Home

Nuff

klik kan ye

Friday, January 14, 2011

Polis diberi pinjam kereta Lotus


SEORANG anggota polis, Angus Nairn berdiri dekat kereta polis Lotus Evora di sebuah lebuh raya di Midlands, Britain baru-baru ini.

LONDON - Polis di wilayah Midlands diberi pinjam sebuah kereta Lotus Evora yang berharga £50,000 (RM240,526) dan boleh memecut dari 0 hingga 96.56 kilometer sejam (km/j) berdasarkan meter kelajuan dalam tempoh kurang lima saat, lapor sebuah akhbar semalam.

Kereta itu diberi pinjam selama dua minggu untuk pasukan polis yang meronda di lebuh raya di Midlands Barat.

Seorang anggota polis, Angus Nairn berkata: "Ia merupakan sebuah kereta yang laju dan kami berharap untuk membuktikan akan terdapat satu halangan yang berkesan bagi sesiapa yang memikirkan mahu memandu dengan laju atau cuba memandu lebih laju daripada kami."

Menurutnya, kereta itu mempunyai prestasi yang mengagumkan.

Kereta keluaran syarikat Lotus yang kini dimiliki oleh syarikat Proton dari Malaysia itu menggunakan enjin 3.5 liter V6. - Agensi

Fuhh..kereta pun boleh beri pinjam..huhu kacau ye

11 comments:

Rozuan Ismail said...

memang tak terlepas la penjenayah lepas ni..

ch!natsu said...

bestnya klu dpt sebijik.. hoho~

Nuf4u said...

terima kasih ye

Kaki Bongkar said...

50k jek harga keta tu ek. Cam harga myvi kat Malaysia. Tapi janganlah convertkan 50k tu ke duit Malaysia. hehe

MDHAFiZ.NET said...

diaorang pinjam ke memang dh kereta polis tu??
dpt lawan mitsubishi lancer kita punya x?? hahaha.. kan bagus lagi kalau guna ferrari.. :)

zmah said...

Lepas pinjam kenalah beli.

caliph shuriken said...

best.. polis tu bole main kjar2 cm dlm game need for speed ^^

Encik Ska said...

Nice ! :)

taliff said...

fuh, gila laju, tapi memandu dia...errr....cm xngam. Peace!

Oda Alill said...

pinjam 2 minggu jer? huhu..

... said...

as salam..
kejau guna lotus.waa..meanrik tu.gun
chopper je la kalau nak lari.haha