sekarang yang dianggap masih munasabah.

"Harga RM7 itu masih rendah berbanding di negara-negara jiran.

"Kos pengangkutan, makanan dan permintaan naik mungkin menyebabkan harganya meningkat.'' katanya di sini semalam.

Kita pun hairan, bila datang bulan ramadhan semua barang naik ye.

4 comments:

ejum said...

bila dah wat mcm ni..risau dtg isu lain..mcam isu halal haram.risau jgak

FloEllen said...

kat sabah ayam rm9.00 sekilo...tp apa leh buat nak makan...beli jer kan...hehhee

sweetty said...

sebab permintaan untuk barang2 tu meningkat, selama ni kita tak guna. cam ayam, masa ramadan ni lah peniaga masakan yg berasaskan ayam bertambah, contoh tengok jelah kan bazar ramadan. cam tu juga tepung, gula. sume org berlumba2 jadi peniaga biskut yg kalau sebelum ni cuma kerani biasa je kat pejabat. ada betul ka?

RastaMat said...

Masih munasabah??
Masih murah berbanding negara jiran??

Booring...
Its typical..

We produce it ok..
How come its become more expensive??

Jangan bandingkan dengan Singapura sebab die bukan pengeluar..

Please be logic!!!
Jangan bagi alasan ampuh lagi ye wahai kerajaan..

Sekadar pandangan..