Penang Route 6

Penang Route 6 Shop

klik kan ye

Friday, August 27, 2010

Lelaki Pakai Telekong Culik Pelajar IPT


Inilah rumah sewa pelajar perempuan di Taman Chempaka, Ipoh yang diceroboh lelaki bertelekung putih semalam.

IPOH – Seorang pelajar sebuah institusi pengajian tinggi (IPT) semalam trauma selepas menjadi mangsa culik selama sejam oleh seorang lelaki bertelekung putih dalam satu kejadian di Taman Chempaka di sini.

Dalam kejadian pada pukul 7.10 pagi itu, mangsa yang berusia 19 tahun dikatakan terpaksa mengikut kehendak lelaki terbabit selepas rumah teres dua tingkat yang didiaminya bersama tujuh rakan perempuan diceroboh oleh lelaki bertelekung itu.

Timbalan Ketua Polis Daerah Ipoh, Supritendan Ibrahim Abu Bakar berkata, sebelum kejadian tersebut tiga pelajar berada di tingkat bawah mengulangkaji pelajaran manakala lima lagi pelajar berada di dua bilik lain di tingkat atas.

“Tiba-tiba lelaki berseluar dan bertelekung putih yang hanya nampak mata masuk ke ruang tamu lalu mengambil sebilah pisau di dapur.

“Lelaki itu kemudian mengacu-acukan pisau sambil meminta tiga pelajar di tingkat bawah rumah itu mengumpulkan semua komputer riba dan telefon bimbit masing-masing di satu tempat di dalam rumah itu,” kata Ibrahim ketika dihubungi di sini semalam.

Selepas hajatnya ditunaikan, lelaki bertelekung itu menyuruh tiga pelajar terbabit menyorok di dalam bilik air sebelum suspek naik ke tingkat atas dan masuk ke dalam sebuah bilik.

“Di salah sebuah bilik itu suspek menjerit menyuruh lima pelajar yang berada di situ berdiri sambil memberitahu dia membawa asid.

“Salah seorang daripada pelajar itu kemudian diugut supaya mengikutinya jika tidak mahu dicederakan,” kata Ibrahim.

Mangsa didakwa terus mengikuti suspek itu masuk ke dalam kereta Perodua Myvi warna kelabu

1 comment:

Azwandy Bin Muhamad said...

salam...

macam2 je zaman sekarang...