Penang Route 6

Penang Route 6 Shop

klik kan ye

Tuesday, November 2, 2010

Ameng dipenjara, denda...


AMENG mencium anaknya, Wan Amar Haikal selepas membayar denda sebanyak RM4,000 di Mahkamah Majistret Kuala Lumpur semalam.

KUALA LUMPUR - Selepas hampir enam bulan turun naik mahkamah atas tuduhan memasukkan dadah jenis ganja ke dalam badan, bekas vokalis kumpulan Spring, Ameng dijatuhi hukuman penjara dua bulan dan denda RM4,000 oleh Mahkamah Majistret di sini selepas dia didapati bersalah semalam.

Majistret Zaki Asyraf Zubir memutuskan demikian setelah pihak pendakwaan berjaya menimbulkan keraguan munasabah pada akhir pembelaan kes itu.

Ameng, 42, atau nama sebenarnya Wan Aminuddin Wan Ismail diperintahkan oleh Zaki Asyraf dipenjara empat bulan jika gagal membayar denda itu selain diletakkan di bawah pengawasan Agensi Dadah Kebangsaan (ADK) selama tiga tahun.

"Mahkamah telah mencapai keputusan dan tertuduh disabitkan dengan kesalahan itu yang bermula daripada tarikh sabitan (semalam)," kata beliau.

Zaki Asyraf dalam keputusannya berkata, keterangan tertuduh dalam prosiding membela diri bahawa wujud konspirasi untuk menjatuhkannya adalah tidak berasas.

"Selain keterangan saksi yang lain, keterangan tertuduh sendiri yang menyatakan dirinya dianiayai adalah satu dakwaan yang tidak berasas dan tiada kena mengena langsung dengan pertuduhan," katanya.

Bagaimanapun, Zaki Asyraf membenarkan penangguhan hukuman penjara dan pengawasan dengan mengenakan syarat tambahan Ameng perlu memfailkan notis rayuan semalam dan wang jaminan sebelum ini iaitu RM3,500 dinaikkan kepada RM5,500...KOSMO

6 comments:

Unknown said...

apakan daya~~bayaq jer la kan~~

Unknown said...

LANCER GADOH NGAN INSPIRA

cintatehO said...

x pasal2 duk dlm penjara. ni la dikatakan xde bala cari bala...

Penulis Rindu said...

buat masa ni..kita harus jaga diri kita dan keluarga kita je....

CETUSAN SEIKHLAS RASA said...

Segala yg berlaku pada org sekeliling kita, kita jadikan sempadan agar hidup kita lebih sempurna dan dekat denganNYA.... Semoga Allah beri keinsafan pada Ameng dan menjadi insan yang lebih baik dari semalam yg tlh berlalu.....

Zasillah Ariffin said...

kesian kat anak isteri ~