Penang Route 6

Penang Route 6 Shop

klik kan ye

Sunday, December 19, 2010

Bertunang lagi, Sarah pilih Shuib

Gambar Shuib dan Sarah

PENGUMUMAN Shuib, ahli kumpulan Sepah atau nama sebenarnya Shahmira Muhammad berhubung pertunangannya yang berlangsung pada 16 November lalu dengan penyanyi Siti Sarah Raisuddin baru-baru ini mengejut banyak pihak.

Ramai tidak mengetahui kisah cinta mereka dan turut terkejut dengan pilihan Sarah yang jauh menyimpang daripada 'seleranya' sebelum ini, daripada mat saleh kepada lelaki Melayu.

Sarah yang ditemui di majlis pelancaran produk Balung baru-baru ini, hanya tertawa ketika diajukan soalan berhubung pertunangannya itu.

"Sebenarnya saya bukannya jenis memilih malah saya tidak kisah bakal suami saya bangsa apa, apa warna kulitnya, dari negara mana? Apa yang penting adalah dia menyayangi saya sepenuh hati dan kalau sudah jodoh, saya terima seadanya," ujar Sarah sedikit serius.

Disoal lagi, jika dulu dia memilih lelaki mat saleh berasal dari New Zealand kenapa kini dia beralih arah kepada Shuib, seorang pelawak berusia 26 tahun yang berasal dari Johor?


SAH menjadi tunangan Shahmira Muhammad pada 16 November lalu, Siti Sarah mahu tempoh 'ujian' itu berjalan dalam durasi yang pendek. Namun, tiada tarikh yang ditetapkan lagi untuk menandakan hari pernikahannya.


Sarah dalam senyuman bahagia mengatakan: "Shuib seorang yang sangat ringkas. Saya juga sangat selesa berada di sampingnya kerana dia kenal siapa Sarah. Shuib yang dilihat di kaca televisyen seorang yang sangat berbeza dengan Shuib yang saya kenal kerana dia seorang yang serius.

"Perkara yang membuatkan saya suka pada Shuib adalah kerana dia sangat menghormati keluarga saya dan dia mempunyai hubungan yang baik dengan bapa saya. Dia telefon bapa saya dan cakap dia benar-benar sayangkan saya."

Sejak bercinta dengan Shuib selama setahun lebih, akui Sarah dirinya banyak berubah kerana lelaki tersebut banyak mengajarnya untuk menjadi manusia yang lebih baik.

"Alhamdulillah, banyak perubahan diri yang saya alami sejak kenal Shuib. Dia seorang yang pandai menceriakan suasana dan merendah diri. Selain saya dan bapa, dia rapat dengan semua keluarga saya," kata Sarah...KOSMO

Nota : buat apa lah bertunang lama lama..nikah terus je..nati berpisah pulak tak sesuai la..itulah dunia..