Home

Nuff

klik kan ye

Wednesday, December 15, 2010

Kerana nak kaya Cepat..Lebih 3,000 rugi berjuta ringgit


T. MURUGIAH berbincang dengan beberapa mangsa skim cepat kaya di Kuala Lumpur semalam.

Gara-gara terpedaya dengan janji pendapatan lumayan dalam tempoh singkat melalui pelbagai skim pelaburan, lebih 3,000 orang kerugian berjuta-juta ringgit dalam tempoh enam bulan lepas.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T. Murugiah berkata, kes terbaru yang dilaporkan membabitkan kerugian berjuta ringgit untuk perniagaan rumpai laut menggunakan mesin serbaguna, Mat Kiosk.

Beliau berkata, skim tersebut menjanjikan pulangan sebanyak RM2,000 sebulan dan syarikat terbabit telah membayar jumlah itu selama tiga bulan seperti yang dijanjikan.

"Bagaimanapun selepas gulung tikar, penganjur skim Mat Kiosk menghilangkan diri dan akhirnya mangsa-mangsa yang terlibat dalam pelaburan ini menderita dengan kerugian lebih RM100 juta," katanya pada sidang media aduan Skim Cepat Kaya di Ibu Pejabat MIC di sini semalam.KOSMO

6 comments:

..:: k i n a k O y u @ m a m a ' a D a m ' ::.. said...

ini yg x nak dgr nie...org zaman skrg x bunuh org amek duit org!!!

Haw said...

adakah anda salah seorang dr mereka?

princeduyong said...

tu la pasal...nak duit cepat je...

hans said...

tu la pasal diorang nih
xada jalan mudah untuk senang kan
melaburlah di ASB

P/S : Kenapa Nama Awak Macam Nama Perempuan?

S..U..D..@..I..S said...

dah banyak terjadi apa2 yang nak cepat sumenya tumpas.....

biar lambat asalkan selamt

fatin hanani said...

tak da benda yang mudah dan seng untuk dapat kan duit..
semua kena usha :)