Penang Route 6

Penang Route 6 Shop

klik kan ye

Sunday, January 9, 2011

Blogger dakwa dipukul depan masjid


MASJID Rusila tempat AdukaTaruna mendakwa dia dipukul.

KUALA TERENGGANU – Blogger yang terkenal dengan kontroversi kerana menghina institusi kesultanan Johor, AdukaTaruna menghadapi saat cemas dikepung dan dipukul oleh sekumpulan lelaki dipercayai penyokong sebuah parti politik di hadapan Masjid Rusila, Marang kelmarin.

Kejadian itu berlaku selepas blogger yang nama sebenarnya Khairul Nizam Abdul Ghani, 29, menegur Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada pukul 2.20 petang.

AdukaTaruna dalam entri blognya itu semalam menjelaskan, niatnya hanya mahu menemubual Hadi.

Bagaimanpun sebaik menegur Abdul Hadi, dia mendakwa muncul seorang lelaki yang terus merentap bajunya kerana dikatakan tidak puas hati dengan tindakan mangsa menghalang pemimpin Pas itu yang mahu menghadiri satu majlis

Pada 30 januari tahun lalu, Aduka teruna yang juga seorang juruteknik sambilan didakwa di Makamah Sesyen Seremban yang embuat naik ayat ayat yang mempunyai elemen-elemen menghina Almarhum Sultan Johor, dengan menggunakan laman blognya itu .

Nota : itulah padah kalau dah nak popular.sampai sanggup hina orang, dan buat tulisan bagi orang marah, kebarangkalian dari perkara inilah dia kena pukul dihadapan Masjid Rusila....andaian je...