Home

Nuff

klik kan ye

Thursday, November 11, 2010

Budak 3 tahun dibiar naik bas seorang diri


KUALA LUMPUR - Melihat seorang kanak-kanak lelaki (gambar) yang berumur sekitar tiga tahun sudah berani menaiki bas pasti mengundang takjub kepada orang ramai.

Namun timbul persoalan siapa ibu bapa kepada kanak-kanak itu yang begitu cuai melepaskan anak mereka berbuat demikian.

Itulah yang berlaku terhadap seorang budak yang dijumpai oleh seorang wanita berumur 40 tahun ketika dia menaiki sebuah bas menuju ke ibu kota semalam.

Dalam kejadian pukul 12.30 tengah hari itu, wanita tersebut curiga apabila ternampak kelibat seorang kanak-kanak memegang botol susu yang kemudian menaiki bas yang berhenti di Flat Seri Sabah, Cheras di sini.

Atas dasar prihatin, wanita itu memanggil budak terbabit duduk bersamanya sebelum dia menghubungi polis.

Apabila sampai di Plaza Kota Raya di sini, Timbalan Ketua Polis Daerah Cheras, Supritendan Abdul Rahim Hamzah Othman berkata, wanita itu membawa kanak-kanak terbabit ke Balas Polis Tun H.S Lee di sini untuk membuat laporan. KOSMO

10 comments:

Kenzo@MrConteng said...

flat sri sabah? dah dekat sgt tu dengan umah nenek Mrconteng..

S..U..D..@..I..S said...

pelik berani semacam budak ni, biasa umur baya ni berkepit dengan mak lagi

ChiKeDees said...

syabas dengan sikap keprihatinana owang kiter...

~eZmALiZa~ said...

ya ampun! igtkan post ni cam post ezma kat belog baru2 ni..sebbek..hehe.. :) ermm..ape nak jadi la dorg ni...anak dibiarkan mcm 2 jer??ish3...

MrShah53 said...

ish2...bdikari btol budak ni..huhu

thomas said...

Nasib baik jumpa wanita yg baik ini,
kalau jumpa yg jahat habislah
tapi budak itu mungkin dah biasa begitu.

Nuff4u said...

budahk ni akhirnya..ditemukan dgn bapanya

Qa said...

saya datang ziarah malam juga...:)

diana said...

ish..ish..
atok..atok..
dah tau anak tu aktif melampau
kena la hati2 sikit..
3 tahun belum tau apa2 lagi ..
mujur orang baik2yang jumpa tu..

amira zakiah said...

kesian kat budak nie!!!!